Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
Användarvisningsbild
Kurre
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 27 jan 2008, 15:41
Ort: Skellefteå

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av Kurre » 28 mar 2010, 10:56

Tack Marcus & alla medarbetare
för en trevlig tillställning och ett bra arrangemang trots att vädret inte var på vår sida
Moto-ski Sonic -77
Ski-doo blizzard 5500 -79
Polaris TXL 340-80
Snotric
Sachs 340 (utan chassi)

brylle
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: 20 jan 2008, 14:32
Ort: Lycksele

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av brylle » 28 mar 2010, 11:04

Ja tack så mycket Marcus och co.Lite strul kan man väl räkna med tycker jag,för man vet ju vad teknikens under kan ställa till med.Tycker det var värst när man skulle hem till Lycksele,krypa i 30-40 stundvis.Men Marino var visst lite pilsnersugen när han blåste om oss :mrgreen:.Helt klart är att vi kommer dit nästa år,banan var ju suveränt bra preppad :thumbright: .
HÄ KUNN HA VURE VÄRRE

Användarvisningsbild
mRetro
Inlägg: 253
Blev medlem: 28 dec 2008, 15:40
Ort: Umeå

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av mRetro » 28 mar 2010, 11:10

Tack för en mycket trevlig tävling. Blev mycket imponerad av det jobb ni lagt ner. Trots det dåliga vädet höll bana genom hela racet. Kommer helt klart tillbaka nästa år om fortsättning följer.

Tack!
/mRetro (Team Snopro Sweden)

Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75

Användarvisningsbild
johnf
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 186
Blev medlem: 13 nov 2008, 18:12
Ort: Vindeln
Kontakt:

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av johnf » 28 mar 2010, 11:27

Tack alla ni som har jobbat med banan till en superbra tävling som det blev i år igen.
Marcus med alla som hjälpte oss också att hämta oss i Burträsk när kopplingen på våran bil hade gått sönder.
Men jag kommer nästa år igen.

Skriv gärna ned resutatan för det vore roligt att veta.

:D :D :D :D

phredde
Inlägg: 111
Blev medlem: 22 jan 2007, 00:02
Ort: Skellefte
Kontakt:

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av phredde » 28 mar 2010, 14:23

marino carlsson skrev:an Phredde.. Jag tänkte ju lägga ut en bild på Bucklan utan att skriva hur den kom till :)
Ska försöka läsa dina tankar nästa gång! ;)
Polaris Gemini 244
Volvo 16v turbo 1100hk

Linka
Inlägg: 202
Blev medlem: 17 mar 2010, 20:27
Ort: Holmsund

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av Linka » 28 mar 2010, 14:55

Var det nån som tog några kort från tävlingen? Hade varit skoj att få se lite kort därifrån Lightwater.
#108

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av marino carlsson » 28 mar 2010, 15:53

Jag har fotat lite och filmat en del men de blir ikväll när jag kommer hem till Lycksele som jag tar tag i det.. Förhoppningsvis så finns de en film sent ikväll att titta på.. med lite tur.. Även några bilder
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av marino carlsson » 28 mar 2010, 15:54

Å du Linka.. Att jag inte kände igen dig där uppe vid skolan var nog pga att jag inte räknat med att se dig på en skotertävling.. Kände igen dig nere på sjön men var fortfarande osäker då du fått lite kött på bena sen sist :)

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Linka
Inlägg: 202
Blev medlem: 17 mar 2010, 20:27
Ort: Holmsund

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av Linka » 28 mar 2010, 16:09

marino carlsson skrev:Å du Linka.. Att jag inte kände igen dig där uppe vid skolan var nog pga att jag inte räknat med att se dig på en skotertävling.. Kände igen dig nere på sjön men var fortfarande osäker då du fått lite kött på bena sen sist :)

Mvh Marino
Nä sist man var på en skotertävling måste väl ha varit nångång på 80 talet då farsan gasade med sin Srv. Nä nog har man lagt på sig alltid, gött med öl vettu!? :P
#108

snopro78
Inlägg: 603
Blev medlem: 22 jan 2007, 20:22
Ort: Umeå

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av snopro78 » 28 mar 2010, 16:59

marino carlsson skrev:Jag har fotat lite och filmat en del men de blir ikväll när jag kommer hem till Lycksele som jag tar tag i det.. Förhoppningsvis så finns de en film sent ikväll att titta på.. med lite tur.. Även några bilder
Ja du borde ha en del hett material, den där lilla kameran tittade ju frm både här och där.
Blir kul att se. :)
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av marino carlsson » 28 mar 2010, 20:42

Håller just nu på lägga in material på datorn.. dock tar det ett par timmar innan något är klart..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

FunnyCar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 807
Blev medlem: 11 mar 2008, 19:15
Ort: Ljusvattnet daytime

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av FunnyCar » 28 mar 2010, 20:46

Hej och STORT TACK, för all kred. Det behövde vi verkligen höra.
Denna dag går nog till historien av problem.
Hade gjort allt klart i förväg, förskrivna stegar så det var bara att föra in startnr etc.
Körordningar mm... men de klipptes sönder av mina kumpaner inne i racecontrol, de behövde papper att skriva på trots att det fanns en hel kartong i röran. Så det blev som ett pussel att få ihop det.
Sen brann skrivaren upp invändigt, fulla byggnaden av rök.
Sen blev det inte riktigt som tänkt då vi åkte iväg för att räkna ihop stegar och få ordning på kvaltider etc.
Tanken var att vi skulle ha fritt kval medans vi var borta.
Tyvärr hade papperet åt free air åkarna oxå blivit sönderklippt innan förarmötet så det blev lite dålig information åt Free Air åkarna att det var enbart tiderna i free air som räknades som kvalsvängar i deras befintliga klasser. Tanken var att de skulle inte köra något annat i kvalet pga värmeutveckling i motorerna.
Blev lite munhugg med vissa, men vi hade gjort upp en plan långt i förväg och den följde vi helt och hållet,
ljuset gick nog upp för de flesta då dom förstod orättvisan om de skulle få 6 kvaltider istället för 3.

Vi har haft tur med vädret i 2 år, men nu fick vi sota för det, men det är tur att ni är av segt virke!
Finns nog inget folkslag som har så bra inställning som ni veteranförare. Det är era positiva vibbar som gör att vi vill anordna race åt er.

Tyvärr finns det dock några få rötägg som betedde sig väldigt otrevligt mot några funktionärer (istället för att ta det med mig direkt trots att jag sa det under förarmötet).
Jag förväntar mig att ni kommer med kritik mot mig direkt istället för att såga ned mina medhjälpare som är inringda mot kort varsel och har fått en sak de ska sköta under racet och inget annat.
Jag vet precis vem som sagt vad men lägger lägger det åt sidan sidan så länge. Tycker det är trist att det finns folk som tar detta på sådant allvar redan under kvalet. Kan bara säga att VM gick i Malå , vi körde goodguys race här.

Pga vädret så gjorde det att publikintäkter etc uteblev, så vi backade en hel del ekonomiskt i år då vi lagt ut en hel del pengar för denna tävling.
Men skam den som ger sig, vi får tacka alla förare för att ni är bara så bäst!!!
Vi har börjat med en utvädering vad som kan förbättra från ett år till ett annat och det var skönt att få göra bort en strultävling för att vi ska kunna utveckla detta till något bättre. Nu har vi kommit på hur mkt som helst och det känns tryggt inför nästa säsong.
Det är väl bara vädret som vi inte kan bättra, det handlar om mer tur.
Vi tar nya tag och kommer igen nästa år.
Kommer att försöka lägga ut alla kvalsvängar när jag fått dem överförda i min dator.
Lägger ut top 3 så länge.

Stort tack för att ni höll ut hela dagen tills vi till slut kunde köra klart.
Ljusvattnet Skoterskrot

Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.

FunnyCar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 807
Blev medlem: 11 mar 2008, 19:15
Ort: Ljusvattnet daytime

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av FunnyCar » 28 mar 2010, 21:17

TOP 3 i varje klass.

Enstånk:
1 Nico Holländarn Wroume
2 Fredrik Kronberg
3 Niklas Hammarstedt

Bredband
1 J-B Nyström
2 Fredrik Lindgren

Lilla Fläkt
1 Lennart Forsell
2 Marino Carlsson
3 Brynolf Degerman

Stora Fläkt
1 Beatrice Hägglund
2 Johan Löfvenius
3 Morgan Holmström

Lilla Lc
1 Micke Töpfer
2 Tomas Andersson
3 Micke Lindqvist

Stora Lc /Mod
1 Tomas Andersson
2 Magnus Grahn
3 Joakim Norgren

Free Air Shoutout
1 Johan Löfvenius
2 Beatrice Hägglund
3 Morgan Holmström

Extra priser:

Oskar för grey of the day: Tomas Andersson
För sitt res först åt höger och sedan åt vänster utan släppa för att sedan rädda både tidtagar kabel och rundan.

Most Beautyful Sled: Anders Brännström Yamaha Gpx 433, kalamazo clone.
Var svårt att välja då det fanns flera som kunde ha fått detta men valet föll till sist på denna maskin.

King of the Lake kördes inte i år då vi hade tagit det bästa av banan så säkerheten inte kunde garanteras och vi hade redan blivit lite sena med allt.
Så i är strök vi detta.
Vi delade dock ut detta ändå till en person som i mina ögon sett gjort så himla mkt för veteranskotersporten att han verkligen förtjänar en king title!
King of the Lake 2010: Marino Carlsson. Tror att min talan representerar alla inom veteranskotersporten i denna fråga!

Vi hade champagne tillägnat dagens största vinnare (om vi kört om king of the lake) men efter att vi fått beskåda en väldigt underhållande repa i lilla fläkts första elimineringsrepa så kunde vi inte låta bli att ge Lennart Forsell en champagne flaska att tanka skotern med.
Lennart kör som några vet en gammal tävlingsmaskin i form av en Blizzard 340 trippel, men i första repan så gick skotern väldigt dåligt, han hade dock turen att vara kvaletta så han behövde bara glida ner för banan, och det kan man säga att han verkligen gjorde, han sparkade på och vinkade till publik och övriga i depån och många hurr rop längs banan tog han sig till sist i mål. Senare fick han dock sprutt och blev vinnare i Lilla fläkt!

Som sagt stort tack alla för en trevlig dag!!!!
Ljusvattnet Skoterskrot

Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.

Användarvisningsbild
sled-ex
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 26 feb 2007, 00:57
Ort: Skellefte

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av sled-ex » 29 mar 2010, 00:38

Holländaren skrev:
Du Anders, undra om vi glömde nånting nu igen... :lol: Men det var då är ingen panik som tur är, vi tar det nån annan gång.
Jamen helt otroligt! Hör av dig om du ska neråt Scheletstan nån gång så styr vi upp det där :D

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av marino carlsson » 29 mar 2010, 05:03

Ja bilderna har ju iaf som utlovat kommit upp på söndagen.. Nu är det bara så att jag väntar på uppladdningen till nätet av filmen.. Den är på gång och om jag inte blir utkastad så är den framme inom en timme.. Tog lite längre än väntat och få ihop skiten då det är en del olika format som ställer till det.. Men för mig är det iaf söndag än så jag kommer hålla mitt ord!
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

FunnyCar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 807
Blev medlem: 11 mar 2008, 19:15
Ort: Ljusvattnet daytime

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av FunnyCar » 29 mar 2010, 11:54

Hej igen glömde bara nämna det att jag tycker
Magnus Grahn, Johan Löfvenius och Beatrice Hägglund ska ha en STOR ELOGE för att ni på ett ärligt och sportsmanna sätt kom och berättade för mig att tidtagningen visat fel vinnare i både v-kylt mod och free air/stora fläkt finalen.
När man gör sånna prestationer gentemot sina medtävlande i en final så ska det helt klart uppmärksammas!
Som sagt en Stor Eloge till er alla ni satte verkligen Good Guys märket på tävlingen!!!

Mvh Marcus
Ljusvattnet Skoterskrot

Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.

Bosse_666
Inlägg: 55
Blev medlem: 06 nov 2008, 18:17
Ort: Åsjön /bygdeå/robertsfors
Kontakt:

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av Bosse_666 » 29 mar 2010, 14:55

jätte trevligt race, men jag måste fixa everesten mer nästa år men tack för en trevlig dag !
Ski doo olympique 300 m
Ski-doo everest 500
Ski-doo Formula mx lt
Rajd r60

Användarvisningsbild
mogge
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 227
Blev medlem: 25 feb 2009, 22:53
Ort: Skellefteå

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av mogge » 29 mar 2010, 19:08

Vill bara tacka för en väl genomförd tävling, och en trevlig familjedag !!

Familjen Holmström.
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75

FunnyCar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 807
Blev medlem: 11 mar 2008, 19:15
Ort: Ljusvattnet daytime

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av FunnyCar » 29 mar 2010, 22:35

Som jag har letat efter mina handskar :roll: .
Träffade Lennart med blizzard trippeln, han tyckte vi hade ett bra prisbord och handskarna satt som en smäck.
Klant jag hade lagt mina handskar på prisbordet just före prisutdelningen.
Fick åka hem barhänt i lördags. :lol: man fick sig ett gott skratt i alla fall, nästa år får man ta av sig mer kläder man vill bli av med :oops: .
Ljusvattnet Skoterskrot

Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.

Användarvisningsbild
yamaton
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 08 feb 2007, 19:26
Ort: Kalix

Re: Lightwater Vintage Lakerace 27/3 ANMÄLAN SISTA CHANSEN!!!!

Inlägg av yamaton » 29 mar 2010, 23:28

Ni verkar ha gjort det igen Marcus! Ett arrangemang som i Ljusvattnet måste upplevas tycker jag. Tyvärr kunde jag inte närvara denna gång men det är bara att se till att det är skruvat och klart till nästa gång. :thumbright:
SRX 440 -77 (8F2)
SRX 440 -78 (8H1)

Skriv svar