Sega open -07
Sega open -07
gör er beredda, snart är det dags, inget datum bestämt ännu men snart kommer första uppgörelsen att ske, vi tänkte försöka köra 2 eller 3 tävlingar i år. återkommer så fort tiden är fastslagen.
21mm hk För 10år sen.Knappast idag.Har dock en annan 21mm matta som inte har torrsprickor eller skador efter boggihaveri.Men fan skapet sitter på en nyare maskin som jag kör med.Dubbar på den Kanske till nästa år Men Det är nu inte för mattan jag kastar in Rep satsen till soppa pumpen kom inte idag heller Beställde från rinab på måndag morgon.Sen har jag förstått att det här med dubb Så menas typ 14mm kammar och lika långa dubb,typ När jag tänker på dubb så ere 25mm kammar och bubb på 31mm Ja eller så bara en massa spikar typ flera hundra på ett slät band. Det är den utvecklingen jag är rädd för.
"detta med dubb"Tycker det är helt okej om man har en gammal matta med dubb. Men om det kommer en snubbe med modern matta och långa dubbar med cormant spets.Då har utveklingen gått för långt.Då måste alla tjacka nya mattor med dubb.Vilket drar iväg kostnaden rejält. Kollade in pris. 96st dubb med alu bricka, mall och borr kostar 2483kr + frakt.Pengar man kan lägga på annat.Jag va och titta på sista Dragracing SM:et som kördes på IS.Det va i Boden.Tror det va 01.Det va sorglit att se.En tävlande per klass typ Men Jag själv har inget emot att lägga 2500 på en rejäl dubbning.Sen va det nog så att matterna på 70-talet,va så dåliga att man va tvunget montera dubb
Racingskotrarnas mattor på 70 talet var ofta cleatade, vinkeljärn tvärsöver som ger ett stumt tryck för de dubbar man sätter dit och då handlar det ofta om 150 till 200+ dubb. Järnmattor är alltjämt det som gäller för optimalt fäste vid isracing så dom är på sätt och vis ännu moderna.
Nu är inte detta på något sätt optimalt för dragracing på snö utan då är nog precis som du säger en kombination av höga kammar och dubb det bästa. Jag hoppas och tror att vi inte kommer att få se den utvecklingen, dels för att det inte har mycket med veteraner att göra och dels för att det blir problem att klämma in några riktiga hk mattor i de flesta maskiner. Jag tycker hur som helst att skotrar med hk mattor eller dubb bör köra i sin egen klass för att inte göra det orättvist för dom som kör med sina 10mm originalmattor.
Nu är inte detta på något sätt optimalt för dragracing på snö utan då är nog precis som du säger en kombination av höga kammar och dubb det bästa. Jag hoppas och tror att vi inte kommer att få se den utvecklingen, dels för att det inte har mycket med veteraner att göra och dels för att det blir problem att klämma in några riktiga hk mattor i de flesta maskiner. Jag tycker hur som helst att skotrar med hk mattor eller dubb bör köra i sin egen klass för att inte göra det orättvist för dom som kör med sina 10mm originalmattor.