Ny skoterägare utan erfarenhet!

En liten presentation om dig själv, intressen, osv
Supersimon97
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 dec 2014, 22:43
Ort: Åsarna

Ny skoterägare utan erfarenhet!

Inlägg av Supersimon97 » 01 jan 2015, 16:13

Hejsan alla skoterfixare och hemmamekare därute! Har smygit runt lite på forumet sedan en vecka tillbaka och tänkte att nu är det dags att presentera mig..!
Jag är Simon och har kommit 17 år långt in i livet hitills. Är precis nyinflyttad sedan 3 månader tillbaka till ett ställe vid namn Skålan strax utanför Åsarna i Jämtlands län. Och eftersom man gått o blitt "norrlänning" så måste ju grabben ha en skoter (eller två)..! Så därför är jag numera sedan 3 dagar tillbaka ägare till två fina skotrar i mer eller mindre bra skick!

1. Aktiv Karibo med den riktigt "snabba" 277cc motorn! Årsm. -88 (tror jag) i fint originalskick och med 400 mil på mätaren! Allt fungerande till och med handtagsvärmaren!
Bild
Bild


2. Ockelbo 4500 med rotax motorn 447cc en riktig stockdragare! Fungerande skick, lite rost och "ärr" efter användning samt inga fungerande lampor än så länge men går som tusan.
Bild
http://s3.postimg.org/pjnu2fdoj/DSC_0202.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Är totalnovis inom skotrar och har bara erfarenhet av att köra en gammal yamaha viking... Dock erfaren av mopeder och motorcyklar men fått en vink om att det inte riktigt är samma sak! Så att införskaffa dessa skotrar är ett äventyr och lärorik resa som förhoppningsvis kommer bli rätt skoj! Har tänkt att göra iordning dom så småningom så nån projekttråd kanske ploppar upp inom en snar framtid! :)
Ni får ursäkta dom kassa bilderna men hade bara mobilkameran med mig och det var lite bråttom innan jag skulle åka hem till vårat andra hus (där vi bodde innan vi flyttade) i Linköping.
Hade gött och tack för ett sådant fint forum! :thumbright:
Nybliven skoterägare!
- Aktiv karibo -88
- Ockelbo 4500 -87

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: Ny skoterägare utan erfarenhet!

Inlägg av SS440-80 » 01 jan 2015, 18:33

Välkômmen

Supersimon97
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 dec 2014, 22:43
Ort: Åsarna

Re: Ny skoterägare utan erfarenhet!

Inlägg av Supersimon97 » 01 jan 2015, 18:35

SS440-80 skrev:Välkômmen
Tackar, tackar! :D
Nybliven skoterägare!
- Aktiv karibo -88
- Ockelbo 4500 -87

Skriv svar