Presentation

En liten presentation om dig själv, intressen, osv
Banzai
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 jan 2014, 10:32
Ort: Alfta

Presentation

Inlägg av Banzai » 27 jan 2014, 20:38

Hallå där allihopa!
Morgan är mitt namn, bor i Alfta i Hälsingland. Har väl egentligen halkat in här på ett bananskal då jag inte haft något vidare intresse av veteranskotrar tidigare.

Är väl extremt motorintresserad överlag och äger för tillfället 8st bilar men bara EN snöskoter. Då råkar den vara av en nyare turboladdad modell. En Arctic Cat XF1100 Turbo från 2012 för att vara exakt ifall intresseklubben finns här! :roll:

Men förra våren så hände de något inom mig, efter att det annordnades en veteranskoterträff på den lokala crossbanan i Viken, WMKs hemmabana, och det dök upp ett enorm gäng gammelskotrar som även körde tävling några varv på banan så kände jag direkt att man måste ju försöka luska tag i en gammal maskin med!
Tillhör väl saken att farsan hade en gammal John Deere Trailfire för många år sedan som man åkte på när vi skulle ut på sjön.

Så nu jagar jag runt lite i hemmatrakterna efter nån gubbe som har "dendär gamla hinken som parkerades under en gran för många år sedan" men det går tyvärr rätt trögt att hitta något som man får upp ögonen för, som har en rimlig prislapp på sig!
Håller även på med en husrenovering för tillfället så pengen man kan lägga på ett till extraprojekt är inte för stor.
Är inte sjukt kräsen på vad det är för märke på maskin heller, men det känns mest aktuellt med en Arctic Cat eller en John Deere :thumbright:

Sjukt härligt forum!
MVH Morgan

Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av Dellhem » 27 jan 2014, 21:02

Välkommen! Äntligen lite fler Hälsingar här på forumet! :thumbright:

Ang. skoter så har jag bara en Blizzard 5500 från -79 till salu, är också lite olyckligt kär i gammla JD, Arctic och kawwor... Dessvärre verkar det vara dåligt utbud på dom härikring, knappt så det går att hitta en i skrotfärdigt skick verkar det som :/

Men skicka ett pm om blizzen är av intresse, och återigen; Välkommen till ett mycket bra forum! :D
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

Banzai
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 jan 2014, 10:32
Ort: Alfta

Re: Presentation

Inlägg av Banzai » 28 jan 2014, 07:06

Ska ha din Blizzard i åtanke!
Pratade lite med en kollega idag, han har en gammal Arctic Cat JAG som står utan matta som jag får om jag hämtar den så jag tänkte göra det idag :)

Skriv svar