Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Här diskuterar vi tävlingar, träffar osv
Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av Holländaren » 21 sep 2009, 21:44

Precis :) Iaf ovaltävlingen och dragrace är som nästan ett måste med blizzen. Och jag skulle då inte ha nåt emot att förlora mot en sån maskin, vilket jag väl får räkna med att jag kommer göra ;)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
jag 3000
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1121
Blev medlem: 06 nov 2007, 16:24
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av jag 3000 » 23 okt 2009, 16:41

Jag kom att tänka på en sak, är dett tillåtet att ha en ommålad skoter(ej orginal färgschema) i lilla fläkt std?
En frisk motor tänder på varje varv!

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av marino carlsson » 23 okt 2009, 17:38

Jo de är helt oki att ha målat om maskinen.. De är bara de effekthöjande och prestandaförbättrande detaljerna som ska vara original.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Hotpistons
Inlägg: 511
Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
Ort: Fällforsån

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av Hotpistons » 23 okt 2009, 17:52

så måla inga fartränder :D
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr

Användarvisningsbild
jag 3000
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1121
Blev medlem: 06 nov 2007, 16:24
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av jag 3000 » 23 okt 2009, 18:06

okej, bra :thumbright: nej fartränder lär inte behövas ;)
En frisk motor tänder på varje varv!

mattias gadd
Inlägg: 26
Blev medlem: 26 jan 2009, 21:42
Ort: Lycksele

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av mattias gadd » 23 okt 2009, 21:31

jag 3000 skrev:okej, bra :thumbright: nej fartränder lär inte behövas ;)
Hellre en bromsrand i kallingarna än en fartrand på huven..kanske
-77 yamaha stx hpd edition
-08 arctic cf 800

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av marino carlsson » 23 okt 2009, 21:32

Skulle vilja säga att de beror på vars dom kommer ifrån..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av marino carlsson » 15 nov 2009, 23:57

Angående startnummer!!!

Hur tycker ni, skulle vi se över möjligheterna med att kunna ha samma startnummer som någon annan bara man inte kör i samma klass? Skulle ju vara gud så mycket bättre om de flesta inte hade nummer som var en kilometer långt.

För som de ser ut nu så är varenda startnummer mellan 0-130 använt förra året pluss en hel del nummer utöver de också förståss.

Har också en tanke om att försöka få igång anmälningarna till första tävlingen inom en snar framtid där man sätter ett kort stoppdatum för er som kört tidigare och vill behålla era nummer. Då får ni chansen att boka upp era tidigare nummer och sen släpper vi lös de för alla nya förare. Tror de är en hel del nya på ingång faktiskt.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av RetroR » 16 nov 2009, 11:23

Kan vi inte få till något i stil med det vi diskuterade tidigare?
Alltså ett startnummer och en bokstav för klassen.... 17/m som Rikard Ek hade i Modifierat i fjol.

Borde väl gå få till på nått sett. :roll:
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av marino carlsson » 16 nov 2009, 17:19

De är bara de att nummerlapparna blir så långa då.. En bokstav talar heller inte om för den okrönte vilken klass den tillhör och den som äro krönt har redan koll läget. De är ju tom många av förarna som fortfarande inte har koll på vad som gäller i alla klasser så den där bokstaven blir nog bara till besvär för många att rymma på startnumret..? Min tanke runt de hela iaf..

Vet att de var lite av den respons då jag diskuterade detta outside forumet sist vi pratade om de. Ideen är bra men som sagt så Tar ju strecket och sen en eller två bokstäver för att skilja klasserna åt blir tillsammans med ett 2 eller 3 siffrigt nummer rätt långt.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
jag 3000
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1121
Blev medlem: 06 nov 2007, 16:24
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av jag 3000 » 16 nov 2009, 18:03

Går det bra att "tejpa" numret med eltejp eller måste man ha ett tryckt startnr.?
En frisk motor tänder på varje varv!

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av RetroR » 16 nov 2009, 21:42

Borde enligt min mening räcka med två siffror och en bokstav (mer än hundra startande i varje klass torde ni väl bli för mycket)
Givetvis kommer det sätta lite spärrar på valet av startnummer, men tror det skulle väga över då det underlättar för arrangören och framför allt speakern =)
Och det där med strecket blir nog inte nödvändigt utan det syns nog rätt bra utan.

Men nu är detta lite vad jag tycker..... funkar lika bra med bara siffror för mig.
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av marino carlsson » 16 nov 2009, 21:58

Hur tänkte du i 400cc och uppåt där de är 3 klasser bara årtalen som skiljer..? Hur ska man få en logisk bokstav som kan fylla någon som helst funktion.. Eller i de båda LC klasserna eller i Lilla Fläkt Standard eller Mod mm mm.. Ja visst kan man ologiskt bara döpa dem till a,b,c etc men då fyller de ju ingen logisk betydelse.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av RetroR » 16 nov 2009, 22:07

a,b,c,d.....jo men det är ju inte helt ologiskt.... :mrgreen:
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
jag 3000
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1121
Blev medlem: 06 nov 2007, 16:24
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av jag 3000 » 17 nov 2009, 16:59

jag 3000 skrev:Går det bra att "tejpa" numret med eltejp eller måste man ha ett tryckt startnr.?
:?:
En frisk motor tänder på varje varv!

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av marino carlsson » 17 nov 2009, 22:40

Håhåjajaaa.. Tejpa nummer.. I 2 år har jag bråkat med deltagare som varken är läs eller skrivkunnig. Missat varenda lektion från förskolan å frammåt som hade med en sax, penna, lim, tejp eller vad de nu kan vara.

Om du går till ett tryckeri och ber dom göra 2st startnummer till dig så du har till varje sida så kommer de kosta dig en öl på krogen. Får du inte gå dit så kommer de kosta som ett paket mums mums och en loranga på tjorren..

Även om det ska vara billigt att åka Burkarcupen så kan man iaf underlätta för våra kära funktionärer som har nog med att hålla reda på 100-talet skotrar med korrekta startnummer i snabba heat och dålig sikt. Är de mycket begärt att de sitter riktiga startnummer på skotern? Är de någon annan som är av annan åsikt så träd fram och ge mig en bra anledning att hålla med.

Ska vi måsta göra en sida till i reglementet med illustrationer hur ett startnummer ser ut i text och bilder med olika färger? Nu låter jag lite hård och less men jag kan inte räkna hur många gånger jag diskuterat detta i depån!

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av RetroR » 17 nov 2009, 22:50

Kan ju tipsa om att gå in till nån MC handlare som ofta har färdiga standard nummer i svart eller vitt för en nätt summa pengar.
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
jag 3000
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1121
Blev medlem: 06 nov 2007, 16:24
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av jag 3000 » 17 nov 2009, 23:07

marino carlsson skrev:Håhåjajaaa.. Tejpa nummer.. I 2 år har jag bråkat med deltagare som varken är läs eller skrivkunnig. Missat varenda lektion från förskolan å frammåt som hade med en sax, penna, lim, tejp eller vad de nu kan vara.

Om du går till ett tryckeri och ber dom göra 2st startnummer till dig så du har till varje sida så kommer de kosta dig en öl på krogen. Får du inte gå dit så kommer de kosta som ett paket mums mums och en loranga på tjorren..

Även om det ska vara billigt att åka Burkarcupen så kan man iaf underlätta för våra kära funktionärer som har nog med att hålla reda på 100-talet skotrar med korrekta startnummer i snabba heat och dålig sikt. Är de mycket begärt att de sitter riktiga startnummer på skotern? Är de någon annan som är av annan åsikt så träd fram och ge mig en bra anledning att hålla med.

Ska vi måsta göra en sida till i reglementet med illustrationer hur ett startnummer ser ut i text och bilder med olika färger? Nu låter jag lite hård och less men jag kan inte räkna hur många gånger jag diskuterat detta i depån!

Mvh Marino
Okej, då vet jag :thumbright:
En frisk motor tänder på varje varv!

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av marino carlsson » 18 nov 2009, 09:52

Idag vaken och utvilad..

Tejpa grymt snyggt och väldigt tydligt så är de oki att tejpa också :)
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Gordini
Inlägg: 156
Blev medlem: 30 jan 2009, 09:09
Ort: skellefteå
Kontakt:

Re: Diskutioner BC 2010 REGLER/KLASSER

Inlägg av Gordini » 19 nov 2009, 09:28

Skriv startnumret i lämpligt dataprogram (word) sätt en lämplig storlek och skriv ut, tejpa fast numret med genomskinligt packtejp. Varför krångla till det. Länk till nr 165.
http://race.ulkhyvlers.net/skoter/090307/27.html
Lätt att se numret eller hur.
Crescent sno-pro 400
Ski-doo tnt everest 440 -76
Yamaha SRV 540 -83
Ski-doo grand touring 470 -95

Veteranskotrar på min hemsida:
OBS. Ny hemsida http://www.gordini.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Låst