Presentation av fleetwood76
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 29 mar 2009, 16:44
- Ort: Altersbruk
Presentation av fleetwood76
Hej!
Jag har registrerat mig på detta eminenta forum, efter att under en tid besökt det och funnit det vara ett kunnigt och gemytligt forum.
Då en presentation är obligatoriskt (en bra regel) kommer här min.
Hösten 1972 hände det sig att det i en liten by som heter Altersbruk, beläget några mil norr om Piteå, i Norrfjärdens socken, att ett litet (åtminstonde då) gossebarn blev fött. (jag föddes på Piteå BB men det låter inte lika bra).
Barnet kom att få namnet Joel (osäker på varför) med efternamnet Wiklund (som jag vet kom från mamma).
Gossebarnet fördrev sin barndom med att till exempel slösa spik för fadern, -snickra och speciellt spika var roligt!
Ett relativt välutrustat garage fanns på gården, och även tillåtelse att vara där, så ganska mycket tid tillbringades där med diverse projekt.
Grundskolan hade sin gilla gång.
Gymnasiet gick det numera mycket vuxna barnet (jag är ganska överviktig, jobbar på att minska det) i Jokkmokk för att lära mig köra vattenkraftverk.
Efter två år i jokkmokk hade jag ett år då jag tog studie uppehåll, tog körkort ,jobbade som vaktmästare, och gick svetsutbildning.
Jag gick högskola i Härnösand för att lära mig köra vattenkraftverk ännu bättre.
Jag har aldrig jobbat inom vattenkraft annat än via skolpraktik och privata intressen.
Jag gjorde lumpen på F21 i luleå som ensam värnpliktig i en pluton, och fick möjlighet att uppgradera mitt körkort.
Jag har jobbat mest inom asfalteringsyrket i Luleå ända sedan sommarlovsjobb i grundskolan, har mest kunnat gå hemma på vintern.
Sommaren 2008 blev jag tvungen att opereras akut i ryggen på grund av discbrock, jag går på rehabilitering för det ännu och vet ej om jag kommer att kunna återgå till mitt gamla yrke, men det löser sig säkert.
Tips på omskolning mottas tacksamt! Helst leda till väldigt bra betalt med minimal ansträngning, men alla förslag beaktas.
Mitt användar namn här är alltså - fleetwood76 - och det speglar mitt största fritidsintresse, -bilar och då helst amerikanska med många kubik i en vinkel åtta.
Jag har tidigare haft en Chevelle Malibu Classic -77 och har nu en Cadillac Fleetwood Brougham -76.
Jag har hittills mest bara kunnat köra med Cadillacen utan att behöva göra alltför omfattande reparationer.
Nu börjar dock den alltmer omfattande utsmyckningen med norskt krom göra sig påmind och pocka på uppmärksamhet, det blir ett vinterprojekt om jag inte (helst) lejer bort det. (jag hatar rostlagning).
Dumt nog för ett sånt här forum ogillar jag också att skruva med skotrar, men då jag tycker om att köra och sen är så tokig att jag bara har gamla skotrar betyder det att jag måste skruva ibland.
Då kommer detta forum in i bilden med att få kunniga råd och tips om min typ av ovilliga och svårövertalade skotrar
MVH jolle
Jag har registrerat mig på detta eminenta forum, efter att under en tid besökt det och funnit det vara ett kunnigt och gemytligt forum.
Då en presentation är obligatoriskt (en bra regel) kommer här min.
Hösten 1972 hände det sig att det i en liten by som heter Altersbruk, beläget några mil norr om Piteå, i Norrfjärdens socken, att ett litet (åtminstonde då) gossebarn blev fött. (jag föddes på Piteå BB men det låter inte lika bra).
Barnet kom att få namnet Joel (osäker på varför) med efternamnet Wiklund (som jag vet kom från mamma).
Gossebarnet fördrev sin barndom med att till exempel slösa spik för fadern, -snickra och speciellt spika var roligt!
Ett relativt välutrustat garage fanns på gården, och även tillåtelse att vara där, så ganska mycket tid tillbringades där med diverse projekt.
Grundskolan hade sin gilla gång.
Gymnasiet gick det numera mycket vuxna barnet (jag är ganska överviktig, jobbar på att minska det) i Jokkmokk för att lära mig köra vattenkraftverk.
Efter två år i jokkmokk hade jag ett år då jag tog studie uppehåll, tog körkort ,jobbade som vaktmästare, och gick svetsutbildning.
Jag gick högskola i Härnösand för att lära mig köra vattenkraftverk ännu bättre.
Jag har aldrig jobbat inom vattenkraft annat än via skolpraktik och privata intressen.
Jag gjorde lumpen på F21 i luleå som ensam värnpliktig i en pluton, och fick möjlighet att uppgradera mitt körkort.
Jag har jobbat mest inom asfalteringsyrket i Luleå ända sedan sommarlovsjobb i grundskolan, har mest kunnat gå hemma på vintern.
Sommaren 2008 blev jag tvungen att opereras akut i ryggen på grund av discbrock, jag går på rehabilitering för det ännu och vet ej om jag kommer att kunna återgå till mitt gamla yrke, men det löser sig säkert.
Tips på omskolning mottas tacksamt! Helst leda till väldigt bra betalt med minimal ansträngning, men alla förslag beaktas.
Mitt användar namn här är alltså - fleetwood76 - och det speglar mitt största fritidsintresse, -bilar och då helst amerikanska med många kubik i en vinkel åtta.
Jag har tidigare haft en Chevelle Malibu Classic -77 och har nu en Cadillac Fleetwood Brougham -76.
Jag har hittills mest bara kunnat köra med Cadillacen utan att behöva göra alltför omfattande reparationer.
Nu börjar dock den alltmer omfattande utsmyckningen med norskt krom göra sig påmind och pocka på uppmärksamhet, det blir ett vinterprojekt om jag inte (helst) lejer bort det. (jag hatar rostlagning).
Dumt nog för ett sånt här forum ogillar jag också att skruva med skotrar, men då jag tycker om att köra och sen är så tokig att jag bara har gamla skotrar betyder det att jag måste skruva ibland.
Då kommer detta forum in i bilden med att få kunniga råd och tips om min typ av ovilliga och svårövertalade skotrar
MVH jolle
Skotrar i den ordning som dom inf
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 29 mar 2009, 16:44
- Ort: Altersbruk
-
- El Presidente
- Inlägg: 1426
- Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Det där kallar jag en riktig Presentation =)
Välkommen in i gänget
Mvh//Tommy
Välkommen in i gänget
Mvh//Tommy
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
hahaha,, hej på dej å välkommen ska du vara, du har nog en av dom utförligaste och eminetaste presentation på det här forumet vi borde alla följa dina spår.. nu vill vi se bilder på dina maskiner oxå
Ski-doo Olympique 335 -70
vill jag se från alla vinklar
Ski-doo Olympique 335 -70
vill jag se från alla vinklar
Senast redigerad av 1 PLUSSS, redigerad totalt 29 gånger.
Ja aldrig blir han riktigt nöjd....PLUSSS skrev:hahaha,, hej på dej å välkommen ska du vara, du har nog en av dom utförligaste och eminetaste presentation på det här forumet vi borde alla följa dina spår.. nu vill vi se bilder på dina maskiner oxå
Yamaha ET 340 -87 (renoveras)
hade Polaris XC700SP -99
hade Polaris XC700SP -99
-
- Sponsor medlem
- Inlägg: 338
- Blev medlem: 15 feb 2007, 19:36
- Ort: Sundsvall
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 29 mar 2009, 16:44
- Ort: Altersbruk
Hej och tack för det varma och snälla välkomnadet.
Angående bilder.
Olympiquen har stått i en lada i en massa år vid detta laget och svår att komma åt för tillfället.
Jag borde dock ha några gamla foton jag kan scanna in.
Jag byggde om den skotern till individuell framvagn för en massa år sen(få se nu- jag skulle börja 1:an gymnasiet tror jag, då är man 16- och 37 år snart. Då var det, -tur det finns kalkylator i datorn, oj då, 21 år sedan jag byggde om den).
Jag ska bestämt ha några bilder från när jag "moddade" den.
Den har nog stått undanställd i åtminstonde 18 år.
Everesten är väl i stort sett komplett men ska nog klassas som ett lik -totalt slut i chassiet och omlackad huv. Står i samma lada som olympiquen.
jolle
Angående bilder.
Olympiquen har stått i en lada i en massa år vid detta laget och svår att komma åt för tillfället.
Jag borde dock ha några gamla foton jag kan scanna in.
Jag byggde om den skotern till individuell framvagn för en massa år sen(få se nu- jag skulle börja 1:an gymnasiet tror jag, då är man 16- och 37 år snart. Då var det, -tur det finns kalkylator i datorn, oj då, 21 år sedan jag byggde om den).
Jag ska bestämt ha några bilder från när jag "moddade" den.
Den har nog stått undanställd i åtminstonde 18 år.
Everesten är väl i stort sett komplett men ska nog klassas som ett lik -totalt slut i chassiet och omlackad huv. Står i samma lada som olympiquen.
jolle
Skotrar i den ordning som dom inf
-
- Sponsor medlem
- Inlägg: 175
- Blev medlem: 11 feb 2009, 18:41
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Fin presentation.. Du är ett föredöme och den här presentationen borde nästan klistras för att statuera exempel för framtida generationer
Välkommen
//Robert
Välkommen
//Robert
Skotrar:
2x AMF Delta 7520 "Långselare"
Yamaha Exciter Hybrid -89
Arctic Cat Panther 5000 -78
http://www.cravepower.org
2x AMF Delta 7520 "Långselare"
Yamaha Exciter Hybrid -89
Arctic Cat Panther 5000 -78
http://www.cravepower.org
- peter50tal
- Inlägg: 188
- Blev medlem: 24 dec 2008, 19:50
- Ort: Junsele
- Kontakt:
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Välkommen hit till forumet.
Läste igenom din presentation, mycket välskrivet :arrow774: antar att du gick DU linjen 88-90 då jag själv är en 72:a. Själv gick jag V-mek dom åren så vi kan ju ha träffats.
Kul att det blir fler som diggar V8:or här på forumet. Själv håller jag på med
en Charger 69:a som är under renoveing.Kolla på U-tuben....part 1,2,3
http://www.youtube.com/watch?v=Pj18btxwUfg
Läste igenom din presentation, mycket välskrivet :arrow774: antar att du gick DU linjen 88-90 då jag själv är en 72:a. Själv gick jag V-mek dom åren så vi kan ju ha träffats.
Kul att det blir fler som diggar V8:or här på forumet. Själv håller jag på med
en Charger 69:a som är under renoveing.Kolla på U-tuben....part 1,2,3
http://www.youtube.com/watch?v=Pj18btxwUfg
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek