Tripple from hell skrev: P.S Är ooootroligt taggad för att få knäppa några fläkt yammisar på näsan vid nåt race nästa år
mvh / Tomas
Diskutioner BC 2012
Re: Diskutioner BC 2012
Re: Diskutioner BC 2012
yes de får man! jag kör kawa med blad och robin lindberg kör txl med blad
Re: Diskutioner BC 2012
Får jag slänga in en 503a i min TXL och vara med i lilla L/C
Moto-ski Sonic -77
Ski-doo blizzard 5500 -79
Polaris TXL 340-80
Snotric
Sachs 340 (utan chassi)
Ski-doo blizzard 5500 -79
Polaris TXL 340-80
Snotric
Sachs 340 (utan chassi)
Re: Diskutioner BC 2012
Om de är framvagn på den så tror ja inte de är nå problem, annars blire väll stora fläkt, gissar jag iaf.Kurre skrev:Får jag slänga in en 503a i min TXL och vara med i lilla L/C
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
Re: Diskutioner BC 2012
Hur många klasser blir det och är några spikade?
Roger
Roger
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Re: Diskutioner BC 2012
Ja, jag är som sakt sugen på att bygga en lilla fläkt mod, Har, än så-länge, inte lagt ned så mycket pengar, och lär nu av vakta, med tänkta investeringar.marino carlsson skrev:Ja med ibland 2 deltagare på en tävling är det inte mycket att ha en klass för tyvär. Tycker det är mycket märkligt att inte fler är sugen på just lilla fläkt mod då det är en alldeles perfekt klass å mixtra i men statistiken har talat tyvär.
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Re: Diskutioner BC 2012
Varför DÅ Om, man vill köra dubb, med fläkt/fa så hamnar man i L/c. Ja, om man nu inte, kan göra en klass för dubb och fläkt maskiner.Phazer-85 skrev:Om de är framvagn på den så tror ja inte de är nå problem, annars blire väll stora fläkt, gissar jag iaf.Kurre skrev:Får jag slänga in en 503a i min TXL och vara med i lilla L/C
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Re: Diskutioner BC 2012
Det här med Ungdomsklass, låter som en bra ide. Min brorsdotter är sugen, på att köra min STX, hon fyller 15 i jan, och måste således vänta till 2013, innan hon kan tävla. Har även en Polare vars dotter, är i samma ålder, som vill köra. (Hon, körde min eltigre förra året i Ljusvattnet)
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Re: Diskutioner BC 2012
Kronjocke skrev:Varför DÅ Om, man vill köra dubb, med fläkt/fa så hamnar man i L/c. Ja, om man nu inte, kan göra en klass för dubb och fläkt maskiner.Phazer-85 skrev:Om de är framvagn på den så tror ja inte de är nå problem, annars blire väll stora fläkt, gissar jag iaf.Kurre skrev:Får jag slänga in en 503a i min TXL och vara med i lilla L/C
Som de har varit tidigare så har fläktmaskiner MED FRAMVAGN IFS/TERMOS hamnat i lilla l/c och inget annat, blad fjädrad fläkt/fa kör då alltså i en annan klass.
Så om du vill köra med dubb måste du alltså ha en maskin som platsar i lilla l/c eller stora l/c som läget är just nu.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
Re: Diskutioner BC 2012
Tja,, jag vill köra i Lilla LC. Men, eftersom jag väger en bra bit över 0,1 ton. Bland annat pga sjukdom så vill jag inte köra med en ynklig Polaris lc 340/400. Jag kan då, stoppa ned, min 540 i TXL chassit, som har IFS, eller ta min rotax 354 och stopa ned, i nån av mina ski-doos, Men, det jag helst vill göra, är att stoppa ned, min 540 i mitt STX chassi. Och köra med dubb,,,
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Re: Diskutioner BC 2012
Kronjocke skrev:Tja,, jag vill köra i Lilla LC. Men, eftersom jag väger en bra bit över 0,1 ton. Bland annat pga sjukdom så vill jag inte köra med en ynklig Polaris lc 340/400. Jag kan då, stoppa ned, min 540 i TXL chassit, som har IFS, eller ta min rotax 354 och stopa ned, i nån av mina ski-doos, Men, det jag helst vill göra, är att stoppa ned, min 540 i mitt STX chassi. Och köra med dubb,,,
540 eller 354 i TXL ifs funkar, dock inte STX:en, om du inte stoppar ner 354an i STXen förstås.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
-
- Inlägg: 300
- Blev medlem: 06 jan 2010, 20:12
- Ort: Järvsö
Re: Diskutioner BC 2012
Är det tillåtet att köra med samma skoter i herr klassen som i dam klassen?
300% Ockelbo
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
Re: Diskutioner BC 2012
Nu är jag ingen Rotax expert men har inte 354an för mycket kubik ? för den är väl vätskekyld och inte fläktkyld?Phazer-85 skrev:Kronjocke skrev:Tja,, jag vill köra i Lilla LC. Men, eftersom jag väger en bra bit över 0,1 ton. Bland annat pga sjukdom så vill jag inte köra med en ynklig Polaris lc 340/400. Jag kan då, stoppa ned, min 540 i TXL chassit, som har IFS, eller ta min rotax 354 och stopa ned, i nån av mina ski-doos, Men, det jag helst vill göra, är att stoppa ned, min 540 i mitt STX chassi. Och köra med dubb,,,
540 eller 354 i TXL ifs funkar, dock inte STX:en, om du inte stoppar ner 354an i STXen förstås.
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
Re: Diskutioner BC 2012
Det här är en bättre ideHotpistons skrev:Inte för att skryta men jag råkade tänka en liten stund.... Tillbaks till lilla lc....
Jag har ju en -85as Formula mx som jag gjort i ordning för att köra lilla lc med en 354a.
men då jag som av en händelse råkar ha en F/A 800 liggandes borde det ju vara bättre att lasta ner den och åka lilla lc med den snurran...
Kan det bli rättvist ???
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Diskutioner BC 2012
En oborrad 354:a är på 339,2 cc, vettefan varför den skulle heta 354 egentligenmogge skrev:Nu är jag ingen Rotax expert men har inte 354an för mycket kubik ? för den är väl vätskekyld och inte fläktkyld?
Samtidigt är inte en 454:a 454cc (437), en 503 är inte 503 cc (497) och en 277 är inte 277 cc heller (269). För att hålla det enkelt
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Diskutioner BC 2012
tror även på begränsa cc för fläkt då det annars blir nog bara stora fläktar där antingen det eller öka cc till 400 då för lc motorer, vet ej vilka tider som körts men de där 540 verkar ju ha ungefär lika tider??mogge skrev:Det här är en bättre ideHotpistons skrev:Inte för att skryta men jag råkade tänka en liten stund.... Tillbaks till lilla lc....
Jag har ju en -85as Formula mx som jag gjort i ordning för att köra lilla lc med en 354a.
men då jag som av en händelse råkar ha en F/A 800 liggandes borde det ju vara bättre att lasta ner den och åka lilla lc med den snurran...
Kan det bli rättvist ???
//Stefan
Re: Diskutioner BC 2012
Tusen tack för informationen Nico, det finns alltså ingen logikHolländaren skrev:En oborrad 354:a är på 339,2 cc, vettefan varför den skulle heta 354 egentligenmogge skrev:Nu är jag ingen Rotax expert men har inte 354an för mycket kubik ? för den är väl vätskekyld och inte fläktkyld?
Samtidigt är inte en 454:a 454cc (437), en 503 är inte 503 cc (497) och en 277 är inte 277 cc heller (269). För att hålla det enkelt
Då är ju den ok att använda, men det är 800an också, därför anser jag att detta är ett problem för 340 maskinerna i lilla Lc !
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
Re: Diskutioner BC 2012
Det är precis vad jag syftar på, Detta blir en fläktklass som reglementet är satt nu. Vill storfläktarna åka med dubb så får man nog lägga till det i deras klass, eller skapa ännu en klass där dubb och framvagn är ok ?Haggla skrev:tror även på begränsa cc för fläkt då det annars blir nog bara stora fläktar där antingen det eller öka cc till 400 då för lc motorer, vet ej vilka tider som körts men de där 540 verkar ju ha ungefär lika tider??mogge skrev:Det här är en bättre ideHotpistons skrev:Inte för att skryta men jag råkade tänka en liten stund.... Tillbaks till lilla lc....
Jag har ju en -85as Formula mx som jag gjort i ordning för att köra lilla lc med en 354a.
men då jag som av en händelse råkar ha en F/A 800 liggandes borde det ju vara bättre att lasta ner den och åka lilla lc med den snurran...
Kan det bli rättvist ???
//Stefan
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
Re: Diskutioner BC 2012
Släpp dubben fritt i alla klasser på oval och dragracing. Då kan ju klasserna vara som dom är nu.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Diskutioner BC 2012
Går de inte att fortsätta ett år till som vi haft de i lilla l/c men begränsa till 540 cc på fläktarna och 340 alt 400 på l/c, då spårar de kanske inte ur totalt.
Men sen kan ja förstå dig Mogge att ni i stora fläkt mod eller kanske vilken klass som helst vill åka med dubb, en anlednig till att de inte är tillåtet med dubb i andra klasser kan ju vara ett försök till att hålla ner kostnaderna, bara en gissning.
För den som inte har kunskap eller möjlighet att fixa dubb och vettiga styrstål kan han/hon räkna med en kostnad upp mot 4000-5000 tusen.
Nu kan de ju vara så att alla i stora fläkt mod vill åka med dubb och inte ser kostnaderna som ett problem, isf kan ni lägga fram ett förslag på att även tillåta dubb i den klassen.
Men sen kan ja förstå dig Mogge att ni i stora fläkt mod eller kanske vilken klass som helst vill åka med dubb, en anlednig till att de inte är tillåtet med dubb i andra klasser kan ju vara ett försök till att hålla ner kostnaderna, bara en gissning.
För den som inte har kunskap eller möjlighet att fixa dubb och vettiga styrstål kan han/hon räkna med en kostnad upp mot 4000-5000 tusen.
Nu kan de ju vara så att alla i stora fläkt mod vill åka med dubb och inte ser kostnaderna som ett problem, isf kan ni lägga fram ett förslag på att även tillåta dubb i den klassen.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81