Ede-Draget - 24 Mars 2012, Harads
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Tror det fokuseras ibland lite mycket på detaljer bättre försöka justera in det man har och sedan kanske börja i en mod klass, finns otroligt mycket mer tid hämta använda rätt matta, variatorer etc än att byta gasare nÅgra mm så Hasse fortsätt på din snygga linje och kör orginal den blir nog en blick fångats hur du än gör med gasare
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Citerat från Burkarcuppens regelverk:Evervärst 444 skrev:Hasse 1 står det någonstans att man får sätta störe förgasare än orginal i standrad fläkt klassen ? bara nyfiken.. Det låter ju faktiskt lite som om man trimmar om man sätter 34or när motorn orginal ska ha 32or även om det inte ger så mycket, kan det vara melan 1-max 5 hp.. men fortfarande inte orginal..
Stora Fläkt Std -85, 400cc och uppåt, Motor skall vara av originalmodell för chassiet. Fri uppdatering av bromsar & Motorvariator, styre, dyna, förgasare (dock får inte dubbelförgasare monteras om det inte satt original) matta Max 32mm. Tillåtet att förlänga originalboggie för att passa mer tillgänglig dimension exv 307.
Ej tillåtet att konvertera framvagnsburna modeller till bladfjädrat i denna klass.
Hur tolkar du detta då Evervärst 444 ?
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Men kör med dina 34or, jag börjar ärligt talat bli lite trött på den här diskussionen. Jag bryr mig då inte och det är nog inte många andra som gör det heller. Som Haggla säger det är inte där vinsten sitter. Hade du inte gjort sån liv om det så hade ingen ens märkt att dom kanske är 2 mm större än orginal, hur många tror du det finns som hade vetat att det ska vara 32or istället för 34or? Jag gissar på ungefär ingen, men nu vet hela forumet det Sen om det känns rätt eller fel får du avgöra själv. Det står inte i våra regler att du inte får köra med dom hos oss så där är dom inte förbjudna iaf. Mår du bra med dom så kör bara!
Sen hur det blir kommande år kan jag inte svara på än. Vi hoppas ju få igång en dragrace cup förr eller senare och då kommer vi ha samma regler som dom andra deltävlingar.
Sen hur det blir kommande år kan jag inte svara på än. Vi hoppas ju få igång en dragrace cup förr eller senare och då kommer vi ha samma regler som dom andra deltävlingar.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Haggla skrev:Tror det fokuseras ibland lite mycket på detaljer bättre försöka justera in det man har och sedan kanske börja i en mod klass, finns otroligt mycket mer tid hämta använda rätt matta, variatorer etc än att byta gasare nÅgra mm så Hasse fortsätt på din snygga linje och kör orginal den blir nog en blick fångats hur du än gör med gasare
Tack Haggala för berömmet, alltid kul att höra sånt
Jag har jagat 32mm gasare som du och ni andra säkert har läst men då det visade sej vara mer eller mindre hopplöst så började jag söka annat likvärdigt, den ska ju trots allt gå i standardklass så jag är inte ute efter att bluffa/fuska. Kawasakin har dessutom en svaghet i motorkaraktären att dra väldigt dåligt från låga varv och det blir ju defenitivt inte bättre med större gasare, tvärtom. I min värld så är detta med 34 i stället för 32mm godkänt enligt reglerna och skulle det INTE vara så då tycker jag att reglerna ska skrivas om så folk förstår dom utan problem. Nu kommer jag att köra med dessa 34:or om jag överhuvud taget får den att gå med dessa då det är en udda modell av Mikuni och som t.ex. inte har justerbart lågfartsmunstycke och dessutom ett elstyrt fullgastillskott av bränsle, blir perfekt om man ska ge han lite lustgas
Nu ids jag inte disskutera detta mer, och är det någon som opponerar sej så åker jag ut och grillar korv i stället för att komma och leka med er på banorna. Skulle jag nu bara få resterande delar som jag väntar på så kanske jag skulle få ihop den någon gång också
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Hahaaa, jasså du hann precis före mej med inläggetHolländaren skrev:Men kör med dina 34or, jag börjar ärligt talat bli lite trött på den här diskussionen. Jag bryr mig då inte och det är nog inte många andra som gör det heller. Som Haggla säger det är inte där vinsten sitter. Hade du inte gjort sån liv om det så hade ingen ens märkt att dom kanske är 2 mm större än orginal, hur många tror du det finns som hade vetat att det ska vara 32or istället för 34or? Jag gissar på ungefär ingen, men nu vet hela forumet det Sen om det känns rätt eller fel får du avgöra själv. Det står inte i våra regler att du inte får köra med dom hos oss så där är dom inte förbjudna iaf. Mår du bra med dom så kör bara!
Sen hur det blir kommande år kan jag inte svara på än. Vi hoppas ju få igång en dragrace cup förr eller senare och då kommer vi ha samma regler som dom andra deltävlingar.
Nu är det inte jag som har förstorat upp detta ämmnet direkt, jag har bara velat få bekräftat vilka regler som gäller. Jag kommer att åka med dom här 34:orna om jag får den att gå, så är det bra med det
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Bra
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Måste hålla med dej Hasse om att det var väldigt luddigt skrivet det där reglementet jag tolkar det som att man får montera en lectron 44 gassare på en rotax 377 som ska ha en vm34 ?? orginal men däremot inte montera dubbelgassare om så inte fans men nu är det ju ur världen"!! rappa på med bygget så vi får se den i Harads
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Tack och precis så luddigt är det, nåja skit samma med det nuEvervärst 444 skrev:Måste hålla med dej Hasse om att det var väldigt luddigt skrivet det där reglementet jag tolkar det som att man får montera en lectron 44 gassare på en rotax 377 som ska ha en vm34 ?? orginal men däremot inte montera dubbelgassare om så inte fans men nu är det ju ur världen"!! rappa på med bygget så vi får se den i Harads
Och jodå,,,den ska till Harads är det tänkt och sen Tjautjasjaure den 14 april
http://www.tjautjasik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Kanske man skulle ställa upp i std stora fläkt, ingen anmäld än, har aldrig varit så nära en pokal tidigare
Yamaha exciter 570 sx 1993
Polaris Centurion 500cc 1980 AAEN
Moto Guzzi Le Mans 1000 SE
Polaris Centurion 500cc 1980 AAEN
Moto Guzzi Le Mans 1000 SE
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Då gäller det att passa på och anmäla sigm@dkoffe skrev:Kanske man skulle ställa upp i std stora fläkt, ingen anmäld än, har aldrig varit så nära en pokal tidigare
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Kan uppdatera tråden med en nyhet som säkert kommer göra många glada. Ifjol så var det lite väl lång kö för hamburgarna. Det ska lösas i år med inte mindre än tre grillar! 2 st till publiken och en i depån som bara är för tävlanden och funktionärer
Så nu behöver då förhoppningsvis ingen vara hungrig.
Banpreppningen har f.ö också börjat för länge sen så vi hoppas att den blir lika bra som ifjol
Så nu behöver då förhoppningsvis ingen vara hungrig.
Banpreppningen har f.ö också börjat för länge sen så vi hoppas att den blir lika bra som ifjol
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Kanon nu blir fjälan glad, då slipper hon köa då jag vill ha mat borde ju gå fort i race kön Vi hade tänkt vara med under middagen och ta en öl sen, vart anmäler man det ??
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Jepp, om nu inte alla förare ska ha mat samtidig så borde det gå rätt fort
För middagen så ring/smsa Roger på 070-2757471 med namn på dom som ska vara med.
För middagen så ring/smsa Roger på 070-2757471 med namn på dom som ska vara med.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
tråkit att det får köras överladdning i alla klasser, de går ju inte att jämföra en "slö sug" motor med en lustgasmotor. Känns som att det kommer inte komma så många och kör enstånk.. De är ju lite som att köra om andra plats fast vi inte har räjsat
Så här skrev ni i fjol, då lät det som att det var klar vars man fick köra överladdat och så har jag uppfattat det.
Så här skrev ni i fjol, då lät det som att det var klar vars man fick köra överladdat och så har jag uppfattat det.
Holländaren skrev:Diskuterade lite med Lars igår kväll och vi hade tänkt att det ska blir såhär ang överladdning och open mod klassen..
Vi tillåter _inte_ överladdning i alla klasser, utan vill man köra med gas eller liknande så får man göra det i open mod. Det går bra att köra 2 klasser också med samma maskin, t.ex han skulle få köra enstånk mod och open mod, bara han stänger gasflaskan när det ska köras enstånk mod.
Och i open mod får man bara överladda om motorn är från 85 eller äldre. Har man en nyare motor så är det vanlig sugtrim som gäller. Dvs ingen lustgas, inga turbo/kompressormaskiner osv. Fyrtaktare är tillåten men man får alltså inte överladda den på nåt vis.
Tror vi kan behöva lägga till att det måste vara en skotermotor också där för att man ska få överladda..
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Det vi skrev då det var då det Kan ju citera vad du skrev i samma tråd:
Kronjocke körde med lustgas i Ljusvattnet för några år sen och jag slog han med Elanen, så bara för att man kör med gas vill inte säga att man är snabbare än alla andra. Behöver man tid för att få till lustgasen (och det gör man) så har man mindre tid för att få till allt det andra
Enstånk mod har då än så länge flest anmälda av alla klasser men nu är det ju långt kvar till tävlingen, men att det skulle bli dåligt med folk där har jag svårt å se.
Men vi har redan börjat fundera på hur vi ska kunna lösa det här om det nu visar sig att det blir en jätte skillnad. Jag tycker ju att alla måste få köra med gas för det är ju fränt och det hade varit synd om man inte fick ha det. Men samtidigt måste det vara rättvis för alla också. Ett handikapp system har kommit upp på tal, t.ex att man lägger på några tiondelar på tiden för dom som kör med överladdning.
Vi ger det här med överladdning en chans i år, och visar det nu sig att dom med överladdning fullständigt kör skiten ur alla sugmotorer just pga lustgasen så får vi fundera om till nästa gång. Men man får ha i åtanke att iaf Lars har fått trimma ner motorn reält först för att få den att lira med lustgasen. Så kör man med 20 hk gas så ligger man ju inte några 20 hk före dom andra direkt. Det är inte så lätt tjänade hästar som det kanske kan låta som.Gunnar skrev:Låter bra! och Överladdat och dubb ska vara tillåtet i alla klasser blir nog mer intressant då för både publik och förare
Kronjocke körde med lustgas i Ljusvattnet för några år sen och jag slog han med Elanen, så bara för att man kör med gas vill inte säga att man är snabbare än alla andra. Behöver man tid för att få till lustgasen (och det gör man) så har man mindre tid för att få till allt det andra
Enstånk mod har då än så länge flest anmälda av alla klasser men nu är det ju långt kvar till tävlingen, men att det skulle bli dåligt med folk där har jag svårt å se.
Men vi har redan börjat fundera på hur vi ska kunna lösa det här om det nu visar sig att det blir en jätte skillnad. Jag tycker ju att alla måste få köra med gas för det är ju fränt och det hade varit synd om man inte fick ha det. Men samtidigt måste det vara rättvis för alla också. Ett handikapp system har kommit upp på tal, t.ex att man lägger på några tiondelar på tiden för dom som kör med överladdning.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Haha.... de var då
Helt rätt att det är ju inte bara att köpa ett system och köra fort MEN de är ju mycke lättare att ta en std.motor och ladda på allt vad som går med gas och se vad den tål, som Lars gör nu.
Värre med dig och mig som måste justera/fila och köra på gränsen vad motorn fixar... 10000vpm osv för att få samma effekt.
Han ligger ju bara å myser på nått fisvarv och sen så skickar på 25hk xtra i starten, de blir svårt iallefall med min stånka och vara lika startsnabb.
Jag håller på dig, hoppas du kör ifrån "fegislars"
Helt rätt att det är ju inte bara att köpa ett system och köra fort MEN de är ju mycke lättare att ta en std.motor och ladda på allt vad som går med gas och se vad den tål, som Lars gör nu.
Värre med dig och mig som måste justera/fila och köra på gränsen vad motorn fixar... 10000vpm osv för att få samma effekt.
Han ligger ju bara å myser på nått fisvarv och sen så skickar på 25hk xtra i starten, de blir svårt iallefall med min stånka och vara lika startsnabb.
Jag håller på dig, hoppas du kör ifrån "fegislars"
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Ja nog håller jag med dig också det känns lite fuskig på nåt vis. Riktig frän fusk men själv så är jag mer för vanlig bonntrim som helst inte ska kosta nåt
Jag tror att det är en liten fördröjning innan gasen börjar komma så jag tror att en vass sugmotor kan vara mera startsnabb.
Hoppas också jag eller iaf nån kör ifrån han men vi får se hur det går L-Å håller ju på med en dräparmotor också annars.
Jag tror att det är en liten fördröjning innan gasen börjar komma så jag tror att en vass sugmotor kan vara mera startsnabb.
Hoppas också jag eller iaf nån kör ifrån han men vi får se hur det går L-Å håller ju på med en dräparmotor också annars.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Jag är inte avundsjuk på er när det ska börjas diskutera reglemente inom dragracing om ni gör en serie i det nästa år. Med tanke på hur det låter i Burkarcupsdiskussionerna mellan varven där inte effekten alla gånger är ens avgörande så vill jag inte ens tänka på hur det ska bli i en marginalsport som dragrace. Dock historiskt går det ju titta på varför Dragrace med riktiga skotrar i stort sett är helt dött. Bilreglementet och klasserna där ändras konstant osv. Är man 2:a så är man, bara att acceptera men problemet är att då lägger folk av istället om man inte gör en ändring till nästa år så dem på något sätt kan tro att det finns en sportmössa att dom kan bli 1:a.. Psykoligin är inte direkt svår när det gäller att läsa av och förstå hur en racer tänker
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Nu är det ju så att såna här diskusioner borde ligga under en separat tråd. moderatorer får gärna flytta mitt inläg om det är så att ni heldre tycker att detta igentiligen borde ligga under en separat tråd om dragracing istället för den här informations tråden som handlar om årets tvecklöst trevligaste händelse för många av oss nämligen EDE DRAGET , Men jag vill visa er hur ett riktigt klassreglement för dragrace kan ser utt. Jag vet oxå att det inte är någon lek att skriva ett reglemente, jag är i alla fall inte rätt person för det..
Street 10.5 - STF####:
Klassen följer SBF:s ET-reglemente med följande tillägg:
Stegtyp: HaltandePro
Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering
Klass "Break Out" på 201m är 4.60sek och 7.60sek på 402m Chassie. Bilar typ "doorslammer" med ombyggd bakram, sk backhalf chassin tillåtna.
Chassie: Original torped vägg skall vara kvar på ursprunglig plats
Golv ska bestå av svetsad stålplåt monterad på ursprunglig plats och sträcka sig förbi stolarna.
Helt ny bakram och nytt golv/hjulhus får göras från stolsinfästning och bakåt. Ramkonstruktion och bakvagnsupphängning fritt.
Större ombyggnation av torpedväggen (helt ersatt, flyttad edyl) tillåts med ett viktpåslag om 25kg samt att bilen måste bära minst 55% av totalvikten inkl förare på framhjulen.
Urtag i golv får göras för ramkonstruktion. Golv och kardantunnel ska vara klätt med matta alternativt målad stålplåt.
Ombyggnad av kardantunnel tillåten för anpassning till kopplingskåpa eller liknande säkerhetsutrustning (anslutning till ny kardantunnel får göras).
Kardantunnel får göras demonterbar
Framvagn fritt, Subframes ska dock alltid vara orginalliknande, typ fyrkantbalk.
Kaross: Dörrar framskärmar front motorhuv och bagagelucka får bytas till valfritt lättare material. Rutor fritt. Orginalliknande instrumentbräda ska finnas. Taksänkning/sektionering av kaross och ändrad hjulbas mer än 2 tum förbjudet. Vingar tillåtna.
Däck: Däck som är märkta med max 31x10,5x15w tillåtna. Däck bredare än dessa ej tillåtna oavsett konstruktion.
Växellåda: Samtliga converterdrivna växellådor är tillåtna oavsett cylinderantal, ex Bruno, Lencodrive mfl
Clutchless växellåda typ Liberty, Lenco,G-Force med fler endast tillåtna i 4,5,6 cylindriga bilar.
Motor. Motor fritt, Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet. Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.
Minimivikt big-block turbo 1.500kg
Minimivikt big-block kompressor 1.500kg
Minimivikt big-block lustgas1.450 kg
Minimivikt big-block utan överladdning 1.200 kg
Minimivikt small-block turbo 1.450 kg
Minimivikt small-block kompressor 1.350kg
Minimivikt small-block lustgas 1.200 kg
Minimivikt small-block utan överladdning 900 kg.
Minimivikt 6 cyl-3rots 1150kg.
Minimivikt 5cyl 1050kg
Minimivikt 4cyl-2rots 900k
Bilens minimivikt ska vara tydligt angiven på framrutan eller på besiktningsdekal.
Street 10.5 klassens andemening när det gäller framtoning att bibehålla ett originalliknande utseende.
Street 10.5 - STF####:
Klassen följer SBF:s ET-reglemente med följande tillägg:
Stegtyp: HaltandePro
Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering
Klass "Break Out" på 201m är 4.60sek och 7.60sek på 402m Chassie. Bilar typ "doorslammer" med ombyggd bakram, sk backhalf chassin tillåtna.
Chassie: Original torped vägg skall vara kvar på ursprunglig plats
Golv ska bestå av svetsad stålplåt monterad på ursprunglig plats och sträcka sig förbi stolarna.
Helt ny bakram och nytt golv/hjulhus får göras från stolsinfästning och bakåt. Ramkonstruktion och bakvagnsupphängning fritt.
Större ombyggnation av torpedväggen (helt ersatt, flyttad edyl) tillåts med ett viktpåslag om 25kg samt att bilen måste bära minst 55% av totalvikten inkl förare på framhjulen.
Urtag i golv får göras för ramkonstruktion. Golv och kardantunnel ska vara klätt med matta alternativt målad stålplåt.
Ombyggnad av kardantunnel tillåten för anpassning till kopplingskåpa eller liknande säkerhetsutrustning (anslutning till ny kardantunnel får göras).
Kardantunnel får göras demonterbar
Framvagn fritt, Subframes ska dock alltid vara orginalliknande, typ fyrkantbalk.
Kaross: Dörrar framskärmar front motorhuv och bagagelucka får bytas till valfritt lättare material. Rutor fritt. Orginalliknande instrumentbräda ska finnas. Taksänkning/sektionering av kaross och ändrad hjulbas mer än 2 tum förbjudet. Vingar tillåtna.
Däck: Däck som är märkta med max 31x10,5x15w tillåtna. Däck bredare än dessa ej tillåtna oavsett konstruktion.
Växellåda: Samtliga converterdrivna växellådor är tillåtna oavsett cylinderantal, ex Bruno, Lencodrive mfl
Clutchless växellåda typ Liberty, Lenco,G-Force med fler endast tillåtna i 4,5,6 cylindriga bilar.
Motor. Motor fritt, Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet. Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.
Minimivikt big-block turbo 1.500kg
Minimivikt big-block kompressor 1.500kg
Minimivikt big-block lustgas1.450 kg
Minimivikt big-block utan överladdning 1.200 kg
Minimivikt small-block turbo 1.450 kg
Minimivikt small-block kompressor 1.350kg
Minimivikt small-block lustgas 1.200 kg
Minimivikt small-block utan överladdning 900 kg.
Minimivikt 6 cyl-3rots 1150kg.
Minimivikt 5cyl 1050kg
Minimivikt 4cyl-2rots 900k
Bilens minimivikt ska vara tydligt angiven på framrutan eller på besiktningsdekal.
Street 10.5 klassens andemening när det gäller framtoning att bibehålla ett originalliknande utseende.
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Och här är ett litet film klipp med en barnskoter såndära 120cc fast här med en 250 cc motor och Nitrous vs en 600 cc maskin info finns på första sidan av vintagesleds http://www.youtube.com/watch?v=3ELb4hx9zMc" onclick="window.open(this.href);return false;