Nordda

En liten presentation om dig själv, intressen, osv
Nordda
Inlägg: 436
Blev medlem: 01 feb 2007, 16:28
Ort: Söråker
Kontakt:

Nordda

Inlägg av Nordda » 06 sep 2007, 21:04

Halloj!

Har inte skrivit en presentation om mig själv av någon underlig andledning :oops:

aja...bor vid den lilla orten Söråker 3 mil norr om Sundsvall. Står i mål i Söråker bandys A-lag. Studerar Fordonsprogrammet med inrikting personbil i Sundsvall. Går andra året (gått om 1 år).

Sen till det mer intressanta :wink:

Köpte min första skoter för 2 år sen och det blev en Ski-doo Blizzard 5500 -79 som jag köpte för 7500 kr. Skulle ha kunnat pruta eftersom det var hål i skidorna, plastbelagen, inga styrstål, ingen boggiedämpare, glidklackar, ej fungerande lyse och torrsprickor i mattan. Men vad kunde man om skotrar innan man först ägt en?

Tog hem den och åtgärdade allt men fick i fel lysspole, 6V istället för 12V, så lyset glödde bara den vintern :) Strax innan påsklovet gick mattan av och man fick lägga ut 3000 på en ny som jag satte på hösten därefter. Går fint nu men ska nog sälja den för att få in pengar till en nyare bil eller så har jag fått ett ganska bra förslag på att byta den mot en Mach 1 -91. Ska kika först på den Mach1:an vad det är.

Sen köpte jag en John Deere Spitfire 340 -81 av en kompis som bara hade den stående och jag rustade upp den, bytte packbox, lager, ruta, dyna, variator och behöver nu bara justera förgasaren (blir sur), fixa hårdare fjäder i powerblocen och dra fast motorn i plattan sen är den körklar. Ska få tummen ur ****** och göra det nån gång och sälja den när snön kommer :)

Sen nu för några veckor sen köpte jag en Yamaha ET 340 -81 för 2000kr (prytade 1000) till att ha som en skoter som man kan busa riktigt med. Den var ju inte världens skönhet heller så jag har lackat om huven från blank till mattsvart och tagit bort alla fula dekaler och satt dit ett ovalt extraljus från bil istället för ett baotastort rekangulärt. Bild kommer. Originalinfästningen är borta. Det sitter någon hålborrad plastbit för det hålet. Mattan har nästan inga sidokammar så jag är på jakt efter en ny med dubbdrift (spelar ingen roll längd...nästan) eller drivhjul som har kuggar med hål för 4kantig axel (om det finns?).

Det är mina skotrar det, se bilder i signaturen. Hoppas du lärde dig lite mer om mig.

Ha de och be för en bra vinter!