VIKTIGT Intressekoll!!! Veteranbacktävling i Lycksele??

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

VIKTIGT Intressekoll!!! Veteranbacktävling i Lycksele??

Inlägg av Gunnar » 28 feb 2007, 19:59

saxat från sävarturbo:

Hejsan, jag gör en liten koll så ni som är intresserad skynda er att svara så jag hinner årdna de som måste ordnas om de blir aktuellt. Får vi många intresserade så kör vi en backtävling.

Tänkt datum är Lördagen den 31 Mars med start kl 17,00 då de kostar oss 25000kr om vi ska hyra den dagtid.

Dessa grunder utgör varför vi valt detta datum.

Vi hinner inte tidigare än så!
Helgen innan är de Nådastöten i Malå å då är de veteranklass där så de är dumt å krocka med dem. Samma helg är de backtävling i Malå men de är inte för veteranare å de känns som enda helgen för oss. Alltid krockar de med nått men man får tänka på vad de krockar med.
Helgen efter är de påskhelgen och då är alla i fjälls.
Helgen efter de är alla less och kanske fortfarande i fjälls.
Helgen efter de så vet vi inte om de är snö i bocksliden.


Jag har kollat med friluftsfrämjandet å vi skulle få bra pris på hyran av skidanläggningen så den biten är kittad.
De man smygpratar med tycker att de verkar vara en kul grej men vi vill veta om de finns några förare som vill komma.

Backen är ganska brant så de är lite svårt för de alra slöaste maskinerna men för de flästa så ska de nog gå ganska bra tror jag.
Tanken är att detta event ska vara roligt för förarna med så mycket körning som möjligt. Eftersom de blir vissa utgifter så tänker vi ta någon symbolisk åskådaravgift men som vanligt för er som tänker delta kör vi gratis. Lockar lite attt ställa upp kanske. Om vi inte ska ha en liten startavgift och sen ha en vinstsumma att tävla om.

Lägg era åsikter så fort som möjligt så får vi börja jobba med detta.
Finns inte nog intresse så ids vi inte göra detta.

Denna gång blir de matmöjligheter dessutom.

Mvh Marino LMU

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=13803

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 28 feb 2007, 22:24

Hoppas nu att det är en del som visar intresse så det blir av. Jag kommer då att fara dit om det blir av.

Skriv svar