En Fundering!?
En Fundering!?
Jo Marino jag undrar om det i fortsättningen kommer att tillåtas en stumning av framvagn på en SRV/Phazer för att få köra i stora fläkt istället för lilla LC -85, Upp till 350cc
Enligt reglerna i BC vol2 så fick man inte sätta framvagn på tex. ET 340
och åka modifierat men man fick stumma en SRV/Phazer för att åka
stora fläkt.
Skall de vara så, om man inte tillåter det så skulle de bli fler i lilla LC -85, Upp till 350cc.
Som sagt en fundering.
Enligt reglerna i BC vol2 så fick man inte sätta framvagn på tex. ET 340
och åka modifierat men man fick stumma en SRV/Phazer för att åka
stora fläkt.
Skall de vara så, om man inte tillåter det så skulle de bli fler i lilla LC -85, Upp till 350cc.
Som sagt en fundering.
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Dom tankarna har florerat bland mina hjärnceller också men grejen är den att de är för många som redan har sumpat bort sina framvagnar och annpassat sig efter föregående år så jag tror inte vi gör någon ändring där. Däremot tror jag de kan komma en hel del nya SRV då man kommer möta betydligt jämnare motstånd då stora L/C separeras från dessa.
Mvh Marino
Mvh Marino
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Nu blir jag förvirrad......har jag missat nått?marino carlsson skrev:Däremot tror jag de kan komma en hel del nya SRV då man kommer möta betydligt jämnare motstånd då stora L/C separeras från dessa.
Mvh Marino
Visst är det väl så att SRV´n kommer hamna i stora L/C?
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Varför skulle en SRV på 55hk köra bland 90-100hk vätskekylda skotrar?
SRV´n borde ju hitta ett bättre motstånd i Lilla L/C där TXL340 mfl kommer åka. Dess effekter är ju ganska samma lika..
De SRV/Phazer som har bladfjädrar får åka Stora fläkt Modern.
SRV´n borde ju hitta ett bättre motstånd i Lilla L/C där TXL340 mfl kommer åka. Dess effekter är ju ganska samma lika..
De SRV/Phazer som har bladfjädrar får åka Stora fläkt Modern.
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Jo men se det går ju sämre då SRV´n har 540 cc och endast platsar i Stora L/C eller tänker jag fel?marino carlsson skrev:Varför skulle en SRV på 55hk köra bland 90-100hk vätskekylda skotrar?
SRV´n borde ju hitta ett bättre motstånd i Lilla L/C där TXL340 mfl kommer åka. Dess effekter är ju ganska samma lika..
De SRV/Phazer som har bladfjädrar får åka Stora fläkt Modern.
(Kanske heldre att stora fläkt modern skulle tillåtas ha framvagn då detta visat sig vara av mindre betydelse i dessa tävlingar?)
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Det är vad jag har förespråkat tidigare men fått mothugg i frågan.
Va tycker ni andra?
Mvh Marino
Va tycker ni andra?
Mvh Marino
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
ja om vi tar tex ss 25 med en rotax 462 på 60hk skulle den då få köra storafläkt bara för att det är lite spätt å köra med ??
Eller lilla Lc ??
men visst är det väl självklart att man får stumma framvagnen och sätta dit bladfjädring ??
Mvh Erik
Eller lilla Lc ??
men visst är det väl självklart att man får stumma framvagnen och sätta dit bladfjädring ??
Mvh Erik
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Det råder ingen tvekan för mig att vätskekylda ska köra i vätskekyld klass.
Jag tycker även att fläktkylda ska köra i fläktkyld klass.
Och om man ser på tävlingsformen "Burkarcupen" med den typ av banor som erbjuds har en icke framvagns försedd maskin visat sig många gånger vara snabbare.
Tror det mesta sitter i motorn/drivlina och mindre i lätta bladfjäderchassie eller dom tyngre framvagnschassina (heter det så?? )
Jag tycker även att fläktkylda ska köra i fläktkyld klass.
Och om man ser på tävlingsformen "Burkarcupen" med den typ av banor som erbjuds har en icke framvagns försedd maskin visat sig många gånger vara snabbare.
Tror det mesta sitter i motorn/drivlina och mindre i lätta bladfjäderchassie eller dom tyngre framvagnschassina (heter det så?? )
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
Hur vet vi om framvagn eller inte har någon betydelse.Vi har i vinter inte hamnat i det läget? Framvagnen på en SRV är knappas (HI TEC) men ärRetroR skrev:Jo men se det går ju sämre då SRV´n har 540 cc och endast platsar i Stora L/C eller tänker jag fel?marino carlsson skrev:Varför skulle en SRV på 55hk köra bland 90-100hk vätskekylda skotrar?
SRV´n borde ju hitta ett bättre motstånd i Lilla L/C där TXL340 mfl kommer åka. Dess effekter är ju ganska samma lika..
De SRV/Phazer som har bladfjädrar får åka Stora fläkt Modern.
(Kanske heldre att stora fläkt modern skulle tillåtas ha framvagn då detta visat sig vara av mindre betydelse i dessa tävlingar?)
bra mycket bättre än bladfjädrar.
Håller med Richard
" Det råder ingen tvekan för mig att vätskekylda ska köra i vätskekyld klass.
Jag tycker även att fläktkylda ska köra i fläktkyld klass."
Det kommer alltid att finnas undantag,
Rotax 532 FA ligger på 95 HK
Yamaha 645 tror jag ligger uppemot 115hk
Det är inte alltid hk som styr
/Johan
" Det råder ingen tvekan för mig att vätskekylda ska köra i vätskekyld klass.
Jag tycker även att fläktkylda ska köra i fläktkyld klass."
Det kommer alltid att finnas undantag,
Rotax 532 FA ligger på 95 HK
Yamaha 645 tror jag ligger uppemot 115hk
Det är inte alltid hk som styr
/Johan
Team Snopro Sweden
T'NT RV Factory Racer SnoPro-76
Blizzard X 440 SnoPro-77
Super Sonic 340 SS SnoPro-78
Citation SS-80
Everest 500 -82
T'NT RV Factory Racer SnoPro-76
Blizzard X 440 SnoPro-77
Super Sonic 340 SS SnoPro-78
Citation SS-80
Everest 500 -82
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Nu var det ju inte vätskekylt eller inte och häskrafter hit och dit jag tänkte på utan hurvida man skulle blanda in framvagnsmaskiner eller inte i dom olika klasserna ??
" Det råder ingen tvekan för mig att vätskekylda ska köra i vätskekyld klass.
Jag tycker även att fläktkylda ska köra i fläktkyld klass."
Är det lika glasklart med framvagns maskiner ??
" Det råder ingen tvekan för mig att vätskekylda ska köra i vätskekyld klass.
Jag tycker även att fläktkylda ska köra i fläktkyld klass."
Är det lika glasklart med framvagns maskiner ??
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Som det visat sig under vintern tävlingar ser jag inget hinder för att bara dela in fläktkylt och vätskekylt i var sin klass vare sig det sitter framvagn eller ej.RetroR skrev:Om man ser på tävlingsformen "Burkarcupen" med den typ av banor som erbjuds har en icke framvagns försedd maskin visat sig många gånger vara snabbare.
Tror det mesta sitter i motorn/drivlina och mindre i lätta bladfjäderchassie eller dom tyngre framvagnschassina (heter det så?? )
Men det är vad jag tycker......vad tycker ni andra då?
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
Instämmer med HotpistonsHotpistons skrev:Nu var det ju inte vätskekylt eller inte och häskrafter hit och dit jag tänkte på utan hurvida man skulle blanda in framvagnsmaskiner eller inte i dom olika klasserna ??
" Det råder ingen tvekan för mig att vätskekylda ska köra i vätskekyld klass.
Jag tycker även att fläktkylda ska köra i fläktkyld klass."
Är det lika glasklart med framvagns maskiner ??
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Nu är de väl mer småändringar så sätt igång å meka du..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
OK Jag som nu köpte en SRV 540-83 i våras. Vilken klass, kan ska jag anmäla den i ??marino carlsson skrev:Nu är de väl mer småändringar så sätt igång å meka du..
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,