Isf måste man flytta tillbaks den så mycket att hela motorn hamnar bakom huven, för motorn är lika hög överallt tyvärr. Och då skulle det bli en väldigt lång rem Eller du menar kanske flytta in den mer under huven (borde bli framåt enligt mig ), det går nog inte heller. Huven blir ändå precis för låg, det är inte bara den där kanten som tar i, resten är för låg också. Och så blir det ju redan nog trångt under huven så jag tror att jag helt enkelt får kapa i huven. Men jag måste bara hitta på det snyggaste sättet. En ruta ska jag iaf ha så man har nånting som täcker över det hela lite iaf. Och när jag har fått ihop skotern så ska ju motorn fräschas upp så då gör det inte så mycket att halva motorn sticker utGunnar skrev:Tänkte om du skulle flytta bakmotor lite så du slipper kapa i huven..
men de är ju ballt om du får dit kåpan över motorn/förgasaren.
Ljuddämparen ska inte vara nått problem tycker jag eller så bygger du pipor, ett ormbo framför motorn över tanken...
Måste bara tillägga att jag byggde en elan (för många årsen)me en indy500motor och kylare i tunneln, aritccat varitor/kedjehus. Det blev nästan klart....
Problem att rymmas me ett avgasrör var det som satt stopp för bygget.
Kåpan vet jag inte om jag får dit, tror inte det men vi får se!
Det är tänkt att det ska bli pipor sen men jag tänkte först lyckas sätta ihop det här nu så man iaf kan provköra den, och helst utan att bli alldeles döv.
Du har inte några bilder på ditt gamla projekt? Vore kul att se!