VETERANDRAGRACE I LYCKSELE

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
Loud pipes saves lifes

Inlägg av Loud pipes saves lifes » 06 feb 2007, 21:21

Undrar om jag inte hört att Wankeln försvann ur tävlingsverksamheten på -70 talet just p.g.a att man inte blev överens om antalet "cylindrar"

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 06 feb 2007, 21:26

Jo de tror jag säkert....

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

phredde
Inlägg: 111
Blev medlem: 22 jan 2007, 00:02
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av phredde » 06 feb 2007, 22:45

Jo man brukar ju räkna upp kubiken duktigt på en wankel i tävlingssammanhang.
Polaris Gemini 244
Volvo 16v turbo 1100hk

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 15 mar 2007, 22:10

Ser att de är gott om intresse på tråden och ni som vill se lite bilder å film från evenemanget kan gå in på våran hemsida eller läsa senaste nummret i tidningen SKOTER. Ja skrev ett litet reportage me nå bilder.

Hemsida: www.alltomlycksele.se/lmu

Å du Tomas Eriksson om du är här, kan du ringa mig eller PM:a din adress så jag kan få den igen, har tappat den å du har ju en fin pokal hemma hos mig som bara väntar att få komma in i din samling..

Mvh Marino

Skriv svar