Lugna sig.. Var inte en av era maskiner ute på blocket redan innan sista tävlingen? Kanske var Saras..Citation skrev: Va less ja bli.... om detta tjorv inom dam racer. Man skruvar å plöjer ner en massa jävla dollar å tänker att den funkar nästa år men ....... ack va man bedrog sej.
Diskussioner BC 2013
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskussioner BC 2013
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Diskussioner BC 2013
Det där med startnummer 1/2/3 tycker jag ska vara valfri om vi alls ska göra det. Känns lite onödig egentligen, rent spontant känns det som att man strular till det lite om man ska köra med det.
O det säger jag inte bara för att jag hamnade näst sist i år Hade inget större behov av att köra med startnr 3 i år heller annars hade man bokat det direkt.
Det som Danne skriver om vassare foder vill jag ifrågesätta lite.
Fodret är som jag ser det det minsta problemet när det gäller portningen. Och cylindern blir inte det minsta bättre om man bara byter foder, gissar att den mest blir sämre faktiskt för man lär få rätt stora kanter mellan fodret och kanalerna. Kanalerna måste bli anpassade till den nya portningen också och det kan vara jobbig, speciellt när det gäller spolportarna där det är noga med vinklarna och åtkomsten är oftast kass. På dom cylindrar jag har portat har max 10% av tiden gått till fodret, och resten alltså till kanalerna.
Jag vill alltså påstå att det är lika lätt att kopiera ett foder än att bara ta ett färdigt foder. Klarar man av att fixa kanalerna så klarar man då alla gånger att göra större hål i ett foder, det är som inte det det hänger på. Får man inte använda ett färdigt foder så tar det max en timme att kopiera hålena från ett foder till ett annat, och det skulle alltså vara tillåtet då bara för att den järnbiten har suttit i cylindern från början?
Ja jag tyckte det lät som en konstig regel bara.
Sen om man kanske ska förbjuda konverterade LC cylindrar det är en annan sak, då får man både fodret och kanalerna i samma smäll. Men som jag har skrivit om det där tidigare, lite mindre jobb på insidan men desto mer på utsidan så i slutändan får man kanske lägga ner mer jobb på en sån cylinder än vad det hade tagit att porta upp en FC/FA cylinder till samma spec.
O det säger jag inte bara för att jag hamnade näst sist i år Hade inget större behov av att köra med startnr 3 i år heller annars hade man bokat det direkt.
Det som Danne skriver om vassare foder vill jag ifrågesätta lite.
Fodret är som jag ser det det minsta problemet när det gäller portningen. Och cylindern blir inte det minsta bättre om man bara byter foder, gissar att den mest blir sämre faktiskt för man lär få rätt stora kanter mellan fodret och kanalerna. Kanalerna måste bli anpassade till den nya portningen också och det kan vara jobbig, speciellt när det gäller spolportarna där det är noga med vinklarna och åtkomsten är oftast kass. På dom cylindrar jag har portat har max 10% av tiden gått till fodret, och resten alltså till kanalerna.
Jag vill alltså påstå att det är lika lätt att kopiera ett foder än att bara ta ett färdigt foder. Klarar man av att fixa kanalerna så klarar man då alla gånger att göra större hål i ett foder, det är som inte det det hänger på. Får man inte använda ett färdigt foder så tar det max en timme att kopiera hålena från ett foder till ett annat, och det skulle alltså vara tillåtet då bara för att den järnbiten har suttit i cylindern från början?
Ja jag tyckte det lät som en konstig regel bara.
Sen om man kanske ska förbjuda konverterade LC cylindrar det är en annan sak, då får man både fodret och kanalerna i samma smäll. Men som jag har skrivit om det där tidigare, lite mindre jobb på insidan men desto mer på utsidan så i slutändan får man kanske lägga ner mer jobb på en sån cylinder än vad det hade tagit att porta upp en FC/FA cylinder till samma spec.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskussioner BC 2013
En fråga? Är det tekniskt möjligt att porta en 503 cylinder till en 521 cylinder?
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Diskussioner BC 2013
allt är ju möjligt man kan ju få en700cc om man vill också allt beor ju på hur mycket tid och pengar man vill lägga ner men då får man svetsa ännu mer och svarva foder.... så skälv klart kan man porta upp en 503 men du behöver åtskilliga timmar innan och svetsa på en hel del gods så du kan porta etc, svar nej från std så vitt jag förstått.
man kan inte ens ta 536an och porta upp lika mycket som en 537 eller 534 cylle. man kan komma bit men inte hela vägen det är bättre kanaler i 53* serien.
tror gruppen ska fundera på grund tanken då och lägga ett reglemente, ex kanske man ska tillåta LC konverterade till fa/FC o i lilla LC effekt mässigt blir det ju samma och kanske både stora och lilla lc ska finnas som valrfia moddade klasser bara delar är äldre än -85 så kan man släppa kreativiteten fri där, för det finns ju redan så...........
man kan inte ens ta 536an och porta upp lika mycket som en 537 eller 534 cylle. man kan komma bit men inte hela vägen det är bättre kanaler i 53* serien.
tror gruppen ska fundera på grund tanken då och lägga ett reglemente, ex kanske man ska tillåta LC konverterade till fa/FC o i lilla LC effekt mässigt blir det ju samma och kanske både stora och lilla lc ska finnas som valrfia moddade klasser bara delar är äldre än -85 så kan man släppa kreativiteten fri där, för det finns ju redan så...........
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Re: Diskussioner BC 2013
Tillåtet att konvertera L/C till FA/FC, pressa in valfria foder i valfria ”skal” dock inom årtalen 85 och äldre.
I denna klass ska dom kreativa tillåtas som gillar utmaningar och utforska en 2-taktare.
ja det där blir ju väldigt svårt då foder räknas till slitdelar. Samma som en kolv tex eller en vevstake.. ska vi då måsta försäkra oss om att ingen slamsar omkring å kör med kolvar som är nyare än -85 oxå ? å ännuvärre om någon har tagit en kolv från en vätskekyld motor och använt en fläktare...
Jag är håller nog med holländar´n om att fodret är ändå bara ett järnrör som man med raspen kan få andra egenskaper på oavsett vars det kommer ifrån.
Jag tog en gång ett gammeldags gjutjärnsavloppsrör och svarvade till ett foder. gjutet kanske i slutet på 1960 Hur blir det då ??
I denna klass ska dom kreativa tillåtas som gillar utmaningar och utforska en 2-taktare.
ja det där blir ju väldigt svårt då foder räknas till slitdelar. Samma som en kolv tex eller en vevstake.. ska vi då måsta försäkra oss om att ingen slamsar omkring å kör med kolvar som är nyare än -85 oxå ? å ännuvärre om någon har tagit en kolv från en vätskekyld motor och använt en fläktare...
Jag är håller nog med holländar´n om att fodret är ändå bara ett järnrör som man med raspen kan få andra egenskaper på oavsett vars det kommer ifrån.
Jag tog en gång ett gammeldags gjutjärnsavloppsrör och svarvade till ett foder. gjutet kanske i slutet på 1960 Hur blir det då ??
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Re: Diskussioner BC 2013
Ja visst kan man det men det är ju inte det som är grejen..marino carlsson skrev:En fråga? Är det tekniskt möjligt att porta en 503 cylinder till en 521 cylinder?
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Re: Diskussioner BC 2013
Nico och Tengman
Tyvärr så har jag otroligt dåliga kunskaper när de kommer till foder hit och dit...ja trimmning överhuvudtaget, och mitt foder förslag kanske inte går till historien som världens bästa.
Eftersom en del gör så så tänkte jag att då lyfter jag frågan för att se om de är ett verkligt bekymmer eller så är det inte det.
De här är skita svårt och de känns som att de är nu vi ska lösa ev problem, sen så håller jag med dig Erik att vi måste jobba fram ett reglement som håller i mer än ett år och då måste vi kanske ta upp alla känsliga frågor, annars så tror jag att de enbart skapar ytterligare irritationer och många slutar istället, men jag kan ha fel.
Jag är inte ute efter att jävlas med nån men nån måste våga ställa frågorna, hoppas de är ok.
Tyvärr så har jag otroligt dåliga kunskaper när de kommer till foder hit och dit...ja trimmning överhuvudtaget, och mitt foder förslag kanske inte går till historien som världens bästa.
Eftersom en del gör så så tänkte jag att då lyfter jag frågan för att se om de är ett verkligt bekymmer eller så är det inte det.
De här är skita svårt och de känns som att de är nu vi ska lösa ev problem, sen så håller jag med dig Erik att vi måste jobba fram ett reglement som håller i mer än ett år och då måste vi kanske ta upp alla känsliga frågor, annars så tror jag att de enbart skapar ytterligare irritationer och många slutar istället, men jag kan ha fel.
Jag är inte ute efter att jävlas med nån men nån måste våga ställa frågorna, hoppas de är ok.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Diskussioner BC 2013
Nog vet jag det Danne att du inte är ut efter att jävlas
Men det är säkert många som tänker precis som du så det känndes lämplig att förklarar varför jag inte tycker det ska spela nån roll, när det ändå var upp för diskussion.
Men det är säkert många som tänker precis som du så det känndes lämplig att förklarar varför jag inte tycker det ska spela nån roll, när det ändå var upp för diskussion.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskussioner BC 2013
Gud vad enkelt det hade varit om man måstat ha rätt motor = vevhus/vev/cylindrar i rätt maskin men tillåtit fri mod på motor. Har man en evert från 76 så är de rotax 440 som gäller.. Dock lite trist att inte kunna låta fantasin flöda.
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Diskussioner BC 2013
Helt rätt! men det skulle finnas en klass för dom som vill bygga en billet motor, typ Open mod, där det är frittmarino carlsson skrev:Gud vad enkelt det hade varit om man måstat ha rätt motor = vevhus/vev/cylindrar i rätt maskin men tillåtit fri mod på motor. Har man en evert från 76 så är de rotax 440 som gäller.. Dock lite trist att inte kunna låta fantasin flöda.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Diskussioner BC 2013
marino carlsson skrev:Gud vad enkelt det hade varit om man måstat ha rätt motor = vevhus/vev/cylindrar i rätt maskin men tillåtit fri mod på motor. Har man en evert från 76 så är de rotax 440 som gäller.. Dock lite trist att inte kunna låta fantasin flöda.
I detta fall kommer nog fantasin och kreativiteten på sin plats minst lika mycket, om man nu ska få fart på maskinen.
Och för att inte krångla till reglementet för mycket i fa/fc klasserna, kan man väl börja med att dra gränsen vid att inga motordelar från Lc maskiner får användas överhuvudtaget, annars drar nog utvecklingen med tiden ditåt.
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskussioner BC 2013
Idag har det varit ringande hit och dit men vi har kommit fram till ett vettigt förslag.
Jag kommer dra ihop ett gäng helt oberoende av varandra som har objektiva åsikter av olika slag. Detta gäng kommer förbereda ett öppet möte där alla som kör och har åsikter (Då har man chansen att delta med sina åsikter IRL och har alltså chansen att påverka, väljer man att avstå deltagande får man föra sina åsikter via någon man vet ska dit eller så accepterar man det som blir beslutat i änden) är välkommen att föra sin talan. Utifrån det öppna mötet väljer man demokratiskt ihop en styrgrupp som skall diskutera fram det färdiga resultatet och sedan fungera som besiktningsorgan om misstanke rörande regelbrott uppstår. Det den gruppen då beslutar får man acceptera och kommer vara gällande. Jag kommer hålla ordf. klubban i förarrådet för att styra det inom Burkarcupens ramar men gruppen utöver mig blir det beslutande organet. På så sätt behöver inte avgöranden falla på en gubbe, Mig!
Det enda argumentet emot en raketforskarklass är att dessa maskiner sannolikt inte kommer att delta i cupen utan specifikt kanske köra dragrace & oval. På så sätt faller dem helt utanför ramen för diskussioner enligt reglementet då det är ointressant med klassindelning för enskild tävling. Låt oss säga att hälften av raketforskarna behagar köra merparten av tävlingarna så är scenariot att kolv/variator/vevaxel/kardanförgasarsnöret-häxan är framme vilket gör att denna minoritet av motorbyggare ändå inte kommer att stå på startlinjen mer än enstaka tillfällen. Visst är detta rena spekulationer men inte helt ogrundade. Vi har såväl facit på hand med anmälningslistor, resultatlistor och faktiska deltagare som vi har projekttrådar och avanmälningar på löpande band till diverse tävlingar pga motorras, kedjehus som ryker, hinner inte få nya delar etc..
Internet är en perfekt värld där man enkelt kan tycka och vilja saker som i praktiken skulle vara hur roligt som helst. Verkligheten är ibland bitter och där bor jag, du, kolvhäxan och alla arrangörer som ska få ihop en tävling med tillfredsställande antal deltagare/klass.
Bra med internets perfektion är att det är så fasansfullt enkelt att framföra sin åsikt. Oavsett den är genomtänkt eller rent råmaterial för vidare diskussion. Ös på bara så förarrådet har något att spekulera kring när dagen D kommer.
Jag kommer dra ihop ett gäng helt oberoende av varandra som har objektiva åsikter av olika slag. Detta gäng kommer förbereda ett öppet möte där alla som kör och har åsikter (Då har man chansen att delta med sina åsikter IRL och har alltså chansen att påverka, väljer man att avstå deltagande får man föra sina åsikter via någon man vet ska dit eller så accepterar man det som blir beslutat i änden) är välkommen att föra sin talan. Utifrån det öppna mötet väljer man demokratiskt ihop en styrgrupp som skall diskutera fram det färdiga resultatet och sedan fungera som besiktningsorgan om misstanke rörande regelbrott uppstår. Det den gruppen då beslutar får man acceptera och kommer vara gällande. Jag kommer hålla ordf. klubban i förarrådet för att styra det inom Burkarcupens ramar men gruppen utöver mig blir det beslutande organet. På så sätt behöver inte avgöranden falla på en gubbe, Mig!
Det enda argumentet emot en raketforskarklass är att dessa maskiner sannolikt inte kommer att delta i cupen utan specifikt kanske köra dragrace & oval. På så sätt faller dem helt utanför ramen för diskussioner enligt reglementet då det är ointressant med klassindelning för enskild tävling. Låt oss säga att hälften av raketforskarna behagar köra merparten av tävlingarna så är scenariot att kolv/variator/vevaxel/kardanförgasarsnöret-häxan är framme vilket gör att denna minoritet av motorbyggare ändå inte kommer att stå på startlinjen mer än enstaka tillfällen. Visst är detta rena spekulationer men inte helt ogrundade. Vi har såväl facit på hand med anmälningslistor, resultatlistor och faktiska deltagare som vi har projekttrådar och avanmälningar på löpande band till diverse tävlingar pga motorras, kedjehus som ryker, hinner inte få nya delar etc..
Internet är en perfekt värld där man enkelt kan tycka och vilja saker som i praktiken skulle vara hur roligt som helst. Verkligheten är ibland bitter och där bor jag, du, kolvhäxan och alla arrangörer som ska få ihop en tävling med tillfredsställande antal deltagare/klass.
Bra med internets perfektion är att det är så fasansfullt enkelt att framföra sin åsikt. Oavsett den är genomtänkt eller rent råmaterial för vidare diskussion. Ös på bara så förarrådet har något att spekulera kring när dagen D kommer.
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Diskussioner BC 2013
Ski-Doo Blizzard 6500 -78
Ski-Doo T`NT 340 RV -77
AMF Snöscout 290 -??
Yamaha CS 340 -89
Evinrude Boxer -72
Polaris TX 500
Ski-Doo T`NT 340 RV -77
AMF Snöscout 290 -??
Yamaha CS 340 -89
Evinrude Boxer -72
Polaris TX 500
-
- Inlägg: 300
- Blev medlem: 06 jan 2010, 20:12
- Ort: Järvsö
Re: Diskussioner BC 2013
Är det helt omöjligt att tillåta all sorts trimmning bara grejerna man stoppar i är äldre än -85 i lilla och stora racer?
300% Ockelbo
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
Re: Diskussioner BC 2013
Har suttit och läst allt som är skrivit sedan vi avslutade årets tävlingar. Mycket vettigt i stort och jag är gärna med i nån typ av styrgrupp, tror jag har en hel del att tillföra.
Och en stor eloge till Marino som ju är fader och mannnen som ser till att vi får studsa, svettas och få va "lämmen" på måndag. Viktigt är ju att vi har kvar ett hyfsat lätt reglemente så vi inte skrämmer bort folk.
Tycker tanken på fördela ut ansvaret känns helt rätt men Marino fortfarande har Veto och styr som "VD"
Lalla
Och en stor eloge till Marino som ju är fader och mannnen som ser till att vi får studsa, svettas och få va "lämmen" på måndag. Viktigt är ju att vi har kvar ett hyfsat lätt reglemente så vi inte skrämmer bort folk.
Tycker tanken på fördela ut ansvaret känns helt rätt men Marino fortfarande har Veto och styr som "VD"
Lalla
Re: Diskussioner BC 2013
marino carlsson skrev:Glömde bort att tillägga en grej som varit på förslag som är en bra morot för dem som vunnit pallplats i cupen.
1-2-3 i varje klass kör med respektive startnummer kommande år.
Tex Kronberg vann enstånk i år. Då kör han med 1 nästa år. Detta förslag bara om resten tycker att man ska göra så?
En del har ju lackat in sina startnummer i huven å då är det kanske inte lika roligt att byta?`
Va säger ni som vunnit om det?
Jag personligen tycker att detta är en dålig idé. Självklart beror det delvis på att jag själv redan har nr 1 dekalat och klart på huven och inte vill ändra på det. Då tycker jag istället vi kan trycka upp någon flashig dekal där det står "Jag vann 'Ensånk Mod' i Burcarkupen 2012" som man får sätta vart helst man vill på skotern (eller hjälmen, eller bilen etc). Vinner du då flera år i rad får du givetvis en dekal per år. Efter ett par vinster kan det se rätt maffigt ut
- Snedgnistan
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 18 mar 2012, 13:52
- Ort: Sverige
Re: Diskussioner BC 2013
Detta med ett råd där det snackas fram hur klasser ska se ut Låter mycket bra och det är en viktig pusselbit för att hålla denna roliga motorsport vid liv för lång tid .
Hoppas på att det kommer ut tydlig information i god tid på hur det kommer se ut nästa år .
Hoppas på att det kommer ut tydlig information i god tid på hur det kommer se ut nästa år .
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskussioner BC 2013
Jodå, som du ser är ett möte på gång på Torsdag som är öppet för alla och jag hoppas att man kommer dit och diskuterar då. Där ska också ett förarråd utses.
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben