OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
brylle
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: 20 jan 2008, 14:32
Ort: Lycksele

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av brylle » 24 jan 2010, 10:57

Håller med,kanon :thumbright: ,trots att jag inte kunde räjsa(noll vevhuskomp) :( Man fick ju överlåta ovalvinnartiteln till en mycket värdig vinnare.Forsnäsmopar rules :!: .GRATTIS :!:
HÄ KUNN HA VURE VÄRRE

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av Holländaren » 24 jan 2010, 12:10

Ja tack för igår! :thumbright:
En mycket lyckad dag trots att min motor for redan i första heatet. Roligare än såhär har man inte haft på länge!
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
sled-ex
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 26 feb 2007, 00:57
Ort: Skellefte

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av sled-ex » 24 jan 2010, 12:31

Ja man får tacka för ett bra arrangemang, sen att det blev som det blev på slutet är bara att ta lärdom av till nästa gång. All cred till uppliningspersonalen som jobbade så svetten lackade.
Och snyggt kört av alla, att ingen gör sig illa är det viktigaste.
/Anders

L-Å
Inlägg: 212
Blev medlem: 22 okt 2007, 10:29
Ort: Lycksele

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av L-Å » 24 jan 2010, 12:38

Tack för i går !
All cred till arrangören. Säkerheten går först.
Nu laddar vi för nästa :thumbright:
mvh L-Å

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av Forsnäsmopar » 24 jan 2010, 12:40

brylle skrev:Håller med,kanon :thumbright: ,trots att jag inte kunde räjsa(noll vevhuskomp) :( Man fick ju överlåta ovalvinnartiteln till en mycket värdig vinnare.Forsnäsmopar rules :!: .GRATTIS :!:

Tackar så mycket Brylle.....

Mycket spännande finalhit när jag å Lennart Forsell (på den elaka TNT F/A:n) turades om ett par gånger att leda, synd att den inte höll ända fram till upploppet då hade det blivit riktigt spännande för han var betydligt snabbare i kurvorna. Ser fram emot lika tajta race denna säsong.
Mycket bra upplägg med att tillåta en följebil i depån :thumbright: :thumbright:.
Tycker åxå att det var rätt att bryta innan det blev för mörkt.
Senast redigerad av 1 Forsnäsmopar, redigerad totalt 24 gånger.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av Gunnar » 24 jan 2010, 12:41

vad hände, låter som det blev nå problem?

ååå bilderna, var är dom?

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
polymoog
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 17 jan 2009, 22:46
Ort: Nära havet
Kontakt:

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av polymoog » 24 jan 2010, 17:48

Tycker också det gick jättebra igår :) Bilder finns nu på min hemsida, ska göra ett inlägg under Bild avdelningen också.

Användarvisningsbild
el cattivo
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 jan 2010, 19:07
Ort: Botsmark

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av el cattivo » 24 jan 2010, 22:10

TnT:n skar men allt var nog räddningsbart :thumbright:

Kawasaki Invader 340 - 80
Kawasaki Invader 440 - 80
Kawasaki Invader 440 - 79

John Deere Trailfire - 80

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av marino carlsson » 25 jan 2010, 23:28

Nu ligger resultaten på hemsidan.. Borde vara rätt nu!

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Team Lillsia
Inlägg: 300
Blev medlem: 06 jan 2010, 20:12
Ort: Järvsö

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av Team Lillsia » 26 jan 2010, 00:02

Härligt :) har iaf beställt ev avgassystem nu! vad har slutröret för effekt?
300% Ockelbo
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av marino carlsson » 26 jan 2010, 00:43

Team Lillsia skrev:Härligt :) har iaf beställt ev avgassystem nu! vad har slutröret för effekt?
Ställ frågan i tekniksnack..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av Kronjocke » 26 jan 2010, 01:08

Forsnäsmopar skrev:
brylle skrev:Håller med,kanon :thumbright: ,trots att jag inte kunde räjsa(noll vevhuskomp) :( Man fick ju överlåta ovalvinnartiteln till en mycket värdig vinnare.Forsnäsmopar rules :!: .GRATTIS :!:

Tackar så mycket Brylle.....

Mycket spännande finalhit när jag å Lennart Forsell (på den elaka TNT F/A:n) turades om ett par gånger att leda, synd att den inte höll ända fram till upploppet då hade det blivit riktigt spännande för han var betydligt snabbare i kurvorna. Ser fram emot lika tajta race denna säsong.
Mycket bra upplägg med att tillåta en följebil i depån :thumbright: :thumbright:.
Tycker åxå att det var rätt att bryta innan det blev för mörkt.
Vad, hände,,,Bidde det lottning,,, :roll: Och, vart är den rätta Lottoraden,,, :roll:
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Användarvisningsbild
yamaton
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 08 feb 2007, 19:26
Ort: Kalix

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av yamaton » 27 jan 2010, 11:44

Kronjocke skrev:Vad, hände,,,Bidde det lottning,,, :roll: Och, vart är den rätta Lottoraden,,, :roll:
Nejdå, men då finalerna i alla klasser han inte med att köras innan det blev för mörkt får kvalen där avgöra de slutliga placeringarna. Det var säkert ett tungt beslut att fatta av tävlingsledningen att avbryta men man ska ha cred för att man gjorde vad man måste och det var också det rätta beslutet. Visst kan vi som inte hann med att köra färdigt känna att det var lite snopet men säkerheten måste gå först. Summa sumarum var det ändå en mycket välordnad och trevlig tävling och det som inte klaffade tidsmässig denna gång får man lära sig av till nästa gång.
SRX 440 -77 (8F2)
SRX 440 -78 (8H1)

vmax550
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 nov 2009, 11:45
Ort: Frösön

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av vmax550 » 27 jan 2010, 13:39

yamaton skrev:
Kronjocke skrev:Vad, hände,,,Bidde det lottning,,, :roll: Och, vart är den rätta Lottoraden,,, :roll:
Nejdå, men då finalerna i alla klasser han inte med att köras innan det blev för mörkt får kvalen där avgöra de slutliga placeringarna. Det var säkert ett tungt beslut att fatta av tävlingsledningen att avbryta men man ska ha cred för att man gjorde vad man måste och det var också det rätta beslutet. Visst kan vi som inte hann med att köra färdigt känna att det var lite snopet men säkerheten måste gå först. Summa sumarum var det ändå en mycket välordnad och trevlig tävling och det som inte klaffade tidsmässig denna gång får man lära sig av till nästa gång.
Instämmer med före gående talare.Alla funktionärer gjorde ett kanon jobb.Kanske kan man klämma in några fler på startlinjen (i vissa klasser)och då få ner antalet heat.Det brukar vara rejält uppsplittrat innan första kurvan.Och en högtalare som är riktad mot depån så att men får veta vad som händer det skulle vara perfekt.

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av RetroR » 27 jan 2010, 14:21

Själv la jag tre förslag till Marino:

1- presentera Heat nummer högre upp i luften på en stolpe eller dylikt.
2- presentera kvallistor och final listor allt eftersom, och gärna på olika anslagstavlor (1/klass)
3- markera innervallen i böjarna med märkfärg för bättre synlighet/säkerhet

Mvh Richard
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
wiktorin
Inlägg: 257
Blev medlem: 24 dec 2008, 22:43
Ort: H-fors

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av wiktorin » 27 jan 2010, 16:22

RetroR skrev:Själv la jag tre förslag till Marino:

1- presentera Heat nummer högre upp i luften på en stolpe eller dylikt.
2- presentera kvallistor och final listor allt eftersom, och gärna på olika anslagstavlor (1/klass)
3- markera innervallen i böjarna med märkfärg för bättre synlighet/säkerhet

Mvh Richard
Bra förslag,man skulle kunna komplettera Heat nummer med en färgad dekal (som fjolårets dragracingen i Skellefteå) färgen på dekalen behåller man i alla tävlingar
mvh Roger
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av RetroR » 27 jan 2010, 18:05

wiktorin skrev:
RetroR skrev:Själv la jag tre förslag till Marino:

1- presentera Heat nummer högre upp i luften på en stolpe eller dylikt.
2- presentera kvallistor och final listor allt eftersom, och gärna på olika anslagstavlor (1/klass)
3- markera innervallen i böjarna med märkfärg för bättre synlighet/säkerhet

Mvh Richard
Bra förslag,man skulle kunna komplettera Heat nummer med en färgad dekal (som fjolårets dragracingen i Skellefteå) färgen på dekalen behåller man i alla tävlingar
mvh Roger
Bra förslag! :thumbright:
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av Holländaren » 27 jan 2010, 18:28

Jag pratade med Marino om finallistorna och jag ska försöka komma på ett bra system för att det ska gå lite snabbare. Det är mycket att hålla reda på (mycket information som ska behandlas innan man får fram en fin finallista) men det måste gå att hitta på en smidig lösning.
Nu vet jag inte riktig hur det går till i sekretariatet, men en annan lösning skulle kunna vara att ha 2 pers som håller på med resultaten. En som knappar in resultaten (det blir ju som ett heltids jobb medans det körs kvalheat) och en annan som får en kopia av datan och börjar med finallistor så fort en klass har kört alla sina kvalheat.

Annars tycker jag att vmax550 kom med en bra poäng också ang högtalarna. Inne i depån hörde man inget av vad som sas för alla högtalare var riktade mot publiken. Nu är det ju så dom sitter på travbanan och kanske inte så mycket man kan göra åt just dom befintliga högtalare. Men man kanske skulle kunna dra dit några fler högtalare så även folk i depån kan höra vad som pågår.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av marino carlsson » 27 jan 2010, 20:00

Många ideer är goda, eller igentligen alla, men det ska genomföras också.. Vi måste nog höja startavgiften framledes så vi kan köpa in och hyra all utrustning som krävs. Det är ju tråkigt att behöva men när kraven ökar för förarna så blir de ju också på deras bekostnad. Att koppla upp ett högtalarsystem så det hörs i depån på Ovalen och för publiken blir inte något litet arrangemang eftersom alla kallvarvar skotrar från morgon till kväll.

Vi ska titta över resurser som finns att hyra in..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
sled-ex
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 26 feb 2007, 00:57
Ort: Skellefte

Re: OVALS - 23 Jan Afterskoterinfo!!!

Inlägg av sled-ex » 28 jan 2010, 12:41

Det är mycket jobb med ett högtalarsystem i depån, enklare då med en fm sändare så kan den som vill ha en egen radio/radiokåpor om man vill höra speakern.
Som RetroR föreslog, heatnr på en tavla/skylt/display som syns i hela depån vore bra.

Skriv svar