Ede-Draget - 24 Mars 2012, Harads
-
- El Presidente
- Inlägg: 1426
- Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
tack för en superdag
kul att träffa gamla och nya vänner
kul att träffa gamla och nya vänner
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Hej Alla Glada!
Då var vi hemma igen, Tack för en fin helg i Harads.
Vi ses nästa År!................ Då jäv..r Sören ska du få åka
mvh L-Å
Då var vi hemma igen, Tack för en fin helg i Harads.
Vi ses nästa År!................ Då jäv..r Sören ska du få åka
mvh L-Å
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Ja det är väl bara för mig att säga att vi syns nästa år och då ska jag ha en maskin som fungerar.
Tack ska ni ha alla ändå för det super jobbet ni har gort.
Arctic Thundercat 1050-94
Arctic Cat El-Tigre 6000-79
Arctic Cat Pantera 5000-77
Ski-doo Scandic 277-83
Tack ska ni ha alla ändå för det super jobbet ni har gort.
Arctic Thundercat 1050-94
Arctic Cat El-Tigre 6000-79
Arctic Cat Pantera 5000-77
Ski-doo Scandic 277-83
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Haggla, vi har ju faktiskt bra luft här uppe också När vi far ner till Västerbotten så får vi oftast bestycka ner 2-3 storlekar. Det gör nog av sig på tiden också gissar jag att ha mera syra i luften.
Jag har testat tidtagningens klocka mot en massa andra klockor och den stämmer perfekt.
Nu är jag lite för full för att skriva nå mer, det var en riktig bra fest Godnatt!
Jag har testat tidtagningens klocka mot en massa andra klockor och den stämmer perfekt.
Nu är jag lite för full för att skriva nå mer, det var en riktig bra fest Godnatt!
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Som sagt det är inte eran jag betvivlar utan den som används i skellefteå och ljusvattnetHolländaren skrev:Jag har testat tidtagningens klocka mot en massa andra klockor och den stämmer perfekt.
Nu är jag lite för full för att skriva nå mer, det var en riktig bra fest Godnatt!
enligt mina uträkningar ska bra maskiner kunna gå ner mot 6s-6,3s vid optimala förhållanden men då måste 60f sitta klockrent.
tänkte att något måste göra att utrustningen ger ett annat resultat ex fredrik skulle vart chanslös om vi ställde banorna bredvid varandra på hans snabbaste tid iår mot flertalet av era resultat även mitt ifjol då min gick ruskigt bra med bra fäste hela vägen utan att det gick tungt skulle inte haft en chans........ det är det jag är fundersam emot dvs något skiljer tids mässigt på deras utrustning.
en bra bana och en dålig bana kan skilja max 3-5 tiondelar på 201m på samma skoter om ens det på en typ lc eller fc/fa mod, däremot svagare masiner typ 1 stånk eller mindre std maskiner skuljer det nog en hel del på en tung bana mot lätt.
Ja bra jobbat iaf och nog om detta nu måste planera i detta race nästa år!!!
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
God förmiddag alla!
Jag anar att i Harads så är det ganska lugnt idag . Festen var säkert fin och racet pågick långt in på småtimmarna
För min egen del så tycker jag att det fantastiskt att Edefors skoterförening/Underdogs har en så bred och samlad kompetens. Tekniken runt arrangemanget är i toppklass. och banan är som vanligt i en klass för sig..... .
Du Nico - Det är ju häftigt att man kan med hjälp av vikt på maskin & förare mot sluttid kan räkna ut din-effekt direkt på mattan, det blir ju som en Dyno-bromsning varje repa - Ska vi "väga in" nästa År?
Jag anar att i Harads så är det ganska lugnt idag . Festen var säkert fin och racet pågick långt in på småtimmarna
För min egen del så tycker jag att det fantastiskt att Edefors skoterförening/Underdogs har en så bred och samlad kompetens. Tekniken runt arrangemanget är i toppklass. och banan är som vanligt i en klass för sig..... .
Du Nico - Det är ju häftigt att man kan med hjälp av vikt på maskin & förare mot sluttid kan räkna ut din-effekt direkt på mattan, det blir ju som en Dyno-bromsning varje repa - Ska vi "väga in" nästa År?
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Vill tacka alla tävlande för att ni ville komma och köra å bidra till en mycke trevlig och spännande dag ute på älven + att alla skötte sig exemplariskt bra .
Vill även rikta ett stort tack till L-Å som ställer upp som speaker å med sitt kunnande, guld värt.
Ser att det har åkts mycke fort i de flesta klasser (även min) å det är ju skitkul .
Vi hoppas givetvis på att vi kan fortsätta genomföra denna tävling även nästa år.
Som en del såg så var TV4 Norrbotten där å filmade å det skulle visst sändas på måndag (man får väl skämmas ).
Vill även rikta ett stort tack till L-Å som ställer upp som speaker å med sitt kunnande, guld värt.
Ser att det har åkts mycke fort i de flesta klasser (även min) å det är ju skitkul .
Vi hoppas givetvis på att vi kan fortsätta genomföra denna tävling även nästa år.
Som en del såg så var TV4 Norrbotten där å filmade å det skulle visst sändas på måndag (man får väl skämmas ).
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Nu ligger alla tider och hastigheter uppe på hemsidan!
http://www.underdogsracing.com/ededraget/tider2012.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett frågetecken ser jag och det är Lars slutfart i finalen, dels så stämmer den inte med hans andra hastigheter och så stämmer den inte mot hur han och Fredrik upplevde skillnaden i fart heller, för dom sa att dom höll så gott som samma fart. Men vi ska forska i hur det där kunde bli så. Annars har jag inte sett några konstigheter förutom att Kurre på nåt vis fick en reaktionstid på 45 sek en repa
http://www.underdogsracing.com/ededraget/tider2012.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett frågetecken ser jag och det är Lars slutfart i finalen, dels så stämmer den inte med hans andra hastigheter och så stämmer den inte mot hur han och Fredrik upplevde skillnaden i fart heller, för dom sa att dom höll så gott som samma fart. Men vi ska forska i hur det där kunde bli så. Annars har jag inte sett några konstigheter förutom att Kurre på nåt vis fick en reaktionstid på 45 sek en repa
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Tack för en trevlig dag. Om man ser på bilden som finns på Facebook i finalen mellan Markus ock jag så har jag nog en sån reaktionstid
Moto-ski Sonic -77
Ski-doo blizzard 5500 -79
Polaris TXL 340-80
Snotric
Sachs 340 (utan chassi)
Ski-doo blizzard 5500 -79
Polaris TXL 340-80
Snotric
Sachs 340 (utan chassi)
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Det var nog så att det ibland kanske blev lite mycket springande framför startfotocellerna. Efter det där hände så var jag noga med att "resetta" allt precis innan jag satte igång stagelamporna så att funktionärerna som var där vid starten hann flytta undan.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Jag tror inte alla hastigheter stämmer När jag körde mot Marcus i finalen så körde jag om han just före mål och han har högre hastighet än mig.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
spider66 skrev:Jag tror inte alla hastigheter stämmer När jag körde mot Marcus i finalen så körde jag om han just före mål och han har högre hastighet än mig.
Var det höger eller vänster bana som visade högre slutfart?
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Alla grejer vi använder klarar av att mäta saker med hög upplösning så så länge fotocellerna och reflexerna står rätt och allt går som det var tänkt så ska hastigheterna stämma.
Men vi har lite olika teorier varför det kanske kan fela ibland.
Sluthastigheten är egentligen snitthastigheten över dom sista 5 meter på banan så den är ju inte helt exakt, inte för att man nu kanske accelererar så mycket dom sista metrerna men om man släpper gasen för tidig så påverkas nog hastigheten mer.
Sen så är det ju det där med att det är riktig besvärlig att hitta en bra mäthöjd på en skoter, eftersom alla skotrar ser olika ut. T.ex så kan kanske den första givaren ha triggats på bågen på skidan, och den andra råkade hamna en cm högre och såg aldrig bågen utan den triggades nånstans på buken istället. Säg att det är 25 cm mellan buken och bågen då kan hastigheten alltså fela 5% på 5 meter.
Tanken är ju att alla givare ska triggas på samma ställe på samma skoter, men det behöver inte alltid vara så bara för det
Vi kanske måste börja sätta fast plattor på skidorna för att få det hela att fungera perfekt?
Men vi har lite olika teorier varför det kanske kan fela ibland.
Sluthastigheten är egentligen snitthastigheten över dom sista 5 meter på banan så den är ju inte helt exakt, inte för att man nu kanske accelererar så mycket dom sista metrerna men om man släpper gasen för tidig så påverkas nog hastigheten mer.
Sen så är det ju det där med att det är riktig besvärlig att hitta en bra mäthöjd på en skoter, eftersom alla skotrar ser olika ut. T.ex så kan kanske den första givaren ha triggats på bågen på skidan, och den andra råkade hamna en cm högre och såg aldrig bågen utan den triggades nånstans på buken istället. Säg att det är 25 cm mellan buken och bågen då kan hastigheten alltså fela 5% på 5 meter.
Tanken är ju att alla givare ska triggas på samma ställe på samma skoter, men det behöver inte alltid vara så bara för det
Vi kanske måste börja sätta fast plattor på skidorna för att få det hela att fungera perfekt?
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
HögerForsnäsmopar skrev:spider66 skrev:Jag tror inte alla hastigheter stämmer När jag körde mot Marcus i finalen så körde jag om han just före mål och han har högre hastighet än mig.
Var det höger eller vänster bana som visade högre slutfart?
Alla race jag körde på höger bana har högre hastighet än vänster bana.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Är det inte så att reaktionstiden startar på "grönt" men tidtagningen startar när man lämnar fotocellen?
Det skulle förklara varför tiderna är så mycket bättre, men även varför Kurre hade 45sec i reaktionstid, men ändå körde på 8sec.
Det skulle förklara varför tiderna är så mycket bättre, men även varför Kurre hade 45sec i reaktionstid, men ändå körde på 8sec.
Ski-Doo Blizzard 6500 -78
Ski-Doo T`NT 340 RV -77
AMF Snöscout 290 -??
Yamaha CS 340 -89
Evinrude Boxer -72
Polaris TX 500
Ski-Doo T`NT 340 RV -77
AMF Snöscout 290 -??
Yamaha CS 340 -89
Evinrude Boxer -72
Polaris TX 500
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Tiderna var inte så mycket snabbare motför Skelleftes utrustning så jag tror inte det ligger i det iaf. Hur som helst så börjar klockan ticka när det blir grönt och inget annat.Invader skrev:Är det inte så att reaktionstiden startar på "grönt" men tidtagningen startar när man lämnar fotocellen?
Det skulle förklara varför tiderna är så mycket bättre, men även varför Kurre hade 45sec i reaktionstid, men ändå körde på 8sec.
Vi körde som sagt med Skelleftes utrustning ifjol, och i år alltså med våra egna prylar. Ungefär samma kvalite på banan och tävlingen hölls på exakt samma ställe, så det borde gå bra att jämföra tiderna mellan ifjol och i år.
Jag kollade en ET250 som jag vet att det inte är rört en skruv på sen ifjol, han var några tiondelar snabbare i år och det kan ju bero på mycket annat (väder, reaktionstid, föraren kanske har gått ner 5 kg sen ifjol, jag vet inte). Marcus Indy 600 var några tiondelar snabbare också. Själv var jag som bäst 6 tiondelar snabbare med samma skoter, och det ligger nog i lättning och portning. Jag tror inte det ligger i tidtagningsutrustningen iaf.
Ang Kurres reaktionstid så tror jag att nån måste ha stått framför fotocellen och att den inte triggades förens långt efter han hade farit iväg, nåt sånt iaf.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Då väger jag en gnutta mindre än Marcus också...Holländaren skrev:Invader skrev: Marcus Indy 600 var några tiondelar snabbare också. .
| Ockelbo 300 ´70 | Ockelbo 300 LG´72 | Ski Doo Elan 250 ´71 | Arctic Cat JAG 4000 ´82 | Aktiv 600 440 ´78 |
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Då får jag nog träna upp gummitummen.L-Å skrev:Hej Alla Glada!
Då var vi hemma igen, Tack för en fin helg i Harads.
Vi ses nästa År!................ Då jäv..r Sören ska du få åka
mvh L-Å
måste nog haft dagens längsta reaktionstid
Blizzard 7500 -79
Blizzard 9500 -79
Oly -64
Oly -72
Citation ss -80
Everest 340 -76
Yamaha europa 350 -70
Yamaha gp 433b -73
Yamaha sw 400
Yamaha srx 440 -80
Yamaha stx 440 -77
Ac pantera golden electric -81
Ac trailcat -80
Ac panther ilo760 -70
Mcb 380 Wankel -70
Sno-tric sc12 -67
sno-tric sc12 -68
sno-tric sc4 -73
Sno-tric sc3 hva -74
Arjoplogs sputnick ca-60
linson -67
Sno-fury -??
chrysler snowrunner -79
Amf -??
Ockelbo Turist -63
Ockelbo trioman -73
Mercury Max 440 -74
Dom som säger att kunskap är dyrt , vet inte vad okunskap kostar!
Blizzard 9500 -79
Oly -64
Oly -72
Citation ss -80
Everest 340 -76
Yamaha europa 350 -70
Yamaha gp 433b -73
Yamaha sw 400
Yamaha srx 440 -80
Yamaha stx 440 -77
Ac pantera golden electric -81
Ac trailcat -80
Ac panther ilo760 -70
Mcb 380 Wankel -70
Sno-tric sc12 -67
sno-tric sc12 -68
sno-tric sc4 -73
Sno-tric sc3 hva -74
Arjoplogs sputnick ca-60
linson -67
Sno-fury -??
chrysler snowrunner -79
Amf -??
Ockelbo Turist -63
Ockelbo trioman -73
Mercury Max 440 -74
Dom som säger att kunskap är dyrt , vet inte vad okunskap kostar!
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Ja vart ska man börja!
Ni gör det igen, ni är helt fantastiska ,en kanonbana igen ,och vilket jobb ni lagt ned att bygga en tidtagning, helt fantastiskt duktiga! Fungera kanon!
Ulf som kom med ett kanonförslag att spara 2 mattor till elimineringarna, mkt bra förslag
Alla härliga och glada racers, speaker L-Å .
Bra flyt rakt igenom! Egen hamburgarkö .
Smidig besiktning
Personligen tyckte jag inte att det gick så mkt fortare i år men banan var ,
ska man börja jämföra banor så ska man nog ta med fler parametrar än bara själva banorna,
men det finns några racers som verkligen gått från klarhet till klarhet i år och det är bara lyfta av Hatten för Jörgen Wikberg med sin duktiga Crew Chef Bjarne Hägglund !
Gunnar, jag lider verkligen med dig, fan vad trist!
Ni kan ju kolla top speed oxå säger väl en del vem som har pulver hela vägen. Otroligt kul att se potenta 433:or !
Sen får jag tacka både Sören och Nico för garagebesöket och museum besöket och att inte förglömma den kanon roliga festen !!!
Forsnäsmopar för trevlig sällskap och lån av verktyg och B-O för skjutsen!
Ps tackar även B. Hägglund racing för lån av verktyg.
Summerar en kanonhelg!
Stort tack alla racers och funktionärer , klart roligaste racet för året!!!!
/Marcus
Ni gör det igen, ni är helt fantastiska ,en kanonbana igen ,och vilket jobb ni lagt ned att bygga en tidtagning, helt fantastiskt duktiga! Fungera kanon!
Ulf som kom med ett kanonförslag att spara 2 mattor till elimineringarna, mkt bra förslag
Alla härliga och glada racers, speaker L-Å .
Bra flyt rakt igenom! Egen hamburgarkö .
Smidig besiktning
Personligen tyckte jag inte att det gick så mkt fortare i år men banan var ,
ska man börja jämföra banor så ska man nog ta med fler parametrar än bara själva banorna,
men det finns några racers som verkligen gått från klarhet till klarhet i år och det är bara lyfta av Hatten för Jörgen Wikberg med sin duktiga Crew Chef Bjarne Hägglund !
Gunnar, jag lider verkligen med dig, fan vad trist!
Ni kan ju kolla top speed oxå säger väl en del vem som har pulver hela vägen. Otroligt kul att se potenta 433:or !
Sen får jag tacka både Sören och Nico för garagebesöket och museum besöket och att inte förglömma den kanon roliga festen !!!
Forsnäsmopar för trevlig sällskap och lån av verktyg och B-O för skjutsen!
Ps tackar även B. Hägglund racing för lån av verktyg.
Summerar en kanonhelg!
Stort tack alla racers och funktionärer , klart roligaste racet för året!!!!
/Marcus
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Re: Ede-Draget - 24 Mars, Harads
Jag var där Fast utan Kawasaki Åkte med bara för att se erat fina arrangemang igen
En enda liten sak på minussidan upptäcktes i depån. Volymen på speakerhögtalarna var för låg, helt omöjligt att höra vad som sas så fort en maskin startades (även små standardmaskiner) så om det går att fixa till nästa år så finns det inget alls att påpeka
Ett helt suveränt arrangemang som vanligt och en stor eloge till er som orkar dra det tunga lasset med att ordna allt så fint
Skvallret i depån gick om att banan var helt perfekt och hamburgarna goda
Nästa år står det även en Kawasaki på startmattorna
En enda liten sak på minussidan upptäcktes i depån. Volymen på speakerhögtalarna var för låg, helt omöjligt att höra vad som sas så fort en maskin startades (även små standardmaskiner) så om det går att fixa till nästa år så finns det inget alls att påpeka
Ett helt suveränt arrangemang som vanligt och en stor eloge till er som orkar dra det tunga lasset med att ordna allt så fint
Skvallret i depån gick om att banan var helt perfekt och hamburgarna goda
Nästa år står det även en Kawasaki på startmattorna
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84