Vart landade veteranreglerna?

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
Användarvisningsbild
yamaton
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 08 feb 2007, 19:26
Ort: Kalix

Inlägg av yamaton » 05 apr 2009, 22:17

marino carlsson skrev:Är de någon som skulle kunna slänga upp en rulle på när ni smiskar de där Snopromaskinerna så vi får se hur säkert å snyggt det går?

Det är nämligen så att en jag pratade med per telefon förra året hade ett par stycken och hade voltat med den ena 2 gånger. Ena gången på en raksträcka. Fick ett PM nu från en här på forumet som verkligen verkar veta vad han snackar om och han skrev att vad jag än gjorde så skulle vi inte släppa in IFS Snopromaskiner i Burkarcupen pga säkerheten..

Tycker de är bra vi har fått igång en dialog så har ni mycket att fundera på inför diskutionen i Åmsele. Då gäller det att vara med å lägga fram sina åsikter igen. Tycker det är kul att många engagerar sig.

Blir de för många hit å dit åt alla håll som de blev förra året så kör vi som vi gjort i år helt enkelt då det fungerat alldeles utomordentligt nu när jag tänker efter. Ev plockar bort dubben ur tävlingen och som någon nu sa låt dom dubbade köra som en uppvisningsklass utanför tävling.

Fortsätt diskutera! Är inte rädd för avhoppare då deltagarantalet lär stiga kraftigt inför nästa år ändå. Många maskiner som byggs i fulla vredet just nu. Att någon kommer köra försiktigt och med respekt för kompisarna på banan kan vi fetglömma för det har vi hela säsongen bevisat att så är inte fallet. Alla utom dom chanslösa vill vara först i mål.

På återhörande

/Mvh Marino
Bara för att reda ut begreppen lite här. Sno pro är vad den nordamerikanska ovalserien kallades från den andra hälften av sjuttiotalet. För dessa tävlingar tog skotertillverkarna fram speciella tävlingsmaskiner och populärt kallades dessa maskiner för snopros. På ovals senast körde te.x Backe en SSR IFS "snopro" och jag själv föregångaren SRX "snopro". Hur snyggt det gick vet jag inte men jag tycker att det gick säkert iaf. Sedan är det med monterade isstål så att man kan man volta med vilken skoter som helst om styrvinklarna är felaktiga. Har man skidorna alldeles rakt parallellt tenderar dessa att styra ihop och med de vassa stålen kan man lätt få svåra kast även på raksträckorna.

Vad gäller att köra med respekt för varandra kan jag bara tala för mig själv och det jag upplevde på ovalbanan. I finalen hade jag läge att knycka spåret för Gunnarsson i första böj efter starten genom att sticka in nosen där men gjorde det inte. Backe hade kunnat göra samma sak på mig i ett av kvalen men gjorde inte det utan körde om på yttern istället! Vi hade en tät final i modifierat och alla ville garanterat var först i mål men säkerhet gick före risk.

Vi som har deltagit kan bara säga vad vi tycker men i slutändan är det arrangörerna som måste fatta besluten.
Senast redigerad av 1 yamaton, redigerad totalt 6 gånger.
SRX 440 -77 (8F2)
SRX 440 -78 (8H1)

Soderberg
Inlägg: 173
Blev medlem: 17 feb 2009, 22:59
Ort: Skellefte

Inlägg av Soderberg » 05 apr 2009, 23:22

Jag gillar de nya reglerna även om jag skulle kunna ha åsikter om varenda klass. Det är omöjligt att göra ett reglemente som passar alla.

Jag väljer därför att endast undra två saker.

1. Varför 430cc när de vanligaste cc-klasserna är 340 och 440. Jag förstår att ni önskar att 430cc genererar en klass för 340-maskinerna, men en rätt sund gissning är att vi i denna klass strax ser en eller annan nerstrokad eller för den delen omfodrad 440 på drygt 420cc. De vi helst vill se i denna klass, dvs gamla 340-maskiner. Dessa kommer att måsta trimma som galningar för att hänga med. Alltså....... jag ser ingen 340-klass och ingen 440 heller då dessa placeras bland allt som tänkas kan.

2. Undrar fortfarande varför 1985 är ett kärt årtal? Efter 1981 hände det massor både chassi-mässigt och motormässigt. Den motormässiga biten va mestadels ökad cylindervolym. med sänkt årtal till 1981 så försvinner de få maksiner som genom cc kan döda klassen. före 1981 så vet iallafall inte jag ngn större cylindervolym än 521cc.

Sist men inte minst föreslår jag att den dubbade snopro-klassen utförs med en kubikgräns på 250cc.Då får vi aldrig se en skoter som toppar mer än 120 och de kommer alla att ha grymt fäste. Publiken kommer även att få höra maksiner som efter lite trimning varvar och låter mer än allt annat.

:lol: 8) :wink:

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Inlägg av Holländaren » 05 apr 2009, 23:37

Soderberg skrev:före 1981 så vet iallafall inte jag ngn större cylindervolym än 521cc.

Sist men inte minst föreslår jag att den dubbade snopro-klassen utförs med en kubikgräns på 250cc.
Hur menar du nu? Finns ju massor med motorer större än 521cc före 1981.. Jag kör med Rotax 640 och en fanns redan i 1968. Sen finns ju även t.ex 775, 797, mm. Hirth 650, 793, Yamaha 643, Sachs SA2-740, SA3-650, Polaris hade väl några bigblockare också tror jag, ja det finns alltså gott om dom :) Nog för att dom flesta är ganska ovanliga men dom finns.

Jag tror inte det blir så många som kommer köra om kubiksgränsen är 250cc.. Tror inte det finns så många maskiner som upfyller det kravet nämligen. Men rolig att se hade det ju varit, det måste jag hålla med om :)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

elanmannen
Inlägg: 204
Blev medlem: 26 feb 2007, 18:10
Ort: Orsa

Inlägg av elanmannen » 06 apr 2009, 18:03

En IFS sno-promaskin med råtrimmad elanmotor låter fullkomligt bisarrt. Men jvansinnigt kul :D . Jag är på, bring it on!

green_lightning
Inlägg: 390
Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av green_lightning » 06 apr 2009, 20:44

Hahahaha helt sjukt!
Att k

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 07 apr 2009, 01:43

Nej men nu ska vi försöka hitta en bra lösning så att alla blir glada och nöjda. Som det verkar så ser jag det så här.

Enstånk veteran lämnas som den är

Enstånkarklassen lämnas som den är.

Lilla fläkt delar vi i trimmat och otrimmat - Enda klassen att välja om man vill åka original men trimmningen är hobbyn som tar tid å det är bra.
Blir mindre tid för otyg :)

Fläkt Veteran Hjul

Fläkt Veteran Glid

Stora Fläkt - (Framvagn tillåtet)

Bredband

Lilla LC - Upp till 400cc (Framvagn tillåtet)

Stora LC - Upp till 500cc (Framvagn tillåtet)

Supermodified - Dubb tillåtet (Alla förare skall då använda dubbväst, helvisir. Alla skotrar skall besiktas och förbud mot sk. isskidor) Eller? Tyck till..

Hur kommer det bli på alla andra tävlingar föressten? Kommer Luleå, skellefteå, Ljusvattnet osv köra med typ 10-12 klasser om de bestämms så? Tänkte så de inte bara gäller Burkarcupen och vi som arrangerar som dras av extrajobbet/kostnaderna runt en massa klasser. I år har jag då inte sett en tävling som har kört med de klasser som vi gemensamt diskuterade fram förra året. Att motivera detta med att de är för få deltagare tycker jag inte håller då man inte kan säga att de direkt varit fullt i de klasser som diskuteras mest om här heller.. Igentligen borde vi bara göra en klass för LC/dubb-maskiner för de är inte fler deltagare än att dom ryms i en klass.

Vill fortfarande inte vara negativ men det tillkommer merjobb/kostnader för priser etc om man har fler klasser.

Diskuterar vi Burkarcupenregler eller veteranregler föressten? Tänkte så jag vet att fler än vi tar konsekvenserna för det som blir sagt och gjort.

När det händer en olycka och någon blir hängd upp å ner i en flaggstång, Vilka står bakom och delar ansvaret?

Tycker att dessa frågor är exakt lika viktiga som klassindelningarna.

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

anders
Inlägg: 126
Blev medlem: 31 maj 2007, 20:31
Ort: umeå

Inlägg av anders » 07 apr 2009, 07:18



jag tycker dom förslagen som du har lagt nu verkar mycket vettiga.:)
max 500cc i stora, l/c betyder det att tex vmax 540 då kör i modifierat antar jag ?
jag tycker forsättningsvis att vi ska få ha kvar både stora l/c och mod.
-------------------------------------------------------
srx 440 -80
rv-77

Pinjongen
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: 19 mar 2008, 16:08
Ort: Gunnarn

Varför förbud mot isskidor?

Inlägg av Pinjongen » 07 apr 2009, 08:46

En stilla undran....varför förbud mot isskidor i klassen supermodified ?
Huvudsaken är väl att bågen har en viss radie samt lindad. Sedan har väl varken längden eller tyngden betydelse för säkerheten, att kortare skulle vara farligare än längre?
Viktigaste för säkerheten är ju styrförmåga, en skoter utan styrförmåga är betydligt farligare än en skoter utan!

Om vi vill se sno-pro maskiner på isovalen, skall de då sätta på fullängdsskidor från en ockelbo 600 för att få köra där?
Nej tänkte väl att de vore inge bra ide´....

Låt klassen fortfarande heta modified....
YAMAHA
THE WAY IT SHOULD BE

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Inlägg av RetroR » 07 apr 2009, 09:26

Hmmmm....måste fråga vad igentligen problemet med årets klassindelnig för Vätskekylt och Modifierat var eftersom det ligger på förslag att ändras?

Måste säga att det är riktigt trevlig stämning och otroligt trevligt folk som verkar nöjda som det är, så varför ändra?

(Min åsikt)
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

FunnyCar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 807
Blev medlem: 11 mar 2008, 19:15
Ort: Ljusvattnet daytime

Inlägg av FunnyCar » 07 apr 2009, 09:42

Citat: Hur kommer det bli på alla andra tävlingar föressten? Kommer Luleå, skellefteå, Ljusvattnet osv köra med typ 10-12 klasser om de bestämms så? Tänkte så de inte bara gäller Burkarcupen och vi som arrangerar som dras av extrajobbet/kostnaderna runt en massa klasser. I år har jag då inte sett en tävling som har kört med de klasser som vi gemensamt diskuterade fram förra året. Att motivera detta med att de är för få deltagare tycker jag inte håller då man inte kan säga att de direkt varit fullt i de klasser som diskuteras mest om här heller.. Igentligen borde vi bara göra en klass för LC/dubb-maskiner för de är inte fler deltagare än att dom ryms i en klass.

Vill fortfarande inte vara negativ men det tillkommer merjobb/kostnader för priser etc om man har fler klasser.

Diskuterar vi Burkarcupenregler eller veteranregler föressten? Tänkte så jag vet att fler än vi tar konsekvenserna för det som blir sagt och gjort.

Svar:
Talar för Ljusvattnet nu, pga kostnader med priser osv valde vi att slå ihop enstånk till en klass, samt fläkt veteran och stora fläkt till en och samma. V-kylt och mod till en.
Vi valde att erbjuda en 1 cyl klass, då vi ifjol endast hade 1 startande. (i år hade vi 4 st), hade vi delat dem i år hade det varit 3 st i en och 1 st i den andra 1 cyl klassen.

Stora Fläkt och fläkt veteran fick gå i samma då vi såg tiderna från skroten och de var rätt jämt mellan klasserna.
Det blev en stor stege med tighta race!

V-kylt och mod fick åka i samma klass för att få till en så stor stege som möjligt...

Vi hade totalt 19 startande ifjol och 47 i år. Så det var en rejäl ökning och det var riktigt kul.

Jag upplever lite så att vi kör vårt race som en kul grej varje år,
där vi satsar på erbjuda förare publik en trevlig dag med lite dragracing (lakerace).
Jag/vi tycker att reglerna är mer anpassade för burkacupen,
då den körs som cup.
Då jag skjuter in allt från egen ficka före racen så kände jag att det skulle bli på tok för mkt utgifter att hålla priser till alla klasser...
Så vi gjorde en liten mix. Det tycker vi fungerar bra på mindre race.
Vissa klasser är ju inga problem att fylla =). Men vissa lyser med sin frånvaro.

Vi är i vart fall nöjda med det reglemente som finns med ev tillägg från år till år... Tycker inte man ska ändra alltför mkt...

Så då är frågan återigen ? Pratar vi generalla regler eller burkacupen?
Marinos grund som han la ifjol tycker jag var bra, och blir säkert ännu bättre tills nästa år. Den är ett bra utgångsämne.
Men det skall vara genomförbart även för oss på mindre race...
Då tycker jag att man ska ha möjlighet att banta klasserna inför mindre race, men i grund och botten ha samma grundregler.

Tex:

1 stånk (veteran och nyare ingår)
Bredband
Lilla fläkt
Stora fläkt (fläkt, hjul, glid ingår)
V-kylt mod (v-kylt + mod i samma).

Sen är ju vad förarna själva gillar ?
Köra en repa och vinna klassen eller att köra en stor stege och vinna ???
Själv är jag där för körningens skull!

Sen frågan om ovalen och dubb?
Drömmen för mig är att få se sno pro maskiner
dvs, kortare banor, snopro maskiner, dubbmatta.
Problemet är väl de fruktansvärt bra anläggningar som travet har...
Ska man ut på en sjö eller liknande så är det grymt mkt jobb att få ihop ett arrangemang.
Tyckte arrangemanget i lycksele var grymt!!!
Men reflekterade även hur jävulskt fort det gick på rakorna.
Inte bara i mod utan även de andra klasserna utan dubb gick det fort. Förstår Marino helt i sina synpunkter!

Ps vad är innerbanan på travet för längd ? Där den där kamera bilen brukar köra ? Den är ju i och för sig inte lika bred, men man behöver ju inte vara så många deltagare i varje heat.
Jag tycker ovalracet ska vara en 2 dagars =)
Kval på lördag, race på söndag. =)

Finns mkt och grubbla på men är för dina förslag utom en.
Dubben :? , har nyss fått hem 2 dubbmattor :cry:
Ljusvattnet Skoterskrot

Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 07 apr 2009, 16:22

Känns som än hur vi vrider och vänder så verkar det som om att majoriteten är emot dubb och dess åverkan. Inte kanske på detta forum men jag researchar mycket mer än så för här finns bara en bråkdel av de som deltar och kommer delta.

De jag kan tänka mig som inte är omöjligt däremot är att lägga en uppvisningsklass utom Burkarcupen men man kör som vanligt för dem som skall åka en viss typ av maskiner. Tror att dom kan vara försäkrade genom arrangörsstaben som uppvisning men vet inte riktigt. Tror iaf att de finns en annan ansvarsfråga för arrangörerna då. Skall kolla upp detta inom kort. Fick ett annat klassindelningsförslag i dag som är som följande.

Enstånk Original/Racer

Lilla Fläkt (2-cyl upp till 400) Original/Racer

Stora Fläkt (400cc och uppåt) Original/Racer

Bredband

LC/Modifierat

Blir 8 klasser sammanlagt!

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

green_lightning
Inlägg: 390
Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av green_lightning » 07 apr 2009, 17:21

Känns som det här med trimmat/otrimmat kan bli en massa merjobb som gör det tjorvigt i allmänhet. Va bara en snabb tanke jag hade..
Att k

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Inlägg av RetroR » 07 apr 2009, 17:50

Majoriteten i klassen som åkt med dubb vill i alla fall ha den kvar så låt det vara så....sen kan väl andra klasser vara utan som i år.....låt bara årets reglemente gälla även fortsättningsvis.

N´Richard
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
Hotpistons
Inlägg: 511
Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
Ort: Fällforsån

Inlägg av Hotpistons » 07 apr 2009, 17:52

JAg måste nog göra ett inlägg ändå.. Det här är nog första gången i min motorsport historia där själva tävlingen anpassar sej efter dom tävlande.

Det spelar nog ingen roll hurvida man delar på trimmat och otrimmat i klasserna det kommer ändå vara dom med stor kunskap och erfarenhet som ligger i framkant. För om man drar det till det yttersta med en otrimmad maskin så kommer den att gå bättre en en likadan skoter som man släpade ut ur lagårn och for på tävling med. även om man tyckte att man hade den värsta korvgrillar raketen på den tiden det begav sej.

Sen började jag undra... kommer motorer att öppnas på dom i otrimmade klassen? För skulle man göra iordning en sådan så skulle jag självklart kolla med fabrikanten portider förbränningsrum osv osv och justera till det som så allt stämmer med vad fabrikanten säger. Då kommer det alltså att se ut som man har trimmat fast man har endast sk Blue printat motorn. Ska då någon hålla reda på alla portider, kanal areor, deck höjder å allt dedär ?? Å vem ska mäta upp om det blir en protest ?

Å sen till dubb... Det är ju ändå inte så ohyggligt många i open modd klassen så att så väldans mycket kritik till dubb kan det väl ändå inte ha varit och vem är det som klagar?? kan väl knappast va dom som ändå körde?? Nä spara dubben tror ju knappast problemet är att man snurrar på banan eller nått sånt utan det är nog heldre så att man åker över vallen i 150 men sätt då heldre som krav att tex dubb = Hydraulbroms.
Och att åka över vallen är ju inga problem i nån klass...
Sen skulle det ju va riktigt synd om vi inte får se isräcer maskinerna.

Sen stora fläkt kommer väl att förvandlas till klass SRV? Men det kan ju va intressangt...

Tack för mej. så här lång uppsats har jag nog aldrig skrivit.

Mvh Erik
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr

Användarvisningsbild
sled-ex
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 26 feb 2007, 00:57
Ort: Skellefte

Inlägg av sled-ex » 07 apr 2009, 23:19

Det där senaste förslaget går åt rätt håll, med färre klasser. Går ju att slå ihop orginal och trimmat oxå, för som Hotpiston säger vem ska kolla det?
Det kommer att diskuteras i all evighet vad som är otrimmat och inte.
Som arrangör blir det mera jobb och dyrare för varje klass som tillkommer, som publik blir det bara rörigt med en massa klasser med till synes likadana skotrar i.
Det är ju roligare både att köra i och att se på stora startfält i färre klasser än många klasser med få deltagare.
För kommer det att bli rättvist? Svar: Nej, det blir det aldrig. Då måste alla få en egen klass som dom kan vinna. Viktigast är ju trots allt att träffas och prata lite skit, tokgasa lite skoter, ta en korv och ha kul.

Nä, nu åker jag till Florida och badar, (ska ta hem lite gamla skoterdelar oxå 8) )
/Anders

Tripple from hell
Inlägg: 329
Blev medlem: 07 mar 2009, 22:27
Ort: Arvidsjaur

Inlägg av Tripple from hell » 07 apr 2009, 23:30

OJ OJ OJ ! Måste säga att ett av de klokaste inläggen på slutet kom från en rotax förare vid namn Hotpistons, kanske för att det nalkas rotaxafton
inom några dar :lol: . Sätt klassregler och så får man helt enkelt rätta sig efter det, Sen kanske man ska ställa sig frågan om
det är möjligt att ha samma regler i cupen som i övriga dragrace tävlingar
som går under vintern, då jag bara deltagit i det senare så tycker jag det
viktigaste är att se till så att likvärdiga maskiner möts i klasserna,
delar man t.e.x l/c vid 431 cc och uppåt får man i d-race säkert väldigt tighta race jämfört med mellan 400 cc och 500 cc, sen så blir det säkert en helt annan bild i cupen vad vet jag.
Ska vi spåna i ett startfält ?? fyll gärna i med andra klasser.
Lilla l/c
john deere 340
kawasaki 340
srx 340 om det går att uppbringa..
indy txl
blizzard 340
everest 354 a.k.a Funnycar
På förhand ganska svårt att sia.
Stora l/c
srx
v-max
9500
9700
el tigre
indy 600
kawasaki invader
kawasaki interceptor bara någon kan slakta en jetski..
centurion
ss25
Detta är min bild av hur en vätskekyld klassindelning ska se ut, svårt att direkt peka ut en vinnare.
There is no replacement for displacement

Polaris INDY 600 1983
Polaris INDY 600 1984
Polaris INDY TXL 600 Race
Polaris TXL 340 1979
Polaris TXL Big Bore -79
Ski-Doo R8 1963 ??
Trioman TURBO INTERKHOLER 440
Polaris RMK 800 -12

Användarvisningsbild
Gordini
Inlägg: 156
Blev medlem: 30 jan 2009, 09:09
Ort: skellefteå
Kontakt:

orginal/racer

Inlägg av Gordini » 08 apr 2009, 09:01

bra om det blir konsekvent orginalklass racerklass i enstånk lilla fläkt stora fläkt och l/c. den gamla uppdelningen gjorde att många maskiner som fanns i samma utförande före och efter 1980 hamnade i olika klasser. på dragracingen är det mera cc och trimning som avgör. på rundbana crossbana och liknande har framvagn och boggie större betydelse. det viktigaste är att klasserna blir jämna så att inte det inte blir en "srv-klass" av stora fäkt. det är rätt stor skillnad mellan en tidig 440cc maskin och en srv med framvagn och 540cc.

varför inte sätta en årsgräns på 81 men låta de nyare maskiner som började tillverkas före 81 och är lika som de före 81 ingå i klassen.

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Inlägg av RetroR » 08 apr 2009, 09:09

Årsmodellsgränsen bör stå kvar enligt tidigare eftersom jag med flera skaffat och byggt maskiner efter detta. PUNKT!! :wink:
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Tripple from hell
Inlägg: 329
Blev medlem: 07 mar 2009, 22:27
Ort: Arvidsjaur

Inlägg av Tripple from hell » 08 apr 2009, 12:28

Helt rätt retro r årsmodellen skall inte rubbas PUNKT.
There is no replacement for displacement

Polaris INDY 600 1983
Polaris INDY 600 1984
Polaris INDY TXL 600 Race
Polaris TXL 340 1979
Polaris TXL Big Bore -79
Ski-Doo R8 1963 ??
Trioman TURBO INTERKHOLER 440
Polaris RMK 800 -12

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 08 apr 2009, 13:16

Årsmodellen kommer inte att ändras från 85, de är absolut säkert
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Skriv svar