Vart landade veteranreglerna?

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Inlägg av RetroR » 03 apr 2009, 23:08

Ok....en dubb som flyger lös kan göra skada.
Likaså dom stenar, bultar man slungar iväg med odubbad matta....

Att kunna bromsa och styra med hjälp av dubb och riktiga styrstål minskar dock risken och jag tror alla vi som kör i dubbade klassen är rätt så rädda om dyrgriparna och tar därför inga chanser.
Och igen....Sno Pro maskinerna vill dock åtminstånde jag se.

Skulle det inte gå att ta ett snack med SVEMO nu när cupen är så gott som klar och olyckorna är lika med noll.
Dom borde ju kunna ordna med licenser och försäkringar likt enklare tävling som vi körde dragrace med förr.

"Mina tankar"
N´Richard
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Inlägg av RetroR » 03 apr 2009, 23:11

RetroR skrev:Ok....en dubb som flyger lös kan göra skada.
Likaså dom stenar, bultar man slungar iväg med odubbad matta....
Kanske man skulle besikta stänkskydden lite extra kring dom dubbade maskinerna?
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 03 apr 2009, 23:20

Jag förstår din kärlek till Dubb men tyvär så kommer inte i Burkarcupens regi att bli dubb nästa år. Hur andra gör på sina tävlingar är helt upp till dem men detta har gått för bra för att vara sant än så länge så nu är de dags att bromsa innan olyckan är framme. Blir de inga Snopromaskiner pga detta så hoppas jag någon annan tvärfixar lite tävlingar för dem. Pratar man med SVEMO så kan du glömma att ens en diskution om dubb kommer upp. Problemet är inte att risken är hög att någon sprättar iväg en dubb i pannan på någon annan, de är farten som är problemet. Att farten är hög är olycksrisken hög. Är man rädd om sin maskin får man ta det lugnare vilket är exakt hela poängen med att inte tillåta dubb. Jag tycker om man tittar i vätskekylda klassen och de snabbaste fläktmaskinerna så går det nog fort iaf. Att folk dammar in i vallarna sitter inte i dubben utan styrningen. Visst hade det bromsat bättre men då hade styrningen varit ännu sämre.

Det är även rätt stor skilnad på reaktionstid och bromssträcka om det går hundra eller 170.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 03 apr 2009, 23:24

PS. Fattar inte ens hur ni törs köra så fort.. Ds.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Inlägg av Holländaren » 04 apr 2009, 00:40

En sak som jag personligen skulle vilja se är en ändring i fläkt veteran... Kollar man på vad som körs i den klassen så är det mest 78:or och 79:or som gäller, och det är sällan man får se nåt äldre än 75. Jag tycker det vore fränt att se lite äldre maskiner än så men det verkar som att ingen vill komma med nåt sånt för man har ju inte en chans mot dom modernare maskiner.. Det är väl inte bara att motorerna blev bättre men det hände ju rätt mycket i chassi väg på den tiden, hur många modeller med hjulboggi fanns det i 79?

Nu ska jag inte skylla det helt på det här, men det är bl.a pga det här att jag förmodligen bara kommer köra dragrace och ovalbana med Elanen nästa säsong, man har ju inte en chans när banan börjar ställa krav på chassit.

Det skulle kunna vara en ide att dela upp fläkt veteran i en fläkt veteran hjulboggi och en fläkt veteran glidboggi klass t.ex? Klassen är ändå rätt så stor så det skulle nog gå att dela upp och ha nog många maskiner i båda klasser.

Bara ett föreslag :)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 04 apr 2009, 01:36

Hur många skulle komma med en hjulboggiemaskin typ SW440 osv. Tycker själv om iden och faktiskt skulle jag kunna gå med på att utöka klassindelningen då det finns en hel del fräna gammla hjulboggimaskiner med mer än 400cc därute.

Dessa klasser skulle då kunna heta:

Hjulveteran
Glidveteran
Stora Fläkt

Alla med över 400cc och fläktkylt, Cylinderantal styr inte utan endast cc,boggie och årsmodell.

Kanske skall tydliggöra också att tanken är att framvagnar ignoreras som ett problem och de med framvagn får delta där årtal och motor stämmer överens.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
yamaton
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 08 feb 2007, 19:26
Ort: Kalix

Inlägg av yamaton » 04 apr 2009, 10:40

Håller med Retro R att säkerheten på ovalen blir bättre med dubb än utan, speciellt för de största klasserna. En skapligt uppsatt maskin med dubb och ordentliga styrstål ger en stor förbättring av sidgrepp, bromssträcka och inte minst styrförmåga -när man släpper gasen eller bromsar förflyttas tyngdpunkten framåt och ger ett grymt styrgrepp utan att mattan släpper. Själv använde inte bromsen en enda gång på ovalen senast utan endast gassläpp in i böjarna.

Riskerna med att någon framför snurrar med en ordentlig kollision till följd är betyligt större om skotern är odubbad, där ett tätare efterföljande fält har små chanser att undvika en stillastående maskin om man inte har tillräcklig bromsförmåga. Å´andra sidan levererar dubben mer fart om något skulle hända men riskerna för detta är mindre som jag ser det. Så fort man tävlar med något utsätter man sig för viss risk. Styrspindlar, mattor och bromsvajrar kan gå av eller styren knäckas. Det gäller för att samtliga att hålla god koll på kritiska delar så eliminerar man mycket i den vägen.

Själv kör jag en gammal snopro srx med original järnkamsmatta avsedd för dubb så något annat är inte aktuellt för min del
Senast redigerad av 1 yamaton, redigerad totalt 4 gånger.
SRX 440 -77 (8F2)
SRX 440 -78 (8H1)

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 04 apr 2009, 10:46

En stor del av problemet tycker jag ligger i att man ska isf anpassa en klass efter ett par skotrar som bara kommer ett par tävlingar. Vore de så att ni stod på startlinjen ett par till tävlingar skulle hänsynen kännas av större vikt.. Blir ruggigt svårt det här.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 04 apr 2009, 10:51

yamaton skrev:Håller med Retro R att säkerheten på ovalen blir bättre med dubb än utan, speciellt för de största klasserna. En skapligt uppsatt maskin med dubb och ordentliga styrstål ger en stor förbättring av sidgrepp, bromssträcka och inte minst styrförmåga -när man släpper gasen eller bromsar förflyttas tyngdpunkten framåt och ger ett grymt styrgrepp utan att mattan släpper. Själv använde inte bromsen en enda gång på ovalen senast utan endast gassläpp in i böjarna.

Riskerna med att någon framför snurrar med en ordentlig kollision till följd är betyligt större om skotern är odubbad, där ett tätare efterföljande fält har små chanser att undvika en stillastående maskin om man inte har tillräcklig bromsförmåga. Å´andra sidan levererar dubben mer fart om något skulle hända men riskerna för detta är mindre som jag ser det. Så fort man tävlar med något utsätter man sig för viss risk. Styrspindlar, mattor och bromsvajrar kan gå av eller styren knäckas. Det gäller för att samtliga att hålla god koll på kritiska delar så eliminerar man mycket i den vägen.

Själv kör jag en gammal snopro srx med original järnkamsmatta avsedd för dubb så något annat är inte aktuellt för min del
I aspekten att man vet att man utsätter sig för en risk håller jag med om men när den första slår runt 160-170 så vill inte du eller någon annan heta Marino Carlsson. Sen finns nog en chans att det var sista gången en tävling genomfördes i Burkarcupens regi.. Vill inte vara negativ med är bara grymt orolig att något ska hända er där ute.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
yamaton
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 08 feb 2007, 19:26
Ort: Kalix

Inlägg av yamaton » 04 apr 2009, 11:03

marino carlsson skrev:En stor del av problemet tycker jag ligger i att man ska isf anpassa en klass efter ett par skotrar som bara kommer ett par tävlingar. Vore de så att ni stod på startlinjen ett par till tävlingar skulle hänsynen kännas av större vikt.. Blir ruggigt svårt det här.
Ja fast som det är idag är vi med dubb hänvisade till klassen modifierat just pga. av dubben. På sätt och vis har modifierat varit en klass för oss som inte kan placeras någon annanstans. Flertalet av oss med dubb skulle med tanke på årsmodeller och kubik annars placeras i vätskeskylt. Som det är idag alltså.

Flera av oss satsar inte på den totala cupen då skotrarna flera fall handlar om rena ischassien som är direkt olämpliga för annat än oval och dragracing. För egen del har jag kört fyra tävlingar i vinter varav två i burkarcupen.
SRX 440 -77 (8F2)
SRX 440 -78 (8H1)

Användarvisningsbild
yamaton
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 08 feb 2007, 19:26
Ort: Kalix

Inlägg av yamaton » 04 apr 2009, 11:21

marino carlsson skrev: I aspekten att man vet att man utsätter sig för en risk håller jag med om men när den första slår runt 160-170 så vill inte du eller någon annan heta Marino Carlsson. Sen finns nog en chans att det var sista gången en tävling genomfördes i Burkarcupens regi.. Vill inte vara negativ med är bara grymt orolig att något ska hända er där ute.
Jag håller med om din aspekt också. Frågan är bara om det inte blir mera risker att köra oval utan dubb, för dom mer hästkraftstinna maskinerna alltså. Ingen vill ju att det ska hända något varken för enskillda eller för burkarcup och veterantävlandet i stort.

Personligen fick jag endel farhågor lugnade efter ovals i Lycksele senast. Jag visste innan att det skulle gå fort men inte mycket mer. Ute på banan kunde jag glatt konstatera att alla gick på säkerhet före risk och att ingen stack nosen innanför eller dylikt för att kunna tjäna en placering. Den inställningen hos oss deltagare är nog viktigaste av allt i säkerhetsarbetet.
SRX 440 -77 (8F2)
SRX 440 -78 (8H1)

Användarvisningsbild
drazzilB
Inlägg: 76
Blev medlem: 11 nov 2007, 14:48
Ort: K

Inlägg av drazzilB » 04 apr 2009, 11:33

Jag hade tänkt köra ovalbana med mitt clonebygge men utan dubb så kommer det inte att vara möjligt pga att styrförmågan åt höger är begränsad....vet att flera IFS snopro maskiner har så..Mao så vid fullt uppställ finns det ingen möjlighet att häva stället.. :(

/ n ' Tias
Ski Doo Sno Pro -78 clonad
Ski Doo Sno Pro 1979
Ski Doo Blizzard F/A 1973?
Ski Doo RV F/A 1977

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 04 apr 2009, 13:31

Tror inte på den där indelningen i enstånk, tror att det är för stor skillnad mellan dom äldre maskinerna och dom nyare helt enkelt. kanske inte när det går rakt fram men när det börjar bli gupp och man ska svänga.

Tar vi modifierat så motormässigt kanske det inte blir så stor skillnad men boggie, styrning mm kommer nog att göra sitt till. Så om man vill ha tidsenlig och hyfsat original (förutom avgassystemet) 70tals maskin och inte lägga ut pengarna och tid på ny boggie och framvagn så tror jag att man får det tufft.

Sen om man kollar på originalklassen så det blir nog en lite större skillnad där mellan gammal och ny till fördel för dom nya. Samma sak här så kommer boggie och styrning och göra en del skillnad sen om man kör original så tycker man att utvecklingen från 1970-1985 borde har gjort så maskinerna går lite bättre.

Förstår att det är svårt att få till en bra och jämn klassindelning och samtidigt hållas sig på 8st klasser. Tycker lite som Holländaren, istället för att dra en gräns för ålder och avgassystem så kan man sätta gränsen för vilken boggie man har istället.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

anders
Inlägg: 126
Blev medlem: 31 maj 2007, 20:31
Ort: umeå

Inlägg av anders » 04 apr 2009, 15:35

har läst igenom alla inlägg och förstår problematiken från båda håll på dom olika klassa indelningarna o förslagen som har diskuterats.

jag tycker det skulle vara synd om det blir så att det ska bli dubbförbud på ovalbanan för jag tror det blir tunnsått med lite ovanligare skotermodeller och det är ju dom dom flesta kommer för att se även om det är i mindre till antal.
för även om det bara bara är några av förarna som blir sura så får man inte glömma bort alla som kommer för att titta på dom roliga marskinerna heller och som det låter på folk som stod som publik på ovalbanan så var det största intresset som jag uppfattade det på dom ovanligare marskinerna.

sedan om säkerheten så upplevde jag att det var minst lika om inte mera riskfyllt när det kommer flera skotrar i tät följd med i princip samma prestanda som tex västkekylt utan dubb .för när det kommer flera i tätföljd och någon där framme skulle få sladd och blockera banan så har du noll fäste för att bromsa in säkert .för jag håller med tex yamaton då han säger att hastigheten är hög även på marskinerna utan dubb skilladen är bara att dom har betydligt sämmre möjlighet att få stopp på grejorna.

sedan om dom andra klasserna så tycker jag att man inte ska krångla till det för mycket med många regeler hit o dit utan försöka hålla det på en "clean" nivå.
sedan kan jag förstå om det finns personer som hamnar i en klass som för ens egen skoter inte är helt optimal vill få regeländringar som passar en själv lite bättre.men jag är av uppfattningen att ändra regler för varje år får att passa in alla kan få följden oxå att folk som då har anpassat sin skoter just det året kan bli lite besviken om det visar sig att det blir helt andra förutsättningar nästkommande år.

jag tycker då man har pratat med folk, att många är nöjda med hur reglerna har varit detta året.och att det har varit god stämmning bland dom tävlande .
min åsikt är att man kanske ska var lite försiktig med att röra om det för mycket .
men detta är mina åsikter som säkert många kanske inte håller med om :)
-------------------------------------------------------
srx 440 -80
rv-77

Användarvisningsbild
sled-ex
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 26 feb 2007, 00:57
Ort: Skellefte

Inlägg av sled-ex » 05 apr 2009, 00:36

Ser mycket bra ut i stort det där förslaget men ang dubb i modifierat så känns det som det vore en större olycksrisk utan dubb än med på ovalbanan, och det vore olyckligt om dom maskiner som är gjorda för ovalkörning faller bort just på ovalen.
Det är nog många som kommer just för att få se och höra gamla ismaskiner igen så arrangörsmässigt vore det mindre bra.
Om nu det är tvärstopp hos SVEMO att få köra med dubb, skulle det gå lägga modklassen utom tävling och kalla den för "uppvisning"?
För som sagt tidigare så är dom flesta rädda om sina klenoder och håller hellre igen lite än satsar allt för att komma först, än så länge i alla fall... :lol:

Har en fundering om -79års gränsen i fläkt veteran som nämnts tidigare, det blir lite skumt när en -80 eller -81års Ex hamnar i stora fläkt och en -79:a kör i fläkt veteran, det är ju samma skoter.
Tänkte först föreslå att döpa om den till Fläkt 440 men kom då på att då hamnar ju en massa skotrar i den klassen, typ SS440 mfl. Och klassen är ju redan rätt stor.
Vad skulle hända om man flyttar fram gränsen till -81? :roll:

backe
Inlägg: 14
Blev medlem: 30 nov 2007, 21:57
Ort: SKELLEFTE

Inlägg av backe » 05 apr 2009, 12:25

tjena
om jag skulle köra alla del tävlingar i cupen så då vill jag byta skoter
tex oval=ssr långlopp=srx dragrace=ssr i samma klass med samma
start nr ! svårt att hoppa å så med en is racer MED DUBB!
fast glöm mej om vi inte får köra dubb. :(
trevlig sommar till alla :D
yamaha ssr440-78
yamaha srx440-78
yamaha ex440-78
yamaha srx700-01

El Presidente
El Presidente
El Presidente
Inlägg: 1426
Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av El Presidente » 05 apr 2009, 15:33

sled-ex skrev:Ser mycket bra ut i stort det där förslaget men ang dubb i modifierat så känns det som det vore en större olycksrisk utan dubb än med på ovalbanan, och det vore olyckligt om dom maskiner som är gjorda för ovalkörning faller bort just på ovalen.
Det är nog många som kommer just för att få se och höra gamla ismaskiner igen så arrangörsmässigt vore det mindre bra.
Om nu det är tvärstopp hos SVEMO att få köra med dubb, skulle det gå lägga modklassen utom tävling och kalla den för "uppvisning"?
----------------------------------------------------------
Tycker det låter som ett bra alternativ, om det går att lösa
på nåt smart och enkelt sätt

fristående klubb som inte har nåt med Burkarkuppen att göra
utan är där för uppvisning Sno Pro Sweden typ =)
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------

1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Inlägg av Forsnäsmopar » 05 apr 2009, 18:41

Hej på er alla.

Har läst igenom denna tråd å tänkte fälla min åsikt...

Tycker att enstånk å enstånk veteranklassen funkar jätte bra som det är, och om man ska göra en orginal å en modifierat så håller jag med Bennet.
Det hände rätt så mycket på skoterfronten mellan slutet 60 å början 70 till 85, dvs med fjädring,styring,variatorer mm.Jag tror åxå att skillnaden skulle bli för stor i orginal klassen.

Sen har Anders helt rätt i att inte ändra reglerna hit å dit mellan säsongerna så att man inte "bygger fast sig" å hamnar mellan två klasser,då finns det risk att många tappar suget när förutsättningarna ändras hela tiden.

Sen så tycker inte att man ska få ha ett antal olika skotrar på samma start nr. då det blir direkt en fråga om ekonomi.Om tävlandet ska hållas på en rimlig nivå (det har redan börjat att skena iväg å bara vol2) så att så många som möjligt har råd att hålla på med denna underbara sport.

Bra att ta upp besiktningarna igen.Känns lite tryggare att veta att de medtävlandes maskiner iallafall har nödstopp å bromsar som fungerar.För
det går fort även i denna klass(enstånkveteran) när någon lägger ikull å man ligger på nära och stressar.
Fick själv erfara det på holeshoten, men det gick bra.


Även jag förstår att sätta klasser inför en ny säsong är inte lätt å det är många faktorer att ta hänsyn till å många vill vara med och påverka men det är ju bara att i slutändan rätta sig till klassindelningarna om man vill va med å räjsa.
Jag tror säkert att dom flesta kommer vara nöjd med klasserna då det primära är att få vara med och köra veteranräjs å ha kul.
Senast redigerad av 1 Forsnäsmopar, redigerad totalt 5 gånger.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

elanmannen
Inlägg: 204
Blev medlem: 26 feb 2007, 18:10
Ort: Orsa

Inlägg av elanmannen » 05 apr 2009, 19:45

Visst kan man bryta ut isracingen. Sen Måste man ju inte köra på travbana (även om det är väldans flott). Förr körde de på bandyrink - mindre bana=lägre fart. Var väl inte stora banan på Engan-dagen för några år sen. Ploga upp en sjöis med bra avåkningsytor istället?

En annan grej är att det är förbannat farligt med 30 år gamla torrspruckna järngräv-mattor. Kolla hur de kör i nordamerika och ta efter säkerhetsarbetet- de kan det där med ovalracing...

Låter ganska farlig att halka runt i 80/100-knyck utan dubb också. Har själv sett en 260kg MachZ med kassa stål o vanlig matta slå runt 360 grader i luften på vanlig bilväg. No way att det hade hänt med dubb. Får kanske hoppas på mycket snö så att travbanan blir en 800m tvättbräda :D

Till sist tycker jag att ni är något på spåren med regler kring orginalmaskin/hjulboggie/årtalsbegtränsning tex 1973 eller vad det nu må vara för begränsning.
"Modified" med risers, dynhöjare, ombyggda, motorbytta och mer eller mindre "Stock"?

1. Fräscha, tidsenliga maskiner REGERAR annars är det inte långt till folkrace och 2. håll farten nere.

det var mina två eller tre cent...

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 05 apr 2009, 19:54

Är de någon som skulle kunna slänga upp en rulle på när ni smiskar de där Snopromaskinerna så vi får se hur säkert å snyggt det går?

Det är nämligen så att en jag pratade med per telefon förra året hade ett par stycken och hade voltat med den ena 2 gånger. Ena gången på en raksträcka. Fick ett PM nu från en här på forumet som verkligen verkar veta vad han snackar om och han skrev att vad jag än gjorde så skulle vi inte släppa in IFS Snopromaskiner i Burkarcupen pga säkerheten..

Tycker de är bra vi har fått igång en dialog så har ni mycket att fundera på inför diskutionen i Åmsele. Då gäller det att vara med å lägga fram sina åsikter igen. Tycker det är kul att många engagerar sig.

Blir de för många hit å dit åt alla håll som de blev förra året så kör vi som vi gjort i år helt enkelt då det fungerat alldeles utomordentligt nu när jag tänker efter. Ev plockar bort dubben ur tävlingen och som någon nu sa låt dom dubbade köra som en uppvisningsklass utanför tävling.

Fortsätt diskutera! Är inte rädd för avhoppare då deltagarantalet lär stiga kraftigt inför nästa år ändå. Många maskiner som byggs i fulla vredet just nu. Att någon kommer köra försiktigt och med respekt för kompisarna på banan kan vi fetglömma för det har vi hela säsongen bevisat att så är inte fallet. Alla utom dom chanslösa vill vara först i mål.

På återhörande

/Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Skriv svar