Inlägg
av Team Lillsia » 20 feb 2012, 10:49
marino carlsson skrev:Ja då var man hemma från en händelserik helg i Jämtländska skogarna. Det vi pratat om så många gånger om och funderat när olyckan ska vara framme slipper vi numera fundera på. Ett antal smällar och omkullkörningar blev de såväl igår som idag. Vi har redan börjat på analysera och fundera på lösningar för att minska riskerna. Att en bana blir dålig under en tävlingsdag går inte göra något åt för så är det i alla tävlingsformer utom asfalt. Däremot finns det vissa saker som kommer erbjudas och göras åtgärder på. Mer om det framöver. Att olyckor händer är vi medvetna om allihop inom motorsport och racing men vi ska givetvis verka för att minimera detta likväl som alla andra "förbund". Sen skrev många på om AMEN för att köra lite med knoppen också men inte alla vilket givetvis är den absolut största orsaken att det inte går så bra jämt. Är man amatör som vi nästan alla är måste man köra därefter. Skotrarna vi åker på har också sina begränsningar man bör ta hänsyn till.
Förutom detta så sammanfattar jag kortfattat enligt följande:
Lördag - Östersund
Från en början lite rörigt och segt men när systemet med line up och starten kom igång så flöt det på bra. En del tjafs dök upp som reddes ut vilket är det viktigaste. Alla kan göra misstag och det får man accepteras bara man reder upp problemen vilket också gjordes. Banan blev oerhört slagig och pistmaskinen försökt göra sitt för att reda ut det men fort var det hoppigt igen men det visste vi redan innan det skulle bli och var förberedda på det. Det är ett actionladdad tävlingsmoment med kort bana och tajta heat så det var underhållande att se på. Jobbigt att köra men roligt. I det stora hela en ok dag.
Söndag - Offerdal
Offerdal var förstagångsarrangörer i Burkarcupen och är inte så aktiva inom tävlingsverksamheten numer men det var inte vad man såg. En fenomenalt genomförd tävling från arrangörshåll och dem var förberedda upp till öronen. En enda negativ sak genomsusade bland förarna och det var att startern inte pekade på förarna innan flaggan gick och dem som inte uppmärksammade att han endast kollade att dem satt beredda innan flaggan gick var inte riktigt med. Detta enda problem var också det enda som fanns att påpeka. En kanonrolig bana som höll otroligt bra. Fruktansvärt fysiskt påfrestande men att man är proppmätt och oinsprungen lägger jag inte över något ansvar på arrangörerna för så det får stå för mig
Tävlingen sköttes rakt igenom med perfektion och jag skänker ett extra stort tack till Offerdals Snöskoterklubb för denna fantastiska tävling. Mycket glada deltagare var det som lämnade deras motorstadion idag.
Resultat och lite bilder kommer upp i början på veckan. Hade inte orken att aktivera mig med fotograferingen så mycket som jag önskat och kameran och jag har inte riktigt börja komma överens än men det kommer väl. Ett gäng bilder blev det då så det blir intressant å se hur dem blev.
Tack till alla förare också för en kanonrolig helg såväl på banan som på Hotellet.
Mvh Marino
lägg upp dina bilder från östersund också
Och åter igen tusen tack för lånet av variatorn
300% Ockelbo
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77