Resultaten från Gräsdragrace i Lycksele - första inlägget

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
Användarvisningsbild
Hotpistons
Inlägg: 511
Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
Ort: Fällforsån

Inlägg av Hotpistons » 10 jun 2008, 18:29

oki undrade bara..
Hinner inte lägga nå krut på skotern men den får ju helt klart följa med. Borde ju gå att bjuda på ett fräscht skidres eller två även om Rv`n känns osedvanligt mjuk i chassiet efter kittelfäll :D
jag tänkta använda tiden till att försöka ställa i ordning en gräsklippartraktor istället om det fortfarande är aktuellt ?

Föresten är det nån fler som spikar på nån traktor ?

Mvh Erik
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 10 jun 2008, 19:15

Självklart så får man bjuda på mäktiga skidres, föressten så kan vi väl tillägga en kul grej - Fetast skidres utan att resa över får en medalj i hörnet är på Retro.. Vill inte lägga in pengar i potten då de blir onödigt många som reser över. Vad tror moderatorerna om de? Koda in en Medalj till den som gör fetast skidlyft på gräsdragracet.. Kanske på varje tävling i vinter så kan man samla medaljer i avataren..

Som de verkar så är de faktiskt en del traktorer som bereds.. Vårat team har nu börjat spåna i ett bygge sen så vet jag ett par från Umeå och ett par till från Lycksele så rätt vad de är så står de en 8-10st å bara vill iväg..

Jag hoppas att byggena inte stannar av utan fortskrids, som de hörs rätt ruggiga byggen en del..

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 26 jun 2008, 01:16

Se första inlägg - Affisch

Ser att programmet var svårt att läsa där men gå in på www.motorveckan.se för hela programmet och info om alla arrangemang där.

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 27 jun 2008, 04:41

Uppdaterad info:
Inlandets Vintage grassdrag 2008 Söndag 20/7 Start 17.oo

Sträckan som skall köras är 76,2m/250fot (Halva rekomenderade sträckan för modern gräsdragracing 500fot)

Kval 1: Veteranskoter dragrace
Kval 1: Gräsklippartraktor dragrace
Kval 2: Veteranskoter dragrace
Final: Gräsklippardragrace
Paus: FMX-uppvisning
Final: Veteranskoter dragrace
Prisutdelning: Veteranskoter & Gräsklippardragrace

Längdhoppstävling: Veteranskoter 1:a Pris: 1000kr

Prisutdelning: Längdhoppstävlingen

Anmälan senast 15 Juli på våran hemsida www.alltomlycksele.se/lmu

Förtäringsmöjligheter kommer att finnas i området

Undrar ni något är de bara att ringa

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Längdhopp?

Inlägg av RetroR » 27 jun 2008, 08:08

Kommer då längdhoppet vara placerat i slutet av dragrace banan så vi hinner få upp farten....?? =)

Mvh RetroR

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 28 jun 2008, 01:47

Jag tror vi kommer att begränsa ansatsen så ingen med för mycket adrenalin hoppar omkull alldeles.. De där ser vi på plats.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 19 jul 2008, 19:13

Ja i morgon smäller de och jag hoppas att ni som har anmält er dyker upp och så får jag även hälsa välkommen till er som inte tänker köra. Publik är aldrig helt fel så vi får hoppas på en trevlig dag tillsammans i morgon.

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Hotpistons
Inlägg: 511
Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
Ort: Fällforsån

Inlägg av Hotpistons » 19 jul 2008, 19:53

har äntligen fått provköra traktorn efter några dygns frenetiskt mekande motorn gick som en fläskpannkaka men det får duga . Skotern startade den med så jag kommer då :lol:

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 19 jul 2008, 21:53

Håller på för fullt för att fixa till dom sista små sakerna så maskinen ska vara redo för race imorgon. Var ute tidigare idag och provkörde för första gången och den gick då framåt så då får man vara nöjd.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 21 jul 2008, 02:37

Första etappen avklarad - Inlandets Grassdrag 2008 blev en riktig rysare. Regnet öste ner i omgångar men publiken i Lycksele skall ha all credits för att dom trotsade vädret och kom. 1500 pesoner och ungefär lika många paraplyn klädde publikplatsen i alla dess olika färger. Allt från jätteslöa gamla Elaner till Väljusterade SRX:er deltog denna Juliafton i Lycksele. Att de finns intresse för Veteranskoter har vi ju tydligt bevisat under Burkarcupens vinter men att man gillar åka på gräs är nu också bevisat. Till hösten kommer skidstadion att sås upp med ny gräsmatta för ett bättre underlag då de var lite ojämt denna gång. I pausen så gjorde Sebastian Isacsson octanunit.se och Olle Grundström FMX.se en ryslig show i Freestyle Motocross. Vissa ur publiken skrek ner Sebbe gjorde sina grymma "wippar". Har man inte sett de förut så är de helt klart lätt att skrämmas när dom trotsar tyngdlagen.
Gräsklippartraktorracet var uppskattat av publiken. Endast 3 maskiner dök upp men skojja om dom gick. Den som kanske gjorde sig mest hörd och sedd var Erik Tengman med sin groteska traktor. Han hade montat en Polaris trippel 650cc med trippelpipor. Ja den gick hårt!

Nu laddas batterierna om för en dag på stan med specialbyggen av alla dess slag i morgon, kvällen förgyller vi med Burnout competition som brukar dra en ordentlig publik. Vi hörs!

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

green_lightning
Inlägg: 390
Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av green_lightning » 21 jul 2008, 09:35

Såg att man kapade tiden med en sekund från första kvalet till finalen.. Fatta va kul det va! Sen att man hadde gegga upp till knäna då man kom hem det hade ju ingen betydelse! Kul tävling! :D
Att k

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Inlägg av RetroR » 21 jul 2008, 09:54

Ja kul va det! Och ett stort tack till Marino och alla andra som fixade denna tävling.

Blir till att ta fram stora vattenslangen och försöka vaska fram skotern idag....

Mvh Richard

green_lightning
Inlägg: 390
Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av green_lightning » 21 jul 2008, 12:47

RetroR skrev:Ja kul va det! Och ett stort tack till Marino och alla andra som fixade denna tävling.

Blir till att ta fram stora vattenslangen och försöka vaska fram skotern idag....

Mvh Richard
Hehe jo den va skitigare än man kunde tänka sig faktiskt..
Fick till och med ta fram stora tvättsvampen! :)

Sen kläderna får man nog även dom förtvätta med högtrycken eller nåt.. Blev lite geggigt där i regnet..
Att k

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 21 jul 2008, 21:49

Kul att ni gillade detta.. då kanske de blir till att så lite gräs i höst då så vi har en fin gräsmatta till sommaren att åka på..

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Hotpistons
Inlägg: 511
Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
Ort: Fällforsån

Inlägg av Hotpistons » 23 jul 2008, 10:32

Jo jag tänkte passa på att tacka för senast har inte skrattat så mycke sen jag vet inte när. Jag var helt öm i ansiktet när jag skulle försöka somna efter att ha kommit hem. Och jag går fortfarande omkring och flinar, tittar på traktorn och skrattar till och funderar på vad jag ska ha den här besten till nu :shock: :lol:
Ett stort tack för ett lyckat arangemang nu är det bara att invänta vintern :D

Mvh Erik

brylle
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: 20 jan 2008, 14:32
Ort: Lycksele

Inlägg av brylle » 23 jul 2008, 20:29

Ja,det var jäklit roligt att se klipparna in action.Och det var även roligt att få plåga gammrajdn´.Men vad du ska göra med besten det är väl bara att vänta till nästa race.Och blir det inte förrän i vinter kan du väl pressa dit nåra fräcka snökedjor å dra ett uppvisningsrace? Hur som helst så måste man helt enkelt bara tacka Marino å co. för ett som vanligt suveränt arrangemang.(sitter här hemma och hör hur han just nu kommenterar skoterkörningen på vatten vid Hawaiiudden)

Skriv svar