OlaOrädd

En liten presentation om dig själv, intressen, osv
OlaOrädd
Inlägg: 25
Blev medlem: 13 nov 2013, 09:55
Ort: Åby

OlaOrädd

Inlägg av OlaOrädd » 07 dec 2013, 07:12

Bor i Åby utanför Norrköping. Ramlade in på gammskotrar via skidklubbens Grizzly som jag kört en del när jag preparerat våra skidspår. Har några gamla MTB så retroträsket trampade jag i och när jag och en kompis tänkte att vi skulle ha en egen skoter för att göra egna spår hittade vi en Ockelbo 6000.
Men jag åker hellre skidor i spår än gör dem

Lev!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: OlaOrädd

Inlägg av SS440-80 » 07 dec 2013, 15:24

Välkommen
Den ser fin ut. Fick ni lite snö med av Swen i Norrköping, så du får provköra?

OlaOrädd
Inlägg: 25
Blev medlem: 13 nov 2013, 09:55
Ort: Åby

Re: OlaOrädd

Inlägg av OlaOrädd » 07 dec 2013, 18:07

En halv burk hammarlack på den värsta rosten... Linolja i tråget fram under batteriet.
Sen finns det ja lite saker att fixa/förbättra men det är väl därför man kör gammskotrar?

Jo, Sven bjöd på snö och i går vid 21.30 smet jag ut och fulkörde på den knappa decimetern snö som ligger på vägarna i området jag bor. Det hade ryckt i gastummen hela dagen och det var en skön känsla att få åka lite. Bilden är tagen precis när jag kört in i garaget efter fulturen. Hoppas på mer snö i morgon så det kan bli en kvällstur igen.
Tillräckligt med snö för att packa skidspåren är det inte.

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: OlaOrädd

Inlägg av SS440-80 » 07 dec 2013, 22:20

Har kompisar i Åby, så passa dig jag kanske kommer och inspekterar ditt monster någon dag :mrgreen:

OlaOrädd
Inlägg: 25
Blev medlem: 13 nov 2013, 09:55
Ort: Åby

Re: OlaOrädd

Inlägg av OlaOrädd » 16 apr 2015, 10:56

Ockelbon har fått en kompis, en Aktiv Sno-tric SC-3 lång -76. Komplett och utan en massa hemmalösningar, men använd. Den enligt Aktivs försäljningsbroshyr "sköna gula färgen" ställde till det lite med vitbalansen.

Tanken är att den ska få en långsam genomgång. Ett långtidsprojekt med målet att vara i fullt fungerande och maskinellt bra skick men med patina. Ingen målning eller alltför mycket putsande alltså. Får se hur det går med det.

Någon frågade "Vad ska du ha den till?". Vad menar de med det? Jag förstår inte...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Skriv svar