Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Gunnar » 27 apr 2012, 18:47

nä de gör man inte, EXen går ju rätt bra :thumbright: men dom är ändå rätt fräna dom där racemaskinerna
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Ruschmannen
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 19 maj 2007, 19:15
Ort: Värmdö
Kontakt:

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Ruschmannen » 27 apr 2012, 19:53

Viiillllll haaaaa fy fan va frän nu kom ha begäret fram :lol: :lol:

Lars-E

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Phazer-85 » 27 apr 2012, 20:19

Jag kan väll tycka att de inte borde vara nå problem att bygga en clone på en renodlad dragrace maskin, de byggs ju cloner som sagt på isracing maskiner åxo.
Men som Invader/Jonas säger tycker jag me att de ändå ska se ut som en skoter + att säkerheten ska gå först för både förare och åskådare.

Nu lever vi på 2000 talet där vi har ett bättre säkerhetstänk jämfört med "förr" och därför blir exvis skotern som Gunnar visade lite för öppen kring variatorerna.
Men om man skulle ha ett heltäckande variatorskydd och huv så är väll resten ok på den maskinen.

Nån annan som tycker nåt om detta?
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av marino carlsson » 28 apr 2012, 04:24

Gunnar skrev:nä de gör man inte, EXen går ju rätt bra :thumbright: men dom är ändå rätt fräna dom där racemaskinerna
Helt ok Gunnar, sätt igång å bygg. Ser fram emot denna maskin nästa säsong.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

nordic 377
Inlägg: 5
Blev medlem: 08 jun 2011, 18:57
Ort: vännäsby

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av nordic 377 » 30 apr 2012, 19:50

Totalcupspoängen räknas från de bästa genomförda resultaten enligt följande: 4/6 – 5/7 – 6/8 tävlingar. Detta pga att man tyckte det blev för enkelt att vinna cupen samt att det kan avgöras för snabbt om man endast behöver vinna 4 tävlingar om 8 tävlingar finns i kalendern.

Poängräkningen sker enligt följande:
01:a 50p
02:a 44p
03:a 40p
04:a 36p
05:a 32p
06:a 28p
07:a 24p
08:a 20p
09:a 16p
10:a 12p
11:a 8p
12:a 4p

Bara en liten fråga. om jag nu kör 6st tälingar så räknas dom 4st bästa men om jag kör 8st så räknas dom 6st bästa. alltså om jag har kört 6st så kan jag få 100p mer än om jag bara kört 4st. Eller kommer ni ta poängen från dom 6 bästa å dela med poängen?

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Holländaren » 01 maj 2012, 12:08

nordic 377 skrev:Bara en liten fråga. om jag nu kör 6st tälingar så räknas dom 4st bästa men om jag kör 8st så räknas dom 6st bästa. alltså om jag har kört 6st så kan jag få 100p mer än om jag bara kört 4st. Eller kommer ni ta poängen från dom 6 bästa å dela med poängen?
Jag tror inte det funkar så :) Utan är det 6 st tävlingar på en säsong så räknas dom 4 bästa för alla förare. Är det 8 tävlingar så räknas dom bästa 6 för alla.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av marino carlsson » 01 maj 2012, 20:08

Precis så som Holländaren skriver ;)
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Snedgnistan
Inlägg: 11
Blev medlem: 18 mar 2012, 13:52
Ort: Sverige

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Snedgnistan » 06 maj 2012, 14:09

Nu till en fundering om motorbyggen och nya reglementet .

Om jag har en bottendel från en 467 a och petar dit cylindrar från en 354 a kommer jag då i stora racer 1 eller 2 ?

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Phazer-85 » 06 maj 2012, 14:51

Snedgnistan skrev:Nu till en fundering om motorbyggen och nya reglementet .

Om jag har en bottendel från en 467 a och petar dit cylindrar från en 354 a kommer jag då i stora racer 1 eller 2 ?
De är ok i båda, med tanke på effekten så gissar jag att du hellre kör i storaracer 1 :thumbright:
Bara delarna är 85 och äldre.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Användarvisningsbild
Snedgnistan
Inlägg: 11
Blev medlem: 18 mar 2012, 13:52
Ort: Sverige

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Snedgnistan » 06 maj 2012, 16:26

Tack Daniel för svaret .

Då vet jag och självklart så håller vi oss till år tals begränsingen .

Nu är det dax att börja leta delar och gnugga dom små grå i skallen .

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Phazer-85 » 06 maj 2012, 16:35

Snedgnistan skrev:Tack Daniel för svaret .

Då vet jag och självklart så håller vi oss till år tals begränsingen .

Nu är det dax att börja leta delar och gnugga dom små grå i skallen .
Varsegod och lycka till med mekningen.
Trimma inte så mycke bara :mrgreen:
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av marino carlsson » 06 maj 2012, 16:43

Ska bli spännande att se vad alla kommer fram med till vintern igen. Brukar ju hända lite saker under sommaren.

Reglementet kommer praktiseras under Gräsdragracet på Motorveckan så det blir den klassindelningen som gäller om än jag inte tror det kommer så många maskiner som i en Burkarcupstävling. Dock får vi testa lite iaf ;)
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Phazer-85 » 06 maj 2012, 17:39

marino carlsson skrev:Ska bli spännande att se vad alla kommer fram med till vintern igen. Brukar ju hända lite saker under sommaren.

Reglementet kommer praktiseras under Gräsdragracet på Motorveckan så det blir den klassindelningen som gäller om än jag inte tror det kommer så många maskiner som i en Burkarcupstävling. Dock får vi testa lite iaf ;)
Håller med!!
Undras om de kommer bli lite hemlighets makeri med tanke på hur jämnt de är i dom flesta klasserna, ligga och lura i vassen metoden.

Hoppas att de kommer många maskiner till gräsdraget, de är upplagt för mycke publik :thumbright:
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av marino carlsson » 07 maj 2012, 02:39

Jodå, publik lär det blir bra av så som du säger får vi hoppas att förarna tar chansen att visa upp sporten ;)
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
mickeSTX
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 69
Blev medlem: 07 apr 2009, 09:36
Ort: Lycksele

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av mickeSTX » 07 maj 2012, 08:45

Phazer-85 skrev:
Snedgnistan skrev:Nu till en fundering om motorbyggen och nya reglementet .

Om jag har en bottendel från en 467 a och petar dit cylindrar från en 354 a kommer jag då i stora racer 1 eller 2 ?
De är ok i båda, med tanke på effekten så gissar jag att du hellre kör i storaracer 1 :thumbright:
Bara delarna är 85 och äldre.
Blev det dära rätt Danne, vet inte förarrådet hur dom beslutat, he he :)


Stora Racer 1: L/C Max 400cc, Serietillverkade F/A F/C 400cc och uppåt motorer i sitt ursprungsutförande
Stora Racer 2: 401cc och uppåt LC/FA/FC. Donationer mellan motorfamiljer tillåtet.

/Micke
STX -77 F/A Race
STX 440 -77 Orginal
EX 440 -79
ET 340 -80

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av Phazer-85 » 07 maj 2012, 17:24

mickeSTX skrev:
Phazer-85 skrev:
Snedgnistan skrev:Nu till en fundering om motorbyggen och nya reglementet .

Om jag har en bottendel från en 467 a och petar dit cylindrar från en 354 a kommer jag då i stora racer 1 eller 2 ?
De är ok i båda, med tanke på effekten så gissar jag att du hellre kör i storaracer 1 :thumbright:
Bara delarna är 85 och äldre.
Blev det dära rätt Danne, vet inte förarrådet hur dom beslutat, he he :)


Stora Racer 1: L/C Max 400cc, Serietillverkade F/A F/C 400cc och uppåt motorer i sitt ursprungsutförande
Stora Racer 2: 401cc och uppåt LC/FA/FC. Donationer mellan motorfamiljer tillåtet.

/Micke
Nä 354 får inte köra i stora racer2, nattmösse varning på den. :mrgreen:

De övriga stämmer, kanske är de en otydlig mening.
Stora racer 1: L/C Max 400cc punkt Serietillverkade F/A F/C 400cc och uppåt motorer i sitt ursprungsutförande punkt

Blev de begripligare så tro??
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Användarvisningsbild
mickeSTX
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 69
Blev medlem: 07 apr 2009, 09:36
Ort: Lycksele

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av mickeSTX » 07 maj 2012, 19:52

Hmmm var nu inte så jag menade. :roll: Vad ja har förstått enligt tidigare resonemang så måste block och cyllinder vara från samma motortyp när det uttryckligen står "motorer i sitt ursprungsutförande" i reglementet.
I annat fall hammnar man direkt i stora racer 2.
Eller :oops:

Angående gräsdraget på motorveckan röstar jag på att vi kör enligt fjolårsreglementet.
STX -77 F/A Race
STX 440 -77 Orginal
EX 440 -79
ET 340 -80

formula mxx
Inlägg: 43
Blev medlem: 05 sep 2011, 20:35
Ort: Östra vännfors

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av formula mxx » 07 maj 2012, 20:29

det är bara fa/fc maskinerna som ska vara ursprungsutförande vad jag har fattat :)


Håller med dig micke, vi borde köra med fjolårsreglementet :thumbright: Kan bli svettigt att bygga nya grejer på en månad 8) 8)
Pantera 5000

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av marino carlsson » 07 maj 2012, 20:57

Behöver ni bygga nya grejor? ;)

Ja det kan vara så sant faktiskt, ni har en poäng i det hela.. Bra tänkt!
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

formula mxx
Inlägg: 43
Blev medlem: 05 sep 2011, 20:35
Ort: Östra vännfors

Re: Reglemente Burkarcupen Vol.6-7

Inlägg av formula mxx » 07 maj 2012, 21:55

Behöver o behöver vet jag inte, men det är ju alltid kul att bygga nytt o försöka få de att brumma ur brummröret :lol:
Pantera 5000

Skriv svar