Inte lätt att förutspå hur många som verkligen kommer till start, självklart blir bladfjäder klassen den med mest startande då det är lättast att hitta en lämplig skoter att börja med.marino carlsson skrev:Hur ser deltagarantalet ut enligt hörsägen? I de olika klasserna? Vad har ni för förväntningar? Vad har ni för tanke om vars detta ska ta vägen?
Tänkte jag kunde skriva om det lite i Skotertidningen
Sen en fundering jag grubblat på. När de inte finns höga plogvallar vad ska ni ha som skiljer publiken från banan? Hur långt avstånd mellan publik å bana grubblar ni på som minsta mått.
Tror nog att det kommer att skilja lite geografiskt då det verkar finnas många enstånk racers i Östersundtrakten, storkubikare är vanliga runt Rättvik (går ju också i bladfjäder), finnarna har ju några snabba Ifs (Sverige också:)
Kändes viktigt att 1cyl klassen får vara med så förhoppningsvis kommer fler stånkor ut i framtiden för det är en superfrän klass som är riktigt underhållande.
Vet att det redan är fler Ifs byggen p g till nästa säsong.
Vi börjar med enklast tänkbara klassning och reglemente för att inte krångla till det för nån som vill prova på och förhoppningsvis fortsätta, sen får vi se i framtiden om det finns underlag för fler klasser.
Ang publikavskilare så i Lightwater tänker Marcus ha banan ganska nära land och publiken uppe på backen med en snövall imellan, ska man ha publiken nere på isen så är ju det bästa om man kan få tag på vanliga höbalar som man staplar upp tre-fyra varv, stoppar effektivt och skonsamt. Men det har blivit svårare att få tag på såna då bönderna gör mest traktorägg nu för tiden, har nån tips på hö eller halmbalar så hör gärna av er.