Då de verkar som en önskan finns bland några (Även fått PM) huruvida de skulle vara möjligt att slå ihop klasserna Modifierat och vättskekylt så sätter jag nu bollen i rullning då jag vill vara lyhörd.
Hur många skulle bli berörda negativt om man valde att göra så?
Hur många av er som har dessa maskiner kommer att åka på merparten tävlingar? Ska man bara köra dragrace i skellefteå tex så berörs man ju föga då de är liten risk att vinna cupen..
Jag förstår att de inte är megaskilnad på en framvagnsmaskin och en bladfjädrad när man åker rakt fram men när de guppar så lär de nog göra av sig.
Eftersom jag inte själv påverkas rent maskinmässigt vill jag inte vara den som sänker någon som gjort i ordning och lagt ner både tid och pengar för att optimera för en specifik klass men jag vill veta om man tänker ställa upp i merparten tävlingar om man nu känner att det skulle vara förödande att slå ihop klasserna. I dragracet kan jag gissa att vi får många maskiner i både modifierat och vätskekylt men jag skulle tro att när de börjar guppa och finnas risk för att åka ihop med någon annan så vill man kanske inte vara med me dessa maskiner då de är klenoder och hjärtevänner.
I min värld kan jag se en ihopslagning, hur ser eran värld ut?
Motivera era svar så jag har något att ta ställning till efter diskutionens slut. Var saklig!
Varför jag ens tar upp detta är för att jag seriöst tänkt igenom förslaget och som jag nyss sa kan jag se något gott komma ur detta.
Mvh Marino
VIKTIGT!! Ihopslagning av klasser?
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
VIKTIGT!! Ihopslagning av klasser?
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
jag är för en ihopslagning tror för spänningens skull "fler skotrar" i fjol var det väl cirka 7-8 i den klassen men det beror på antalet som kommer att tävla i år så jag ställer en fråga vilka ska tävla i år i modifierat eller vätskekylt
yamaha V-max 540 1984
ski doo blizzard 5500 1981
srx 440 1980
ski doo tnt 340 1974 andra
ski doo blizzard 5500 1981
srx 440 1980
ski doo tnt 340 1974 andra
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Jo jag tror också att det är dubben som avgör i den klassen. Men vi kör som vi sagt så får vi se hur vi löser det eftersom. Till de tävlingar som kräver lite fler deltagare så kan man köra ihop klasserna rent tävlingsmässigt men skilja på dem i resultatlistan..
Typ på ovals att mod + vätskekylt kör samtidigt om de är få deltagare men de tävlar inte resultatmässigt mot varandra..
Typ på ovals att mod + vätskekylt kör samtidigt om de är få deltagare men de tävlar inte resultatmässigt mot varandra..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Jepp. Klart åh betaltJörgen skrev:Hej!
modifierat eller vätskekylt? Framvagn eller inte.
Jag tror att kärnfrågan är dubbat eller inte.
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,