Skotern som mot alla odds skall vara färdig att kämpa i nån deltävling i burkarcupen är en sno-tric sc3, tidigare och i orginalutförande försedd med husqvarnas gedigna 150kubikare på 9hk.
9hk har visat sig vara i underkant vid tidigare tillfällen jag deltagit i diverse arrangemang, t.ex vid dragkamp mot en ockelbo 8000. Därför inhandlades i våras efter första utbetalningen från kungen en SA370. Dock så var det bara en 370 på plåtbiten på fläktkåpan, cylindern visade sig ligga på 340cc.
Planen är att kompensera för dom 30kubiken som min tandläkare blåste mig på genom att mata motorn genom en 42mm's walbro wf gasare, försöka få till en vettig portning, ordna upp förbränningsrum och plana, sen skicka ut skiten genom ett egenhändigt ihopbränt rör som fixar ljuva toner och ettrig karaktär. En powerbloc på adapterkona är tänkt att förmedla kraften. Att göra är även att svarva till lite nya drev och grejer för att orginaldrevningen är u.
I nuläget inväntar jag diverse delar som jag snudd på hade gett upp hoppet om att hitta men visade sig finnas alldeles för nära.
På önskelistan, och väldigt snart på en räkning:
Kolvringar
Repsats walbro WF
Ramlager, packboxar
Packningssats sa340
I väntan på att detta ska finna vägen till den inte längre riktiga posten har jag ägnat nån natt eller två denna vecka åt lite kosmetiska ingrepp motsvarande.
Orginallyktan var trasig och ful (rektangulär, pga för ny huv) Åtgärd: Runt lyse från nån sorts gammal bmw monterat.
Snotric sc3's skidbredd tror jag kan medföra vissa problem i högre farter, en makaber breddning av "framvagn" har därför utförts.
Ska försöka få upp nå bilder inom kort om jag lyckas ta några
![Bild](http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_22/29750000-29759999/640x480/29752886.jpg?0)
Runt lyse, inget annat är estetiskt korrekt och den diskreta breddningen.
![Bild](http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_22/29750000-29759999/640x480/29752778.jpg?0)