Diskutioner BC 2012

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 05 nov 2011, 00:56

Jag fixar det med en tråd framöver.. Bra tänkt Holmgren!

Så nu lämnar vi detta för nu och koncentrerar oss på det roliga istället. Inom kort ska jag ha uppdaterat hemsidan med ett komplett reglemente, fått klart kalendern och öppnat anmälningarna så vi får se hur det börjar se ut, fixa startnummer och sen bara längta tills den 21 Januari.

Hinner tyvärr inte med att få ihop ett konvent i år heller men jag funderar på kanske vi kan göra en trevlig invigningsfest efter Backtävlingen då alla Raceråkare redan är på plats i Lycksele. Får ihop något trevligt arr på hotellet så kan vi ljuga vidare där ;)

Väl mött nu alla Racers!
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 08 nov 2011, 00:05

Eftersom det är så luddigt även gällande framvagnsbyggnationer så skall en förtydligande göras även här. I det klasser det tillåts att bygga framvagn så gör vi helt enkelt så att det är som det står fri ombyggnad till framvagn så länge som fjädringsvägen behålls inom ramen för vad 1985 tillåter. Det innebär att man kan inte bygga om fästen för att en 10cm längre stötdämpare skall rymmas. Dock kommer vi ha hårdare besiktningar på dessa byggen då vi vill se att det är ordentligt gjort. Betvivlar inte de flesta byggen man ser här men det finns en annan sida också.

Rakt ut ställer jag frågan här och nu: Vilka skulle kunna ställa upp att på tävlingar lägga några minuter på att tillsammans se över vissa byggen ang hållfasthet osv. Om ett läge skulle dyka upp att man behöver hjälp från utanförskapet att bedöma rätt eller fel vem kan då ställa upp med detta.
Ni förstår själva att i budget ryms inga betalda experter i drivor så vi måste hjälpas åt med detta och jag vet att det finns en sjuk kunskap inom alla områden bland förarna. Det handlar inte om att någon personligen skall döma ut någon annans skoter utan att i en grupp diskutera ifall något skall åtgärdas eller bör förbättras. Ingen skall behöva själv ta ett sådant beslut utom jag då jag har en annan roll än er i sammanhanget, dock har jag inte den kunskap som ni besitter.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 08 nov 2011, 03:34

Jag tror vi skippar Teamtävlingen i år.. Det är så mycket nytt och mer att jobba med så jag hoppar över allt arbete kring detta. Ni får jättegärna givetvis anmäla in er i lag osv men vi räknar inga poäng. Vi lägger krutet på tävlingarna nu istället så får vi se om vi kanske återinför detta framöver. Hoppas på förståelse!
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 08 nov 2011, 03:38

Har börjat uppdatera hemsidan så smått nu och kommer göra så fortsättningsvis denna vecka. Förhoppningen är väl att de mesta ska finnas med innan torsdag med lite tur. Nu börjar det dock vara kvällning i stugan.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 08 nov 2011, 09:54

Ska vi ha kvar Teamtävlingen? Isf behöver jag någon som sköter om det med att ta emot anmälningar och uppdatera hemsidan med information osv.. Inte svårt att sköta hemsidan men de ska göras. Inloggningsuppgifter fås vid kontakt.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av Phazer-85 » 08 nov 2011, 17:34

marino carlsson skrev:Ska vi ha kvar Teamtävlingen? Isf behöver jag någon som sköter om det med att ta emot anmälningar och uppdatera hemsidan med information osv.. Inte svårt att sköta hemsidan men de ska göras. Inloggningsuppgifter fås vid kontakt.
Om du inte redan har fått nån som sköter om teamtavlingen så kan jag ta de, bara jag får veta vad som gäller först.

Om vi skaffar ett team i bygdsiljum kan de vara bra om man vill justera siffrorna lite...... :mrgreen:
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 08 nov 2011, 17:48

Du får mer än gärna fixa det Danne.. Du får fulla, fast nyktra, instruktioner om hur det går till. Det är att ta emot anmälan och lägga upp dem på hemsidan. Du får instruktioner och login så kommer du fixa det galant.
Svara på frågor och sånt, du är ju rätt insatt i vad som gäller så. Resultaten tror jag Nico programerat så det sköter sig rätt automatiskt när vi uppdaterar förarnas resultat om jag inte har fel. Eller Nico?

Jag behöver bara få några poster från mitt bord så är väldigt tacksam.

Hur var de med (kontrollanter) då? Fanns det några som kunde hjälpa till att se över lite byggen osv på tävlingsdagen? Hemlighetsbyron är numera avskriven så med öppna kort skall det inte bli något besvär men vi vill att maskinerna skall sitta ihop å palla effekten alla byggherdar trycker i dem.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 08 nov 2011, 17:52

Fick sedan en tanke idag av en herre som varit med förr och han har helt rätt i vad han säger. Att vi sa att dubb skulle tillåtas för de effektstinnare maskinerna på backtävlingen för enkelhetens skull måste vi avskriva. Det går sjukt fort i backen och den kommer garanterat vara hård som stryk då dem skjuter snökanoner och med 130hk under huven går det nog fort utan dubb. Skjuter de dessutom på med obegränsat fäste är risken att det går fortare än vad såväl maskinerna som förarna klarar av.

Ni får helt enkelt köra gummimatta och sedan sadla om till dubbat till dragracet. Lite mer besvär men ett par timmars jobb extra får ni leva med.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Haggla
Inlägg: 1069
Blev medlem: 25 feb 2010, 22:45
Ort: Örnsköldsvik (strömsund)
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av Haggla » 08 nov 2011, 18:33

ja de tävlingar jag far på kan jag hjälpa till med lättare besiktning, kan hända ja kan fixa instrument för koll av cc genom plugg hålet om nu det skulle vara av intresse i lilla lc, rotax är väl de jag kan (lite om iaf) så vid ev fundering kan hända jag kan hjälpa till.
Kommer nu inte fara på alla men några iaf.

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av Phazer-85 » 08 nov 2011, 20:37

marino carlsson skrev:Du får mer än gärna fixa det Danne.. Du får fulla, fast nyktra, instruktioner om hur det går till. Det är att ta emot anmälan och lägga upp dem på hemsidan. Du får instruktioner och login så kommer du fixa det galant.
Svara på frågor och sånt, du är ju rätt insatt i vad som gäller så. Resultaten tror jag Nico programerat så det sköter sig rätt automatiskt när vi uppdaterar förarnas resultat om jag inte har fel. Eller Nico?

Jag behöver bara få några poster från mitt bord så är väldigt tacksam.

Hur var de med (kontrollanter) då? Fanns det några som kunde hjälpa till att se över lite byggen osv på tävlingsdagen? Hemlighetsbyron är numera avskriven så med öppna kort skall det inte bli något besvär men vi vill att maskinerna skall sitta ihop å palla effekten alla byggherdar trycker i dem.
Vi kör på det, ska väll inte behöva vara så avancerat, bara kul om man kan bidra med nånting.

Ang dubben i bocksliden, gäller de alla dubbklasser??
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

formula mxx
Inlägg: 43
Blev medlem: 05 sep 2011, 20:35
Ort: Östra vännfors

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av formula mxx » 08 nov 2011, 21:00

Phazer-85 skrev:
marino carlsson skrev:Du får mer än gärna fixa det Danne.. Du får fulla, fast nyktra, instruktioner om hur det går till. Det är att ta emot anmälan och lägga upp dem på hemsidan. Du får instruktioner och login så kommer du fixa det galant.
Svara på frågor och sånt, du är ju rätt insatt i vad som gäller så. Resultaten tror jag Nico programerat så det sköter sig rätt automatiskt när vi uppdaterar förarnas resultat om jag inte har fel. Eller Nico?

Jag behöver bara få några poster från mitt bord så är väldigt tacksam.

Hur var de med (kontrollanter) då? Fanns det några som kunde hjälpa till att se över lite byggen osv på tävlingsdagen? Hemlighetsbyron är numera avskriven så med öppna kort skall det inte bli något besvär men vi vill att maskinerna skall sitta ihop å palla effekten alla byggherdar trycker i dem.
Vi kör på det, ska väll inte behöva vara så avancerat, bara kul om man kan bidra med nånting.

Ang dubben i bocksliden, gäller de alla dubbklasser??
Som det verkar så är det alla klasser det gäller. och jag kan förstå resonemanget i det hela, för det kommer att gå undan som fasen i backen
Pantera 5000

formula mxx
Inlägg: 43
Blev medlem: 05 sep 2011, 20:35
Ort: Östra vännfors

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av formula mxx » 08 nov 2011, 21:09

marino carlsson skrev:Du får mer än gärna fixa det Danne.. Du får fulla, fast nyktra, instruktioner om hur det går till. Det är att ta emot anmälan och lägga upp dem på hemsidan. Du får instruktioner och login så kommer du fixa det galant.
Svara på frågor och sånt, du är ju rätt insatt i vad som gäller så. Resultaten tror jag Nico programerat så det sköter sig rätt automatiskt när vi uppdaterar förarnas resultat om jag inte har fel. Eller Nico?

Jag behöver bara få några poster från mitt bord så är väldigt tacksam.

Hur var de med (kontrollanter) då? Fanns det några som kunde hjälpa till att se över lite byggen osv på tävlingsdagen? Hemlighetsbyron är numera avskriven så med öppna kort skall det inte bli något besvär men vi vill att maskinerna skall sitta ihop å palla effekten alla byggherdar trycker i dem.

Halloj!! Först o främst måste man ju ha koll på sin egen maskin :thumbright:
ne men helt klart så kan jag hålla lite koll på maskinerna där ute. motorerna är ju inte det värsta tycker jag, det som verkligen måste kollas tycker jag är om bernt-rudolf kommer med en totalt ombyggd framvagn som han mig-svetsats ihop utan gas och dyligt, för säkerheten är ju ändå nummer ett!!
Pantera 5000

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 08 nov 2011, 22:29

Låter ju bra det här.. Kanske går ragga ihop några utom forumet också som kan tänkas hjälpas åt lite. Sen bara vetskapen om att maskinerna kontrolleras ibland gör ju att byggherdarna må tänka efter litegran.

Jo det blir såklart alla dubbklasser då annars blir de lite orättvist å ja tro Phazern tar sig upp iaf och det nog fort med gummimattan..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 14 nov 2011, 18:19

Anmälan kommer nog upp ikväll alla racers så då är det bara å börja anmäla sig ;)
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 15 nov 2011, 00:21

Vi kommer att höjja startavgiften i år till 150kr varav 50kr går till Burkarcupen Centralt för att kunna täcka de centrala utgifterna. 100kr går oavkortat till arrangörerna som vanligt för deras kostnader.

Utvecklingen har gått åt det hållet och någon måste betala för dem. Vår förening har stått för dessa kostnader men nu är det slut med det. Förhoppningsvis stannar kraven från förare av och vi kan fortsatt hålla detta utan att behöva höjja för att täcka ytterligare utgifter.

Hoppas på er förståelse och tycker det är värt slanten att bara behöva betala å trycka på gaspedalen, någon gång bromsen också förhoppningsvis.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 15 nov 2011, 02:44

Nu är anmälan igång!! Väl mött..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
mRetro
Inlägg: 253
Blev medlem: 28 dec 2008, 15:40
Ort: Umeå

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av mRetro » 15 nov 2011, 13:40

Marino?

Har ni gjort en rockad på dom två först tävlingarna eller är det ett skrivfel???
/mRetro (Team Snopro Sweden)

Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av marino carlsson » 15 nov 2011, 13:49

Jo vi har gjort en ändring pga att det lagt en Backtävling i Ske samma dag som det var tänkt att ha dragracet och de är dumt att ha 2 skotertävlingar på samma ort samma dag så då gjorde vi så att vi skiftade plats med Skellefteå så då är Burkarcupen den första Skotertävlingen i Skellefteå istället för att folket ska ha mättats helgen innan ;)

Gäller att vara flexibel.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Haggla
Inlägg: 1069
Blev medlem: 25 feb 2010, 22:45
Ort: Örnsköldsvik (strömsund)
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av Haggla » 15 nov 2011, 15:47

antar skriv fel på sidan då för det står ju så här nu:
Lör 21/1 Skellefteå - Dragrace
Lör 21/1 Lycksele - Hederlig rakt upp Backtävling
Lör 4/2 Umeå - Backtävling
Lör 18/2 Östersund - Snöoval (Nytt område)
Sö 19/2 Offerdal (4,5mil utanför Östersund) - Cross
Lör 25/2 Junsele - Cross (Nytt område, ny bana)
Lör 3/3 Tvärålund - Cross (Skoterfolkrace området)
Lör 10/3 Lycksele - Ovals

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2012

Inlägg av Holländaren » 15 nov 2011, 15:53

Haggla skrev:antar skriv fel på sidan då för det står ju så här nu:
Lör 21/1 Skellefteå - Dragrace
Lör 21/1 Lycksele - Hederlig rakt upp Backtävling
Lör 4/2 Umeå - Backtävling
Lör 18/2 Östersund - Snöoval (Nytt område)
Sö 19/2 Offerdal (4,5mil utanför Östersund) - Cross
Lör 25/2 Junsele - Cross (Nytt område, ny bana)
Lör 3/3 Tvärålund - Cross (Skoterfolkrace området)
Lör 10/3 Lycksele - Ovals
Har fixat det på sidan nu :thumbright:
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Skriv svar