Träff i Dalarna

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
jaas
Inlägg: 81
Blev medlem: 05 nov 2007, 21:20
Ort: Köping
Kontakt:

Träff i Dalarna

Inlägg av jaas » 28 okt 2012, 14:35

Känner att vi i vinter måste få till en körning för medlemmarna i lite sydligare regioner.
Helt enkelt träffas och köra ett "safari" på några mil.
Brukar köra på lederna mellan Färnäs och Berkarlås och upp mot Orsa. Är ganska lagom leder och fina skogar. Samt att min mor bor där uppe vilket underlättar för mig :roll:
Har någon några andra förslag?

Det skulle vara högst spontant för att förarbetet och sånt ska vara så lite som möjligt. Kan tänka mig att lokala skoterklubben vill ha lite ersättning för slitaget på lederna?

Hur långt vill man åka? Vill man ha matpause, korv i skogen eller restaurang i Orsa tillexempel.

När skulle man kunna köra? Tredje och fjärde helgen i Februari går bort på grund av Speedweekend och CCW. Ska man försöka passa in före eller efter? Detta beror givetvis på om det finns snö också.

Ös på med förslag och om ni tycker det låter intressant. :thumbright:
Ockelbo Poro!
Ski-doo T'NT 440 -74
Ski-doo Nordic -Gammal som f*n
Ski-doo Skantic -Gammal den med!
Ski-doo Skandic -82
Ockelbo 300S -78
Aktiv Alaska Lång
Yamaha SW 440 -76/77
Ski-doo Formula MX-LT -89 x2

Användarvisningsbild
Southern Hill Custom
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 757
Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
Ort: RÄTTVIK

Re: Träff i Dalarna

Inlägg av Southern Hill Custom » 28 okt 2012, 15:30

:D :D

Åka halva sträckan och käka på restaurang och åka tillbaka är inte helt fel.

Men längden på turen beror mycket på hur leden är och skicket på skotrarna som kommer.

för vårdel passar första helgen i februari bäst. ( Lövånger träffen är andra helgen i februari.)

// Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.

jaas
Inlägg: 81
Blev medlem: 05 nov 2007, 21:20
Ort: Köping
Kontakt:

Re: Träff i Dalarna

Inlägg av jaas » 28 okt 2012, 16:49

Ja med ett restaurang besök får man ju chansen å värma sig lite samtidigt :thumbright:

Mycket av lederna där går på grusvägar och siljansleden, men är inte preparerad. Finns några bitar som är det dock. Får försöka ta kontakt med någon som har koll.

Från Färnäs till orsa skulle jag gissa det är 2mil, så 4 mil totalt är det lagom? Annars får man ha ett längre alternativ hem för de som vill?

Någon nyare skoter med kälke för att dra hem eventuella som havererar kanske är bra?
Ockelbo Poro!
Ski-doo T'NT 440 -74
Ski-doo Nordic -Gammal som f*n
Ski-doo Skantic -Gammal den med!
Ski-doo Skandic -82
Ockelbo 300S -78
Aktiv Alaska Lång
Yamaha SW 440 -76/77
Ski-doo Formula MX-LT -89 x2

elanmannen
Inlägg: 204
Blev medlem: 26 feb 2007, 18:10
Ort: Orsa

Re: Träff i Dalarna

Inlägg av elanmannen » 28 okt 2012, 22:46

Jag är naturligtvis på!
Chez nous c´est Ski-doo!

Användarvisningsbild
Southern Hill Custom
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 757
Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
Ort: RÄTTVIK

Re: Träff i Dalarna

Inlägg av Southern Hill Custom » 29 okt 2012, 07:31

jaas skrev:Ja med ett restaurang besök får man ju chansen å värma sig lite samtidigt :thumbright:

Mycket av lederna där går på grusvägar och siljansleden, men är inte preparerad. Finns några bitar som är det dock. Får försöka ta kontakt med någon som har koll.

Från Färnäs till orsa skulle jag gissa det är 2mil, så 4 mil totalt är det lagom? Annars får man ha ett längre alternativ hem för de som vill?

Någon nyare skoter med kälke för att dra hem eventuella som havererar kanske är bra?

2+2 mil låter bra.

//Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.

jaas
Inlägg: 81
Blev medlem: 05 nov 2007, 21:20
Ort: Köping
Kontakt:

Re: Träff i Dalarna

Inlägg av jaas » 10 nov 2012, 20:07

Hittade Ovansiljans Snöskoterklubb på nätet och har försökt att kontakta de via mail men inte fått något svar på två veckor. Någon här som har kontakt med någon i klubben?
Ockelbo Poro!
Ski-doo T'NT 440 -74
Ski-doo Nordic -Gammal som f*n
Ski-doo Skantic -Gammal den med!
Ski-doo Skandic -82
Ockelbo 300S -78
Aktiv Alaska Lång
Yamaha SW 440 -76/77
Ski-doo Formula MX-LT -89 x2

Skriv svar